Što rade freelanceri?

Što rade freelanceri?

Freelanceri, odnosno “slobodni radnici” ili samozaposlene osobe, osobe koje rade honorarno su osobe koje same upravljaju svojim vremenom i nude svoje znanje izravno klijentima na tržištu rada. Ovaj pojam je relativno nov u Hrvatskoj te povlači puno dodatnih tema koje se vežu uz njega. U ovom blog postu želimo se osvrnuti na osnovno objašnjenje pojma freelancera. Unutar ovog blog posta ćemo se fokusirati na freelancere koji rade putem Interneta i vezani su uz područja kreativne industrije. Mogućnosti ovakvog rada su šireg obujma i svaka vrsta i industrija veže svoje specifičnosti.

Osobe koje rade samostalno u današnje vrijeme su najčešće u područjima kreativne industrije i njihov rad uključuje: kreativno pisanje, copywriting, grafički dizajn, web dizan, prevođenje, računalno programiranje i poslove vezane uz ranije navedeno.

Osoba piše bilješke (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Freelanceri mogu raditi različite vrste poslova ovisno o setu vještina koji posjeduju. Sami odlučuju na koji način će raditi, gdje će raditi i tko će im biti klijenti. Kao i unutar pokretanja poslovnog pothvata, pri kreiranju samostalnog rada glavno obilježje je nesigurnost. Dok ne razviju bazu klijenata i određen portfolio rada, freelanceri stječu iskustvo koje kasnije upotrebljavaju u pronalasku novih klijenata.

Klijente mogu pronaći putem platformi koje služe kao posrednici za rad poput Upworka, PeoplePerHour, Fiverra ili ostalih, mnogobrojnih platformi na Internetu. Svaka platforma ima svoje specifičnosti vezane uz naplatu provizije usluga i zakonske načine poslovanja koji su različiti u svakoj zemlji.

Prednosti ovakvog načina rada se ogledaju u brzoj mogućnosti početka rada, konstantnoj prilici učenja i usavršavanja što može povećati zaradu osobe koja ulaže u svoj razvoj te biranja s kime, kad i kako možete raditi.

Fleksibilno radno vrijeme

Freelanceri mogu sami odrediti kad će raditi i prilagoditi svoj dan poslu i privatnom životu. S obzirom da birate klijente i projekte, imate slobodu organizirati obveze te uzeti nekoliko dana zaredom slobodno kako biste odmorili tijekom produženog vikenda ili odabrati sate u danu za koje smatrate da su najproduktivniji za vas te tako organizirati dan.

Žena koriste računalo (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Sami birate klijente i projekte

Unutar rada u tvrtkama, ovisno o poziciji na kojoj se nalazite, mala je vjerojatnost da ćete moći odabrati tko je idući klijent ili idući projekt na kojem ćete sudjelovati. Kad ste samostalni u radu, možete sami procijeniti s kime želite raditi i odabrati svoj idući projekt.

Možete raditi s bilo koje lokacije (koja ima Internet naravno)

Ovisno o tome volite li više konzistentnost ureda ili volite mijenjati lokacije i putovati te biste rad uklopili u svoj životni stil, način rada freelancera vam pruža tu fleksibilnost.

Laptop, šalica i cvijet (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Nedostatci rada kao freelancera se odnose na nesigurnost vezanu uz pronalazak klijenata i projekata, loše raspolaganje slobodnim vremenom i odgovornost za svoj rad.

Nesigurnost pronalaska klijenata i projekata

Identična je onoj koju prolaze poduzetnici koji kreiraju tim i poslovni pothvat. Dok ne steknete redovne klijente ili reputaciju kao profesionalac, poslove ćete morati sami pronalaziti i komunicirati prema potencijalnim klijentima putem prodajnih kanala ili freelance platformi.

Administracija i zakonitost poslovanja

Pri preuzimanju odgovornosti samostalnog rada morate se upoznati sa zakonskim regulativama i potencijalno tražiti pomoć odvjetnika i knjigovođe koji vam mogu olakšati ovaj proces jer ste sami svoj šef i teško je očekivati da možete razumjeti sve što je potrebno pri vođenju samostalnog rada. Uz navedeno, potrebno je pratiti svu administraciju koja dolazi sa samostalnim radom.

Manjak slobodnog vremena

Pri radu od kuće postoji velika vjerojatnost da ćete u prvoj fazi imati potencijalan problem s odmicanjem profesionalnog i privatnog života. O savjetima kako poboljšati produktivnost pri radu od kuće smo već pisali. Važno je u početku donijeti svjesnu odluku na koji način želite organizirati svoje vrijeme kao freelancer i toga se držati.

