Što smo radili u Propriumu u prosincu 2020.

Što smo radili u Propriumu u prosincu 2020.

Stigli smo do kraja 2020., godine koja je uistine pred mnoge od nas stavila značajne izazove. Proprium uspješno korača u iduću godinu, a kako nam je protekao posljednji mjesec ove godine možete pročitati u nastavku teksta.

ODRŽANA EDUKACIJA “VOLONTERSKI MENADŽMENT”

Na poziv Udruge mladih KRIK Slatina, Laura Plantak Pul održala je za članove udruge edukaciju pod nazivom “Volonterski menadžment” koja je organizirana u sklopu projekta “Informirani građani za aktivnu zajednicu”. Edukacija je održana putem Google Meeta, a Laura je u edukaciji prenijela svoje dugogodišnje iskustvo u volontiranju i menadžmentu volontera. 

Kako je edukacija izgledala možete pogledati u kratkom isječku na našem YouTube kanalu.

POKRENULI SMO YOUTUBE KANAL

Od sada Proprium možete pratiti i putem YouTubea! Na našem YouTube kanalu donosit ćemo vam videe o uslugama Propriuma, o volontiranju, menadžmentu, markentingu, neformalnom učenju, kreativnoj industriji i kulturi, sudjelovanja Propriuma na konferencijama i edukacijama te savjete i upute kako uspješno djelovati u današnjem poduzetničkom svijetu.

Prvi video koji možete pogledati je predavanje “Kako koordiniramo kreativnost?” s online konferencije “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine” koja se održala putem Zoom platforme te društvenih mreža udruge KultAkt 25. i 26. studenog 2020. godine.

Lauru možete početi i pratiti na njezinom YouTube kanalu gdje će donositi svoje osvrte i savjete o poduzetničkom svijetu.

SPREMNI SMO ZA 2021. GODINU

Veliki dio prosinca posvetili smo pripremanju za sljedeću godinu. Spremno suočavanje s novim izazovima iznimno je važno za uspješno poslovanje, a 2020. godina pokazala nam je koliko je važno biti spreman, ali i prilagodljiv. Jedva čekamo vidjeti što nas čeka u 2021. godini.Godinu smo priveli kraju s malim božićnim predahom, a što nas sve dalje čeka možete zapratiti na našoj web stranici, Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter profilima te YouTube kanalu.

Kreativna industrija u prosincu 2020.

Kreativna industrija u prosincu 2020.

Došli smo do kraja 2020. godine. Nadamo se mnogo mirnijoj 2021. godini, a što se u posljednjem mjesecu ove godine dogodilo u kreativnoj industriji pročitajte u nastavku članka.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Književni magazin BestBook i nakladnička kuća Fraktura svakog drugog petka u mjesecu u Knjižari Fraktura predstavljaju knjigu mjeseca prema izboru BestBooka. Knjiga mjeseca prosinca 2020. godine bila je “Maratonac”, novi roman autora Nebojše Lujanovića. U knjižari Fraktura s autorom jer razgovarao Miljenko Jergović, a razgovor možete pogledati na YouTube kanalu knjižare. Više o književnom naslovu Maratonac možete pronaći sljedećoj poveznici.

U sklopu 33. European Film Awards 9. prosinca 2020. godine održana je se dodjela nagrada za najbolju filmsku fotografiju, montažu, scenografiju, kostimografiju, masku, glazbu, zvuk i vizualne efekte. Pobjedu za europski film 2020. godine odnijeo je Another Round / Druk redatelja Thomasa Vinterberga, a više o filmu možete pročitati na European Film Awards web stranici.

S obzirom na ograničenja izazvana pandemijom, Adventi diljem svijeta prilagodili su se prilikama. Tako je i osječki Advent ove godine promijenio svoj izgled i prerastao u “Adventiranje”. Adventiranje je zamišljeno kao kretanje, šetnja kroz grad, a sve je započinjalo ispred konkatedrale gdje je prvu adventsku svijeću simbolično je upalila medicinska sestra. Nastavilo se Korzom koje je već dobilo božićne ukrase pa preko Sakuntala parka, secesijskog zdenca, osječkih parkova te zgrade Pošte i najljepše secesijske ulice. “Osijek je grad u kojemu su ljudi njegova najveća snaga, oni su ti koji “svijetle” svojom pozitivnom energijom. Zajedno se ove godine borimo za jedno, a to je ljubav koju vidimo kroz sigurnost, obitelj, a ove godine posebno zdravlje”, izjavila je Tajana Rogulja, direktorica Turističke zajednice Osijek. 

NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Objavljena je Antologija EUPL 2020 pod nazivom „European stories“ koja sadrži isječke iz knjiga trinaest dobitnika ovogodišnje Nagrade EU za književnost – EUPL. Ovogodišnja dobitnica Nagrade Europske unije za književnost – EUPL iz Hrvatske je spisateljica i docentica na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu, kao i naša kreativna ambasadorica Maša Kolanović.

Nacionalna i sveučilišna knjižnica (NSK) u Zagrebu pokrenula je zanimljivu blagdansku akciju kako bi oživjela tradiciju dobrih želja – tradiciju slanja božićnih čestitki i javnost upoznala s nekim od najstarijih božićnih čestitaka koje čuva u svojem fondu. U sklopu akcije NSK je priredila mrežnu stranicu na kojoj se mogu pogledati čestitke iz njihovog fonda i preuzeti besplatna mobilna aplikacija Advent u Zagrebu, u kojoj su sve čestitke i digitalno zaživjele.