Freelancing način rada ima i negativne i pozitivne strane kao i tradicionalni način rada stoga je bitno da on odgovara vama jer tek tada ste spremni na izazov i zadovoljstvo koje ovakav način rada može predstavljati.

Jeste li kad koristili freelance platforme? Razmišljate li o ovakvom načinu rada? Recite nam u komentarima.

 

Kako ostati produktivan radeći od kuće?

Kako ostati produktivan radeći od kuće?

Bilo da tek krećete u razvoj poslovanja ili ste se odlučili biti freelancer, rad od kuće je neizostavan pojam vezan uz obje situacije. Neki sanjaju o radu od kuće dok drugi koji imaju priliku raditi od kuće razumiju i negativne strane ove mogućnosti. Za moderne profesionalce ovo može biti prednost koja se pojavljuje jednom ili dvaput tjedno unutar rada u tvrtkama, a za freelancere je ovo svakodnevica osim ako ne koriste mogućnosti coworking prostora ili unajmljuju ured.

Za one koji rade od kuće, sastavili smo nekoliko načina kojima savjetujemo povećanje produktivnosti.

Započnite rano

Kad radite u uredu, odnosno na lokaciji izvan kućanstva, imate priliku razbuditi se putem do radnog mjesta. U ovom slučaju, prijelaz iz toplog kreveta za hladni radni stol može biti puno teži. Jedan od načina za povećanje produktivnosti pri radu od kuće je započeti rad što prije i pregledati TO DO listu zadataka koju ste napravili prethodni dan. Ključ produktivnog dana je krenuti zadatak po zadatak kako biste mogli napredovati prema rješenjima izazova i aktivnosti tijekom dana.

Osoba sjedi na krevetu s kavom i laptopom (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Strukturirajte dan

Vi upravljate svojim danom i glavni ste menadžer svog rasporeda. Ako ne pratite određen raspored, postoji velika mogućnost da ćete doći u situaciju u kojoj ne stignete popratiti sve zahtjeve klijenata i vašeg poslovanja. Preporučamo Google kalendar kao besplatni alat za praćenje vašeg vremena koji možete podijeliti s klijentima, suradnicima ili ostatkom tima, u slučaju da radite kao dio virtualnog tima. Strukturiranjem dana i dijeljenjem zadataka vladate svojim vremenom i možete dati do znanja osobama s kojima surađujete kad ste dostupni za potencijalne sastanke ili poziv.

Označite svoj radni prostor

Vaš radni prostor mora biti posvećen samo tome. Bitno je da on bude odvojen, makar se sastojao od jednog stola za računalo i zidne police. Potrebno je da vaš prostor za rad bude samo vaš i da bude posvećen radu. Nastojte izbaciti različita mjesta unutar vašeg kućanstva koja su povezana s ostalim aktivnostima poput kuhinjskog stola, trosjeda u dnevnoj sobi ili drugog mjesta, osim ako jedno od tih mjesta nije isključivo vezano za rad zbog nedostatka prostora te ono postaje taj poseban radni prostor koji koristite na dnevnoj bazi.

Osoba drži mobitel u ruci i laptop u krilu (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Isključite “kradljivce vremena”

Društvene mreže su dizajnirane za lagani pristup i pri korištenju browsera tijekom rada vrlo lako vas mogu privući na otvaranje u jednom od tabova. Savjetujemo korištenje drugog browsera ili inkognito prozora u npr. Chrome browseru. Korištenjem takvog prozora, pretraživač vam neće davati sugestije pri traženju i nećete biti ulogirani u sve društvene mreže koje imate spremljene unutar normalnog prozora. Time smanjujete mogućnost korištenja pauza tijekom radnog dana na društvenim mrežama.

Iskomunicirajte očekivanja s ostalim ukućanima

Najteži dio rada od kuće je objasniti ostalim ukućanima da radite. Većina ljudi povezuje ostanak kod kuće kao mogućnost da uz rad obavite i kućanske poslove, pripremite ručak, obavite pranje rublja i ostale stvari koje biste činili izvan radnog vremena. Bitno je jasno iskomunicirati očekivanja unaprijed i ne pretpostaviti da ćete odmah na početku aktivnog rada od kuće naići na razumijevanje ovakvog načina rada osim ako nemate otvoreni dogovor i plan s ostatkom kućanstva kako će se freelancerski način života uklopiti u vaš suživot.