Nova Gorica iz Slovenije izabran je kao grad europske prijestolnice kulture za 2025. godinu, zajedno s njemačkim gradom Chemnitz. Panel Europskih gradova kulture, koji je činilo 12 samostalnih stručnjaka iz područja kulture, najavio je 18. prosinca nakon dvodnevnog online sastanka da je Nova Gorica predložena za europsku prijestolnicu kulture između četiri grada koji su bili u krugu izbora.

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Objavljen je Javni poziv za dodjelu jednokratne potpore Grada Zagreba samostalnim umjetnicima radi ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom COVID-19. Predmet javnog poziva je dodjela jednokratne potpore Grada Zagreba samostalnim umjetnicima radi ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom, a prijave se podnose do 13. siječnja 2021. Iznos pojedinačne potpore koja će se dodijeliti temeljem ovog javnog poziva je 5.000,00 kuna bruto.

Otvorena dva poziva za mobilnost umjetnika i kulturnih profesionalaca u području glazbe i književnih prijevoda, a koja se provode u razdoblju do 30. studenog 2021. godine. Pozivi su otvoreni za skladatelje, glazbenike i pjevače koji se bave klasičnom glazbom, jazzom ili tradicionalnom glazbom, te za prevoditelje koji se bave književnim prijevodima. Natječaj je otvoren do 28. veljače 2021. godine, a više informacija možete pronaći na web stranicama i-Portunusa.

Objavljen je Poziv za prijavu lokaliteta za Oznaku europske baštine 2021. godine, koja se dodjeljuje na inicijativu Europske komisije, lokalitetima na području Europske unije sa snažnom simboličkom europskom vrijednosti koji ističu zajedničku povijest Europe, izgradnju EU, europskih vrijednosti i ljudskih prava na kojima se temelji postupak europskih integracija. Cilj Oznake europske baštine (European Heritage Label) jest jačanje osjećaja pripadnosti europskih građana Europskoj uniji koji se temelje na zajedničkim vrijednostima, elementima europske povijesti i kulturne baštine, poštivanju nacionalne i regionalne raznolikosti te jačanju uzajamnog razumijevanja i međukulturnog dijaloga. Prijave Europskoj komisiji za predlagatelje lokaliteta za Oznaku europske baštine 2021. godine otvorene su do 1. ožujka 2021. godine.

Knjižnica Vladimira Nazora devetu godinu zaredom organizira natječaj za najbolju kratku priču metaFORA te pozivaju na sudjelovanje pisce svih generacija i afiniteta. Natječaj je otvoren do 15. ožujka 2021. MetaFORA je natječaj za najbolju kratku priču koju Knjižnica Vladimira Nazora organizira devetu godinu zaredom. Raspisuje se krajem Mjeseca hrvatske knjige, a njegova završnica, proglašenje najboljih, zbiva se u Noći knjige. 

Na području književnosti mogu se pronaći i dodatni natječaji poput natječaja magazina za književnost i umjetnost NEMA za originalne, neobjavljene autorske radove. Puni popis otvorenih književnih natječaja može se pronaći na internetskoj stranici „Hrvatski na mreži“.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

Udruga mladih KRIK: Održana edukacija “Volonterski menadžment”

Udruga mladih KRIK: Održana edukacija “Volonterski menadžment”

Na poziv Udruge mladih KRIK Slatina, Laura Plantak Pul održala je za članove udruge edukaciju pod nazivom “Volonterski menadžment” koja je organizirana u sklopu projekta “Informirani građani za aktivnu zajednicu”. 

Edukacija je održana putem Google Meeta, a Laura je u edukaciji prenijela svoje dugogodišnje iskustvo u volontiranju i menadžmentu volontera. 

Počevši s osnovama, Laura je polaznike upoznala s pojmovima što je to volontiranje, motivacijom za volontiranje, vrstama volontiranja i ciklusom menadžmenta volontera. Teorijski dio edukacije upotpunila je zadatcima u kojima su članovi udruge KRIK Slatina mogli primijeniti svoja stečena znanja koja su zajednički komentirali i nakon kojih su kreirali korake za daljnji razvoj vlastitog pristupa menadžmentu volontiranja. 

Kako je edukacija tekla, možete pogledati u kratkom isječku na našem YouTube kanalu.

Udruga mladih KRIK Slatina osnovana je 2003. godine kroz međunarodni volonterski kamp „Arboretum Lisičine“ u suradnji s Volonterskim centrom Zagreb. Od tada Udruga organizira aktivnosti za mlade različite tematike, a kroz vrijeme se profilirala u četiri tematska područja: poticanje kreativnosti i osobnog razvoja mladih pomoću treninga, predavanja i edukacija za mlade, razvoj zajednice organiziranjem volonterskih i zagovaračkih aktivnosti, promicanje društvenih inovacija i primjera dobre prakse u području interesa mladih te promicanje raznih oblika kulture i umjetnosti kroz organizaciju festivala multikulture, izložbi, kazališnih predstava, koncerata i glazbenih festivala, filmskih projekcija i ostalo.

Pojektom “Informirani građani za aktivnu zajednicu” udruga želi unaprijediti političku pismenost mladih, potaknuti ih na demokratski način razmišljanja i osnažiti ih u preuzimanju odgovornosti za kvalitetu života u Gradu Slatini te potaknuti volontiranje mladih osoba. Projekt je financiran sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Ovim putem želimo zahvaliti Udruzi mladih KRIK Slatina na pozivu za održavanje ove edukacije te na aktivnom sudjelovanju tijekom njezinog održavanja. 

Ovakav tip poduka održavamo unutar područja marketinga i menadžmenta, a usmjerene su prema institucijama, udrugama te mikro, malim i srednjim tvrtkama. Za više informacija i daljnje dogovore dostupni smo putem maila laura@proprium.hr.

Proprium pokreće YouTube kanal

Proprium pokreće YouTube kanal

Od sada Proprium možete pratiti i putem YouTubea! Na našem YouTube kanalu donosit ćemo vam videe o uslugama Propriuma, o volontiranju, menadžmentu, markentingu, neformalnom učenju, kreativnoj industriji i kulturi, sudjelovanja Propriuma na konferencijama i edukacijama te savjete i upute kako uspješno djelovati u današnjem poduzetničkom svijetu.

Prvi video koji možete pogledati je predavanje “Kako koordiniramo kreativnost?” s online konferencije “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine” koja se održala putem Zoom platforme te društvenih mreža udruge KultAkt 25. i 26. studenog 2020. godine.

Predavanja su bila podijeljena u tri tematske grupe: cjeloživotno obrazovanje, zapošljavanje i poduzetništvo nakon kojih slijede panel diskusije. Predavači koji su sudjelovali na konferenciji zainteresiranima su približili ulazak u tržište rada, poduzetništvo te samozapošljavanje te ponudili korisne savjete prema vlastitim iskustvima i izazovima s kojima su se tijekom svojeg rada susreli. Jedna od tih predavača bila je naša Laura koja je na predavanju “Kako koordiniramo kreativnost?” ispričala priču o nastanku i razvoju Propriuma.

Predavanjem je obuhvatila rad tvrtke Proprium od osnutka 2018. godine i prikazala rad u području marketinga i menadžmenta unutar kulturne i kreativne industrije putem niza uspješnih projekata. Puno predavanje možete pogledati na našem YouTube kanalu.

Lauru možete početi i pratiti na njezinom YouTube kanalu gdje će donositi svoje osvrte i savjete o poduzetničkom svijetu.

 

Izvor fotografije: Proprium

 

Uskoro donosimo još sadržaja i pozivamo vas da nas zapratite kako ne biste propustili niti jedan novi video!

Što smo radili u Propriumu u studenom 2020.

Što smo radili u Propriumu u studenom 2020.

Studeni je mjesec kada godinu polako privodimo kraju i krećemo s pripremama projekata za iduću godinu. Ove nam je godine studeni donio puno osvježenja, a o čemu je točno riječ možete pročitati u nastavku teksta. 

PROPRIUM TIM JE DOBIO POJAČANJE 

U Proprium nam je stigao novi član tima, Tomislav Marijanović. Tomislav je po struci magistar kulturologije, smjer medijska kultura, a Propriumu će pridonijeti znanjem u području marketinga, video montaže, copywritinga i WordPressa. Vjerujemo kako je na pomolu vrlo uspješna suradnja koja će donijeti plodonosne rezultate u razvoju Propriuma. 

Proprium tim sada čine, uz novog člana Tomislava, Laura Plantak Pul koja je vlasnica i direktorica tvrtke te Ema Lutring zadužena za marketing procese u Propriumu. Ema će uskoro postati magistrica kulturologije, kao i Tomislav smjer medijska kultura, a svoje iskustvo na radu u projektima neprofitne organizacije, nastavila je unaprjeđivati radom u Propriumu. 

ODRŽALI SMO INTERNE EDUKACIJE

S proširenjem tima, tijekom listopada i studenog prošli smo osnovne interne edukacije u Propriumu. Tijekom nekoliko susreta, Laura nam je proširila znanje o Propriumu, uslugama koje pružamo i objasnila kako to sve izgleda u praksi na uspješno provedenim projektima. Nakon upoznavanja s osnovnim pojmovima u Propriumu, edukacije su se bazirale na prodajne i marketing procese općenito, kao i u Propriumu. Sve edukacije su održane s ciljem proširenja znanja o Propriumu i uslugama te razvoja novih ideja. 

 

Interna edukacija Propriuma

Izvor: Proprium

 
WOMEN IN ADRIA ČLANCI

Ovog mjeseca su na portalu Women in Adria objavljena dva teksta. Na poveznici možete pročitati savjete za poslovne probleme koje je Propriumu zadala 2020. godina, vrlo nepredvidiva godina koja je uskoro iza nas. Između ostalog, važnosti pripreme poslovanja za neočekivana vremena. Cilj ovih savjeta je naučiti vas kako raditi u neizvjesnim i kriznim vremenima. Osim toga, Laura je otkrila i pet razloga zašto je dobro sudjelovati u online edukacijama i događajima. Online sadržaj postao je neizostavan dio 2020. godine kada je većina morala prilagoditi sadržaje trenutnoj situaciji, a to ima i mnogo svojih prednosti.  

SUDJELOVALI SMO U KONFERENCIJI “POSAO U INSTITUCIJAMA ILI (SAMO)ZAPOŠLJAVANJE 2020. GODINE”

Udruga KultAkt organizirala je konferenciju “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje s ciljem informiranja o prilikama u kulturnim i kreativnim industrijama. Laura Plantak Pul je imala priliku sudjelovati kao predavač na konferenciji s temom predavanja “Kako koordiniramo kreativnost?”. Laura je u predavanju predstavila rad i usluge Propriuma te mogućnosti u području marketinga i menadžmenta unutar kreativne industrije na primjerima uspješnih projekata iz prakse. Predavanje možete pogledati na našem YouTube kanalu

Predavanja konferencije bila su podijeljena u tri tematske grupe: cjeloživotno obrazovanje, zapošljavanje i poduzetništvo nakon kojih su slijedile panel diskusije. Predavači koji su sudjelovali na konferenciji zainteresiranima su približili ulazak u tržište rada, poduzetništvo te samozapošljavanje te ponudili korisne savjete prema vlastitim iskustvima i izazovima s kojima su se tijekom svojeg rada susreli. Hvala udruzi KultAkt na pozivu za sudjelovanje na konferenciji, njihov rad pratite putem društvenih mreža udruge. 