Osoba skrivena iza laptopa, vide se stopala (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Odaberite vrijeme završetka rada

Rad od kuće zna dovesti do pretjeranog rada, ako ne odlučujete o prioritetima i svom slobodnom vremenu. Savjetujemo vam da odaberete vrijeme završetka rada kako biste mogli odvojiti privatno i poslovno vrijeme te postići kvalitetan radni dan koji neće utjecati na ostalih nekoliko radnih dana u slučaju pretjeranog rada. Možete radno vrijeme označiti alarmom na mobitelu i time ćete neometano moći raditi na zadatcima, a zvuk će vam označiti vrijeme u kojem završavate s radom.

Nastojte se voditi ovim savjetima i postaviti vlastite prioritete kako vam rad od kuće ne bi preuzeo cjelokupno vrijeme i narušio vaše slobodno vrijeme i odnos s bliskim osobama.

Na koji način organizirate svoj dan u slučaju rada od kuće? Podijelite s nama u komentarima.

Novosti iz kreativne industrije za svibanj 2020.

Novosti iz kreativne industrije za svibanj 2020.

Kreativna industrija i dalje se nastavlja suočavati s promjenama koje je pandemija uzrokovana virusom COVID-19 donijela. Mnogi projekti prešli su o online formatu, a s kakvim uspjehom su uspjeli ostvariti svoje ciljeve pročitajte u izabranim novostima ispod.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Online događaji nastavljaju obilježavati kreativne industrije. U organizaciji HDLU Zagreb, na portalu “Zagrebački likovni umjetnici” održana je virtualna izložba unutar koje su 32 umjetnika i umjetnica izložili svoja likovna djela, koja su nastala uz pomoć računala ili mobitela, korištenjem različitih programa za izradu i obradu slike. Tema izložbe bila je slobodna, pa su se tako objedinile različite poetike autorskih izraza i tehnika.

Muzej likovnih umjetnosti u Osijeku započeo je sonline prikazivanjem izložbe ‘Autoportreti iz fundusa Muzeja likovnih umjetnosti’. Cjelokupna izložba prikazana je na web stranici Muzeja, a na Facebook stranici Muzeja svaki tjedan muzej će prezentirati po dva autoportreta. To je prva u nizu takvih izložbi iz fundusa Muzeja likovnih umjetnosti koja se, zbog pandemije, mogla pogledati samo online, a otvorila se u Muzeju likovnih umjetnosti 28. svibnja.

Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADOpriprema seriju kratkih online radionica u kojima će pokazati neke od mnogih plesnih koraka s Ladovog repertoara. Online radionice Zaplešite s Ladom osmislio je umjetnički voditelj Krunoslav Šokac, a namijenjene su prventsveno folkloraškim početnicima i onima koji se prvi puta susreću s tradicijskim plesovima.

Nagrada Europske unije za književnost (EUPL) prepoznaje pisce fikcije iz cijele Europe, a uključuje 41 zemlju koja je dio programa Kreativna Europa – inicijative koja ima za cilj jačanje europskog kulturnog i kreativnog sektora.  Ovogodišnje izdanje dobilo je pobjednike iz 13 zemalja, uključujući i Hrvatsku, pobjednici su proglašeni 19. svibnja. 

NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Creative Europe networksobjavila je publikaciju kojom se predstavlja 28 paneuropskih mreža s potporom programa Kreativna Europa. Za svaku od mreža u publikaciji je istaknuto na koji način njihov rad pomaže organizacijama i profesionalcima u kulturi i kreativnom sektoru da razvijaju svoje vještine, dodaju međunarodnu dimenziju svojoj karijeri i pridonesu konkurentnosti čitavog sektora.

Europska komisija i Europa Nostra objavili su dobitnike nagrade EU za kulturnu baštinu / Nagrade Europa Nostra 2020. Dobitnici su pojedinci i inicijative koji doprinose europskoj kulturi i kulturnoj baštini. Stručni žiri odabrao je 21 dobitnika iz 15 država za njihova ostvarenja u četiri kategorije: zaštita kulturne baštine, istraživački rad, prednost pojedinaca ili organizacija te obrazovanje, obuka i podizanje svijesti, a među ovogodišnjim dobitnicima nagrade je Hvarski Arsenal (Hvarsko kazalište) koje je nagrađeno u kategoriji zaštite kulturne baštine.