 

 

Veseli nas što ovu izazovnu godinu privodimo kraju u pozitivnom tonu, a što nas sve očekuje u najčarobnijem mjesecu godine, nastavite pratiti na našoj web stranici, Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter profilu te YouTube kanalu.  

Održana konferencija “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine”

Održana konferencija “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine”

Proprium je ovaj tjedan sudjelovao na online konferencije “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine” koja se održala putem Zoom platforme te društvenih mreža udruge KultAkt 25. i 26. studenog. Udruga KultAkt organizirala je konferenciju s ciljem pružanja informacija o osnovnim pojmovima vezanim uz pronalazak posla i ulazak na tržište rada.

Na konferenciji su sudjelovali predavači iz područja kulturne i kreativne industrije koji su učinili prvi korak prema pokretanju i razvijanju poduzetničkih aktivnosti, a jedna od tih predavačica bila je Laura Plantak Pul, vlasnica tvrtke Propriuma, koja je na predavanju “Kako koordiniramo kreativnost?” ispričala priču o nastanku i razvoju Propriuma.

Predavanjem je obuhvatila rad tvrtke Proprium od osnutka 2018. godine i prikazala rad u području marketinga i menadžmenta unutar kulturne i kreativne industrije putem niza uspješnih projekata. Puno predavanje možete pogledati na našem YouTube kanalu.

 

Izvor fotografije: Udruga KultAkt 

 

Predavanja su bila podijeljena u tri tematske grupe: cjeloživotno obrazovanje, zapošljavanje i poduzetništvo nakon kojih slijede panel diskusije. Predavači koji su sudjelovali na konferenciji zainteresiranima su približili ulazak u tržište rada, poduzetništvo te samozapošljavanje te ponudili korisne savjete prema vlastitim iskustvima i izazovima s kojima su se tijekom svojeg rada susreli.

Udruga KultAkt neprofitna je organizacija koja djeluje od 2016. godine te aktivno sudjeluje u promicanju kulture i kreiranju kvalitetnog slobodnog vremena na području grada Osijeka. Potiče mlade na volontiranje te kreiranje projekata koji doprinose široj zajednici. Sva predavanja konferencije mogu se pronaći na Facebook stranici ili na YouTube kanalu udruge KultAkt.

Kreativna industrija u studenom 2020.

Kreativna industrija u studenom 2020.

I mjesec studeni obilježen je brojnim zanimljivim događanjima iz kreativna industrije. U nastavku teksta izdvajamo neke od najznačajnijih.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Iako je ovogodišnji Interliber otkazan zbog epidemiološke situacije, organizatori su javili u priopćenju da će se novi termin sajma odrediti sukladno smirivanju epidemiološke situacije. Dodatna dobra vijest je da će brojne knjižare diljem Hrvatske, kao i njihove web trgovine, ponudit sajamske popuste na knjige. Kupci će tako ipak moći kupovati knjige po jeftinijim cijenama, a cijela akcija održat će se pod motom “Knjiga svima i svuda” na istoimenoj platformi. Na zajedničkoj stranici svi ćemo moći kupiti knjige po sajamskim cijenama, a za sve one koji vole knjige kupovati uživo, moći će i to u preko sto knjižara diljem Hrvatske.

U trećem online događanju koje organizira Desk Kultura u okviru završne kampanje Zamišljeno. Stvoreno. Podijeljeno., govorilo se o trećem prioritetu programa Kreativna Europa (2014-2020) – jačanje kapaciteta u području digitalizacije.  Online događanje Digitalizacija u kulturi održalo se u srijedu 25. studenog 2020. godine putem ZOOM platforme i kao i u prethodna dva online događanja u okviru kampanje, zainteresiranima je ponuđeno gostovanje europskog stručnjaka koji će podijeliti perspektivu iz pozicije kreatora europskih politika te primjere prakse koji se na razne načine bave i pristupaju digitalizaciji.

Osječka Udruga KultAkt organizirala je 25. i 26. studenog online konferenciju “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine” namijenjenu informiranju o prilikama u kulturnim i kreativnim industrijama. Cilj je konferencije pružiti informacije o osnovnim pojmovima vezanim uz pronalazak posla i ulaska na tržište rada. Na konferenciji su sudjelovali predavači iz područja kulturne i kreativne industrije koji su učinili prvi korak prema pokretanju i razvijanju poduzetničkih aktivnosti, a predavanja su bila podijeljena u tri tematske grupe: cjeloživotno obrazovanje, zapošljavanje i poduzetništvo, nakon kojih su slijedile panel diskusije.

 

Izvor fotografije: Udruga KultAkt

 
NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

U želji da svima posjetiteljima omoguće siguran posjet, Muzej Slavonije će svake subote, počevši od 31. listopada 2020., imati besplatan ulaz za posjetitelje. Radno vrijeme muzeja subotom je do 10:00 h do 18:00 h. Potaknuti činjenicom da je subota dan za obiteljsko druženje žele ponuditi kulturno – muzejski sadržaj svima.  

Osamnaesto izdanje Human Rights Film Festivala (HRFF) održat će se online od 6. do 13. prosinca ove godine s do sad potvrđenih trinaest naslova. Filmovi u selekciji su najzapaženiji novi igrani, dokumentarni i inovativni filmovi. Svi filmski naslovi moći će se gledati besplatno putem platforme www.kinoeuropa.hr za vrijeme trajanja festivala.

 

Izvor fotografije: Human Rights Festival

 

Europska komisija za obrazovanje, audiovizualne medije i kulturu dodijelila je 1,7 milijuna eura sredstava europskoj kazališnoj mreži Prospero, za projekt u kojemu Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu sudjeluje s još osam uglednih europskih kazališta i TV kućom ARTE. Prospero projekt želi pokazati kako je kultura ona snaga koja pokreće društvo u vremenima krize, stimulirajući kreativnost. Potporom ovom projektu Europska komisija potiče umjetničke razmjene i suradnju, oblikujući tako europski identitet i promovirajući kulturu otvorenosti. 

Do nedjelje, 6. prosinca na YouTube kanalu Rijeke 2020 i na web stranici rijeka2020.eu bit će dostupna polusatna predstava “Labirint“, autora i režisera Paula Anthonyja Morrisa, umjetničkog direktora tvrtke Crying in the Wilderness Productions (CITWP), pridružene organizacije jednog od najistaknutijih londonskih kazališta Young Vic. Labirint je dirljiva životna drama koja publici pruža rijedak uvid u nevjerojatan um čovjeka zarobljenog u društvu koje nije dostatno evoluiralo. Predstava se prikazuje kao dio programa Europske prijestolnice kulture.

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Hrvatska glazbena unija je objavila Poziv za predlaganje koncertnih programa u okviru projekta „Jer svirati se mora” temeljem Sporazuma s Ministarstvom kulture i medija, u utorak 17. studenog 2020. godine. Pravo podnošenja prijava na Poziv imaju samostalni umjetnici, umjetničke organizacije, ustanove u kulturi kojima osnivač nije tijelo javne vlasti, pravne i fizičke osobe koje obavljaju izvođačku ili drugu, s izvođačkim aktivnostima povezanu, djelatnost u kulturi, pravne i fizičke osobe koje raspolažu koncertnim prostorima. Prijave se podnose u razdoblju od 17. studenog do 22. prosinca 2020. godine za glazbene programe koji će se održati u razdoblju od studenog 2020. do lipnja 2021. godine.

U svrhu poticanja i promicanja hrvatskoga dramskog i kazališnog stvaralaštva, Ministarstvo kulture i medija objavilo je Javni poziv za dodjelu Nagrade za dramsko djelo „Marin Držić“ za 2020. godinu. Na ovaj Javni poziv mogu se prijaviti autori s novim dramskim djelima pisanima hrvatskim jezikom koja do objave odluke Stručnoga povjerenstva, nisu izvedena ni objavljena u bilo kojem obliku. Svaki autor može prijaviti jedno djelo neovisno o vrsti i tematici djela. Rok za podnošenje prijava je 28. prosinca 2020. godine.

Knjižnica Vladimira Nazora devetu godinu zaredom organizira natječaj za najbolju kratku priču metaFORA te pozivaju na sudjelovanje pisce svih generacija i afiniteta. Natječaj je otvoren do 15. ožujka 2021. MetaFORA je natječaj za najbolju kratku priču koju Knjižnica Vladimira Nazora organizira devetu godinu zaredom. Raspisuje se krajem Mjeseca hrvatske knjige, a njegova završnica, proglašenje najboljih, zbiva se u Noći knjige. 

 

Izvor fotografije: metaFORA

 

Na području književnosti mogu se pronaći i dodatni natječaji poput natječaja #ostanidoma Udruge Mlada Pera za poeziju ili prozu ili natječaja magazina za književnost i umjetnost NEMA za originalne, neobjavljene autorske radove. Puni popis otvorenih književnih natječaja može se pronaći na internetskoj stranici „Hrvatski na mreži“.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

Pet preporuka filmova za poduzetnike i lekcije koje smo naučili iz njih

Pet preporuka filmova za poduzetnike i lekcije koje smo naučili iz njih

Kako biste se opustili i tijekom vikenda mogli uživati uz kokice, toplu dekicu i ugodne filmove, pripremili smo vam pet naših preporuka filmova za poduzetnike. Smatramo da vam ovi naslovi mogu donijeti nove ideje i pogled na vaše svakodnevne izazove te dati vam malu dozu ideja i motivacije, u vaše slobodno vrijeme. 

POTRAGA ZA SREĆOM (engl. Pursuit of Happyness) 

Film Potraga za srećom je inspiriran stvarnom pričom uspješnog biznismena Chrisa Gardnera. Chrisa Gardnera glumi Will Smith, koji kao samohrani otac uporno nastoji pronaći dobro plaćen posao koristeći se svim znanjem i iskustvom kako bi mogao uzdržavati sina. Nakon što postane pripravnik u brokerskoj tvrtki, za koji ne dobiva plaću, u nadi da će kroz prvotni rad i učenje doći do novog znanja koje bi mu omogućilo plaćen posao u toj tvrtki, vidimo njegovu bitku kroz poteškoće. Chris Gardner se bori za budućnost svog petogodišnjeg sina i sebe i ne odustaje čak ni u trenucima u kojima su deložirani iz svog stana i prisiljeni spavati na ulici, u skloništima za beskućnike, pa čak i iza zaključanih vrata kupaonice metro stanice. Samopouzdanje, ljubav i povjerenje svog sina su utjecali da se Chris Gardner uzdigne iznad svojih prepreka i postane legenda Wall Streeta. 