Potprogram MEDIA odobrio je potpore za 64 projekta, a među 26 članica Potprograma MEDIA čijim prijaviteljima je osigurana potpora našla se i Hrvatska s čak tri projekta. Ukupna potpora za te projekte iznosi 135.000 eura, a među odobrenim programima nalaze se animirani projekt Nutz u produkciji tvrtke Recircle, igrani projekt Jimmy L produkcijske tvrtke Telefilm i kreativni dokumentarno-igrani projekt Fiume o Morte! u produkciji udruge Restart documentary.

Pandemija nam je ograničila odlazak u knjižnice, ali zato Muzej Solomona R. Guggenheima nudi više od 200 knjiga iz umjetnosti koje možete preuzeti besplatno iz online arhive. Naslovi sadrže najveća imena moderne i suvremene umjetnosti: Vincent Van Gogh, Pablo Picasso, Vassily Kandinsky, Gustav Klimt, Egon Schiele, Edvard Munch i još mnogo njih. Mnogi od tih svezaka povezani su s izložbama (obje umjetničke monografije i grupni izlošci) koje se same smatraju glavnim prekretnicama u razvoju povijesti umjetnosti 20. stoljeća.

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Ministarstvo kulture Republike Hrvatske objavilo je Javni poziv za poticanje poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama za 2020. godinu – proizvodnja, distribucija, dostupnost i pristup kulturno umjetničkim sadržajima u novonastalim okolnostima COVID-19. Cilj Javnog poziva je potaknuti aktivnosti usmjerene na prilagodbu poslovnih modela proizvodnje i distribucije kulturno umjetničkih sadržaja kako bi se u novonastalim okolnostima COVID-19 olakšala dostupnost i omogućio pristup širem krugu korisnika i publike. Javni poziv objavljen je 28. svibnja, a traje 30 dana od objave.

Otvoreni natječaji Ministarstva kulture i medija su javni poziv za otkup knjiga za narodne knjižnice u 2020. godini čiji je rok do 9. studenog te Javni poziv za financiranje oglednih prijevoda djela hrvatskih autora na strane jezike u 2020. godini na koji se može prijaviti do 1. prosinca, a Kreativna Europa raspisala je natječaj za potporu za distribuciju nenacionalnih filmova koji je otvoren do 29. listopada 2020. godine.

SVJETSKI DANI OBILJEŽENI U KREATIVNOJ INDUSTRIJI

Svjetski dan slobode medija obilježava se svake godine 3. svibnja od 1993. godine kad ga je proglasila Glavna skupština Ujedinjenih naroda. Cilj obilježavanja ovog dana je promicanje načela slobode medija, ukazivanje na važnost zaštite medijskih sloboda i borbe protiv svih oblika utjecaja na medije. Ove godine Svjetski dan slobode medija ima posebnu važnost jer posljednjih mjeseci mediji su bili ključni u pravodobnom primanju informacija i bili su velika podrška za svakoga pojedinca, ali i za naše društvo u cjelini.

Dan Europe obilježen je 9. svibnja. Taj datum odabran je jer 9. svibnja 1950. Robert Schuman, tadašnji ministar vanjskih poslova Francuske predstavio je svoj prijedlog formiranja Europske zajednice za ugljen i čelik. Taj prijedlog, poznatiji kao “Schumanova deklaracija”, smatra se početkom formiranja Europske unije. Europski dokumentacijski centar Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pripremio je online izložbu publikacija i dokumenata na temu europskoga zelenog plana, jedne od šest glavnih strategija Europske komisije za razdoblje 2019. – 2024.

Objektiv fotoaparata

Izvor: www.pexels.com

Svjetski dan telekomunikacijskog i informacijskog društva obilježen je 17. svibnja. Dan telekomunikacija obilježava se od 1969. godine, a od studenog 2005. obilježava se Svjetski dan informacijskog društva. Prema odluci Međunarodne telekomunikacijske unije, obilježavanje ova dva dana 2006. godine stavljeno je pod zajednički nazivnik te je 17. svibnja proglašen Svjetskim danom telekomunikacijskog i informacijskog društva. Svrha obilježavanja ovoga dana je podizanje svijesti o mogućnostima koje uporaba Interneta i drugih informatičkih i komunikacijskih tehnologija može donijeti društvima i gospodarstvima.

Za Međunarodni dan muzeja 18. svibnja,British Museum otvorio je online Egipatsku galeriju skulptura, a Muzej Slavonije također je obilježio Međunarodni dan muzeja s  izložbom “Donacije – izbor iz zbirki Muzeja Slavonije 1994. – 2019.” i “Tikva mala, a stotinu šara – šarane tikvice iz Muzeja Slavonije”.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

Novosti iz kreativne industrije za travanj 2020.