IZAZIVAČ: LE MANS ‘66 (engl. Ford v Ferrari) 

Film Izazivač: Le Mans ‘66 je snimljen prema istinitom događaju o trostrukoj pobjedi Forda 1966. godine. Na utrci Le Mans Ford je pobijedio s modelom GT40 uz konstruktora Carolla Shelbyja i vozača Kena Milesa. Ovo je priča o njihovoj upornosti koja je rezultirala Fordovim trijumfom na utrci izdržljivosti i ušla u povijest. Dobitnici Oscara® Matt Damon (glumi Carrolla Shelbyja) i Christian Bale (glumi Kena Milesa) su prikazali nevjerojatnu priču ovog dvojca i trenutke utrke Le Mans koja traje 24 sata i zahtijeva pripremu, fizičku i mentalnu izdržljivost te neustrašivost. Automobil kojim su pobijedili i put kojim su došli do ovog uspjeha prikazan je kroz film. 

OKLADA STOLJEĆA (engl. The Big Short) 

Oklada stoljeća je film o financijskoj krizi 2008. godine koji putem tri zasebne, ali istodobne priče pokazuje postupke koji su doveli do sloma tržišta nekretnina 2007. godine. Film je poznat po nekonvencionalnim tehnikama koje koristi za objašnjavanje financijskih instrumenata. Poznati glumci u kratkim kadrovima pokazuju, na ponekad zabavan i komičan način, koncepte koje publika može usvojiti na brz način, a tiču se financijskog tržišta. Film je snimljen na temelju knjige Michaela Lewisa koja govori o tome kako je nekoliko trgovaca i menadžera postiglo bogatstvo jer su vidjeli da će pad tržišta prouzročiti kolaps obveznica. 

JOBS (engl. Jobs) 

Jobs je američki biografski dramski film zasnovan na životu Stevea Jobsa u razdoblju od 1974. godine dok je bio student pa sve do uvođenja iPoda 2001. godine. U filmu se mogu vidjeti svi ključni trenutci stvaranja ideje tvrtke Apple i proces od njihovog okupljanja u garaži Steve Jobsa pa sve do velikog kampusa tvrtke Apple koji se kasnije izgradio. Steve Jobs i Steve Wozniak prolaze kritičke točke u svom privatnom i poslovnom životu u tijeku stvaranja branda Apple. Stil vodstva Steve Jobsa i dominantna osobnost su prikazana od strane Ashtona Kutchera koji rekonstruira glavne trenutke u povijesti Applea. 

RECI DA (engl. Yes Man) 

Film Reci da nas uči da trebamo biti otvoreni novim idejama jer nikad ne znamo što nam one mogu donijeti. Lakše je reći ne prema nepoznatim situacijama, no ako to postane navika, gubimo na onome što nam život može ponuditi. Jim Carrey prolazi putovanje kao Carl, službenik u banci koji vodi život unutar kojeg nije sretan. Nakon što se susretne s preprekama, inspirativni guru ga prisili da mora odgovoriti na sve što mu život ponudi s “Da!” i time Carl počinje koristiti svaku priliku koja mu se ukaže što mu počne mijenjati život u potpunosti. 

Nadamo se da će vam ova lista preporuka donijeti nove ideje što biste mogli pogledati, a mi smo na temelju ovih pet filmova donijeli zaključke koji su nas inspirirali i motivirali. U nastavku dijelimo lekcije koje smo naučili.

LEKCIJE KOJE SMO NAUČILI IZ FILMOVA: 
  • Vođenje poslovanja i poduzetništvo uvijek dolazi s izazovima i rizikom stoga morate biti strastveni oko svoje ideje kako biste mogli prevladati poteškoće, koje zasigurno dolaze na putu do njezine realizacije. 
  • Fokus na ideju mora biti na prvom mjestu i unatoč svim preprekama, osoba koja je na putu realizacije ideje mora održati fokus s mirnim pristupom kako se ne bismo odmakli od cilja koji želimo ostvariti. 
  • Učenje i prilagodba su životne istine i ne postoji dob u kojoj ste prestari za ostvarivanje svojih snova, ideja i ciljeva. Trebamo učiti i na vlastitim pogreškama te na pogreškama koje su nam vidljive promatranjem kako ih ne bismo ponovili. 
  • Put realizacije ideje nije vezan uz pobjede i uspjehe, nego uz proces. 
  • Donošenje odluka ne smije biti dug i težak proces, otežan s birokracijom. Svi procesi unutar menadžmenta moraju biti postavljeni i prepravljeni pri primjeni jer mehanizmom povratne informacije možemo unaprjeđivati sve što radimo. Proces kojim se nešto odrađuje u poslovanju, ne smije biti ostavljen samo na početnoj točki izrade, nego se treba poboljšati na temelju iskustva zaposlenika, klijenata i menadžmenta. 
  • Konstruktivni konflikt je ključan za napredovanje i ne smije se izbjegavati. Ideje pobjeđuju u jakim tvrtkama, u slabim se izbjegava konflikt i one ne napreduju. 
  • Vjerujte vlastitom instinktu, čak i ako se ne poklapa s većinom oko vas, nešto što vam signalizira izazov je potrebno uvijek provjeriti. 
  • Ne ulažite u nešto što ne razumijete i s čime niste upoznati, proučite sve moguće što vam je na raspolaganju uz danu temu, sitna slova i razgovarajte s ljudima koji se razumiju u tu temu. Ako ne znate o čemu se radi u ulaganju, to onda nije ulaganje nego kockanje. 
  • Kupci i klijenti žele cjelovito rješenje svog problema. Nije dovoljno ponuditi jedan mali segment, potrebno je razumjeti potrebe i pristupiti njihovom problemu kao izazovu te im ponuditi rješenje koje će poboljšati njihov privatni ili poslovni život. 

Koje od ovih filmova ste imali priliku pogledati? Što ste naučili ih njih? Podijelite s nama u komentarima.

Proprium sudjeluje na konferenciji “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje?”

Proprium sudjeluje na konferenciji “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje?”

Udruga KultAkt u studenom ove godine organizira online konferenciju “Posao u institucijama ili (samo)zapošljavanje 2020. godine” koja je namijenjena informiranju o prilikama u kulturnim i kreativnim industrijama. Konferencija će se održavati online, putem Zoom platforme te društvenih mreža udruge KultAkt, 25. i 26. studenog 2020. godine.

Kao tvrtka na području kulturne i kreativne industrije, Proprium će sudjelovati na konferenciji na predavanju “Kako koordiniramo kreativnost?” 26. studenog u 11:05 sati koje će održati vlasnica Propriuma, Laura Plantak Pul. Predavanjem će se obuhvatiti rad tvrtke Proprium od osnutka 2018. godine i prikazati rad u području marketinga i menadžmenta unutar kulturne i kreativne industrije. Na predavanje se potrebno prijaviti putem obrasca na web-stranici udruge KultAkt.

Nakon završetka prvog bloka predavanja, Laura Plantak Pul predstavljati će Proprium i na panel diskusiji o poduzetništvu koja će održati istog dana s početkom u 12:45 sati na kojoj će se raspravljati o tome koje karakteristike i znanja pojedinac mora imati za pokretanje vlastitog posla te kako si pri tome može pomoći.

 

 

Cilj je ove konferencije pružiti informacije o osnovnim pojmovima vezanim uz pronalazak posla i ulaska na tržište rada. Na konferenciji će sudjelovati predavači iz područja kulturne i kreativne industrije, koji su učinili prvi korak prema pokretanju i razvijanju poduzetničkih aktivnosti.

Predavanja su podijeljena u tri tematske grupe: cjeloživotno obrazovanje, zapošljavanje i poduzetništvo nakon kojih slijede panel diskusije. Polaznici konferencije imati će mogućnost naučiti kako napisati životopis ili kako uz cjeloživotno obrazovanje biti kompetentniji na tržištu rada. Predavači koji sudjeluju na konferenciji zainteresiranima će približiti ulazak u tržište rada, poduzetništvo te samozapošljavanje.

Udruga KultAkt neprofitna je organizacija koja djeluje od 2016. godine te aktivno sudjeluje u promicanju kulture i kreiranju kvalitetnog slobodnog vremena na području grada Osijeka. Potiče mlade na volontiranje te kreiranje projekata koji doprinose široj zajednici. Udruga Kultakt poziva sve građane da konferenciju prate uživo na službenoj Facebook stranici udruge, a sve dodatne informacije mogu se pronaći na službenom događaju.

Sedam razloga zašto trebate početi pratiti podcaste

Sedam razloga zašto trebate početi pratiti podcaste

Podcast je digitalna datoteka koja sadržava audio ili audio-video zapis koji se distribuira na Internetu, a namijenjen je slušanju ili gledanju na računalu, digitalnom prijenosnom uređaju ili televiziji. Riječ podcast je složenica riječi POD (engl. Playable on Demand) i riječi prijenos (engl. Broadcast). (Izvor)

Slušanje podcasta je navika koja nam je pomogla pri informiranju i motivaciji dok slušamo teme koje su nam zanimljive. Dobro osmišljeni podcasti su učinkovit, prenosiv, prikladan i osoban način isporuke sadržaja koji služi za izgradnju trajnih odnosa s publikom, klijentima, zaposlenicima i suradnicima. 

Podcasti su se pojavili prije više od 15 godina, a u zadnjih nekoliko godina su došli na vrhunac popularnosti. Trenutno postoji nekoliko milijuna različitih podcasta u svijetu. 

U nastavku vam donosimo razloge zbog kojih smatramo da i vi trebate početi pratiti podcaste ili nastaviti pratiti.

1. Sadržaj dolazi izravno od stručnjaka

Stručnjaci u određenim područjima putem podcasta mogu pričati o temama u kojima su razvili iskustvo i znanje te time doprinijeti vašoj informiranosti i novim načinima učenja. Osim toga, dio njih ima i vlastite emisije kojima pružaju informacije o temama kojima se bave. U podcastima gdje gostuju postiže se isti efekt. Sam interes za određenu temu je već dovoljan razlog za pokretanje podcasta, a osoba ne mora nužno biti stručnjak već može učiti i razvijati svoje vlastito znanje kroz kreiranje ovog formata. Ovdje želimo naglasiti da sadržaj dolazi izravno od stručnjaka u temama u kojima oni gostuju ili kreiraju svoj sadržaj. 

Ako ste osoba koja želi pokrenuti svoju vlastitu tvrtku, možete pronaći sadržaj osoba koje su već prošle kroz taj ciklus i time naučiti što vam je potrebno. Ako ste osoba koja želi naučiti više o traženju novog posla, također možete pronaći sličan sadržaj. Ako vam je potrebna zabava, meditacija ili želite saznati više o aktualnim događajima u intervjuima sa stručnjacima koji pričaju o tome, također možete pronaći velik broj ovakvih sadržaja u različitim podcastima. 

Sadržaj podcasta unosi raznolikost u razinama znanja i informiranosti te u temama koje se nude. Format je duži od kratkih vijesti koje imate priliku pogledati putem drugih kanala i formira se na komunikaciji. 

2. Visoka vrijednost unutar neproduktivnog vremena 

Za razliku od čitanja blogova ili knjiga te gledanja videozapisa, za slušanje podcasta je dovoljno imati slušalice/zvučnik i uređaj koji već posjedujete poput mobitela, tableta ili računala. Mogućnošću korištenja prijenosnog uređaja, imate priliku koristiti neproduktivno vrijeme za nove informacije. 

U neproduktivno vrijeme spadaju: put s posla i na posao, vježbanje, šetnja, čekanje u redu, vožnja javnim prijevozom, obavljanje kućanskih poslova i sl. Ovim putem si možete olakšati dio vremena koji svi posvećujemo zadatcima uz koje ne možemo raditi stvari koje bi nam donosile rezultate u poslovnom smislu. 

Podcast možete ponijeti bilo gdje i u bilo kojem trenutku možete biti nadahnuti novim idejama i iskustvima govornika. Ovaj oblik zabave i informiranja olakšava ova opterećenja gore navedenih zadataka i daje vam mogućnost da ulažete u sebe i svoje znanje u ležernom obliku. 

3. Lak pristup sadržaju

Većina podcasta je besplatna i dostupna svim korisnicima Interneta. Bitno je odabrati kvalitetnu platformu na kojoj se nalaze podcasti s temama koje vas zanimaju i možete im pristupiti putem svojih uređaja. 

Podcast je tehnologija na zahtjev koja vam daje mogućnost da birate što želite čuti, kad i u kojem trajanju. Osim što je besplatan, vama zadaje minimalne troškove jer učite o temama o kojima biste morali u nekom drugom formatu učiti na drugi način uz financijske troškove. Podcasti su optimizirani i za glasovno pretraživanje, što olakšava pronalazak emisija. Nakon pretplate na određeni podcast, nove emisije vam automatski stižu unutar aplikacije ili platforme na kojoj ste označili pretplatu. Možete poslušati nove emisije kad god ste u mogućnosti. 

4. Sadržaj podcasta je osobniji 

Sadržaj podcasta se većinom formira na razgovorima s gostima gdje voditelj i gost pokušavaju riješiti određen problem i dati svoj pogled i komentar na temu. Teme o kojima je riječ imaju ciljanu publiku s istim interesima te time mogu stvarati i zajednice oko podcasta unutar kojih je lakše i postići umrežavanje. 

Pri slušanju podcasta, stječete dojam da je sadržaj izravno komuniciran vama, bilo to samo audio snimkom ili audio-video snimkom. Ovo je puno prisniji način dobivanja informacija od čitanja email poruka ili dokumenata. 

Većina podcasta se sluša kod kuće, putujući javnim ili privatnim prijevozom te u šetnji i pri vježbanju. Ovaj način informiranja i zabave ulazi u vaše slobodno vrijeme i uklapa se u vaše obveze. 

5. Teme podcasta su aktualne 

Teme podcasta su aktualne i vežu se na kategorije koje vas zanimaju te se stalno obnavljaju. Za razliku od audioknjiga, podcast se sastoji od razgovora između dvije ili više osoba. Dinamika njihovog razgovora se veže na aktualnost tema i novosti u područjima koja vas zanimaju te gradi tu temu na razgovoru. Time je slušanje nepredvidljivo i zanimljivo. Epizoda podcasta vam drži pažnju i ne zaokuplja potpuni fokus tako da ostavlja dovoljno prostora za paralelne radnje, poput onih navedenih u razlogu broj dva ovog bloga. 

6. Možete birati između raznolikih sadržaja 

Postoji velik broj emisija i na hrvatskom tržištu i na globalnoj sceni koje vam mogu ponuditi raznolik sadržaj od umjetnosti do znanosti, od komedije do motivacije i komentara na trenutna događanja. 

Vrlo je vjerojatno da ćete uspjeti pronaći nešto što vas zanima i na taj način ćete moći učiti i slušati nove informacije. Podcasteri pripremaju emisije i goste kako bi sadržaj bio što kvalitetniji i iznose najnovije i najbolje znanje u svojim emisijama. Većina dijeli i resurse i alate za unapređivanje vještina u području o kojem je riječ. 

Sadržaj emisija ima temelj u pripovijedanju (engl. storytelling) i umjetnosti razgovora te time sav raznoliki sadržaj prikazuje na efektivan način. 

Najzanimljivije kategorije podcasta u 2020. godini (Izvor) su društvo i kultura, posao, komedija, zdravstvo, vijesti i politika. 

7. Podcasti nemaju prekid reklama ili drugog sadržaja 

Podcasti su odlična alternativa radiju, ako se radi o tome da ne volite reklame ili želite imati veći nadzor nad izborom emisija koje slušate. Neki podcasteri promoviraju određene proizvode, no u pravilu je u ovom formatu podcast bez prekida promotivnih poruka. 

Koje podcaste ste pratili dosad? Na kojoj platformi najviše slušate podcaste?
Podijelite s nama u komentarima! 

Pin It on Pinterest