Novosti iz kreativne industrije za travanj 2020.

U ovim posebnim okolnostima koje je izazvala pandemija virusa COVID-19, ispunjen život kreativne industrije našao se pred velikom preprekom. Ipak mnogi su pronašli načine kako svoje djelovanje prebaciti u online format, a više o tome gdje kreativna industrija uspijeva pronaći svoje pobjede možete pročitati ispod.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Zbog situacije izazvane pandemijom virusa COVID-19, u travnju ove godine nije se moglo pronaći puno događaja iz kreativne industrije. Oni koji su uspjeli svoje održavanje ostvariti održani su online, poput ovogodišnje dodjele Bafta Game Awards, čiji je veliki pobjednik Outer Wilds s čak tri nagrade, uključujući i nagradu za najbolju videoigru. 

Dezeen, časopis za arhitekturu i dizajn najavio je održavanje prvog virtualnog festivala “Virtual design festival”. Festival će započeti 15. travnja i trajat će do kraja mjeseca. Tijekom 15 dana, svi zainteresirani moći će vidjeti razna predavanje, filmove, razgovore i predstavljanje proizvoda, a Aquatika – Slatkovodni akvarij Karlovac, pripremio je online izložbu “Biti ptica” autora Vlade Pirša, kako bi dio svojeg sadržaja donio u naše domove. Također, Na YouTube kanalu Zagreb film možete pronaći serijal Mali leteći medvjedi, hrvatsko-kanadsku crtanu seriju koja je nastala u koprodukciji Zagreb filma te CinéGroupea i ujedno je i jedna najuspješnijih hrvatskih crtanih serija.

Nacionalno kazalište u Londonu pokrenulo je program “National Theatre at Home” i svakog se četvrtka u 20:00 h prikazuje nova predstava na njihovom YouTube kanalu. Kazalište predstave te mnogi drugi besplatni sadržaji iz pojedinih sektora kreativne industrije mogu se pronaći na poveznici. Slično tome, Sundance Film Festival omogućio je besplatan pristup svojim Master predavanjima, a riječ je o trosatnim snimkama u kojima vodeći stručnjaci nude mnoštvo informacija i inspiracije.

NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Koronavirus znatno utječe i na gospodarsku aktivnost što dovodi do smanjenja prihoda u javnom i privatnom sektoru. Zbog novonastale situacije većina trenutnih poziva za EU projekte je odgođena, a provedba nekih obustavljena je zbog gospodarske krize. Koji je izlaz iz ove situacije možete više saznati iz niza webinara koji su održani tijekom travnja, a 17. travnja održan je webinar o utjecaju, reakciji i mogućnostima oporavka sektora kulturne i kreativne industrije uslijed krize nastale zbog koronavirusa. Webinar priprema Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj u suradnji s Europskom mrežom kreativnog poslovanja, a raspravljat će se o kratkoročnim i dugoročnim učincima trenutne krize na kulturne i kreativne industrije te što je potrebno napraviti kako bi se što više umanjile posljedice. 

Zajednica kreativnih i kulturnih industrija podržava prijedlog Vlade o popuštanju mjera, ali naglašava da je nužno uvažiti specifičnosti kreativnog sektora koji u kriznim vremenima može pomoći u vraćanju optimizma građana. Osim otvaranja knjižnica, muzeja, galerija, antikvarijata i knjižara, potiču i otvaranje studija za snimanje, glazbene i umjetničke akademije jer obično rade u manjim grupama. Tomo In der Mühlen, predsjednik Zajednice, napominje da svi kulturni sadržaji osim onih masovnih festivalskih mogu funkcionirati i u postojećim okolnostima.

Europska komisija dodijelila je Oznaku europske baštine (European Heritage Label) za deset europskih povijesnih lokaliteta, koja su igrala značajnu ulogu za europsku povijest i kulturu ili izgradnju Europske unije. Riječ je o lokalitetima koji slave i simboliziraju europske ideale, vrijednosti, povijest i integraciju, a na popisu se mogu pronaći Povijesno-urbani krajolik grada Szentendre, Mađarska, Zdravljica, poruka europskog Proljeća naroda 1848., Slovenija, te ostali.

Europa Nostra, vodeća europska mreža kulturne baštine, u suradnji s Institutom Europske investicijske banke i uz podršku programa Kreativna Europa, objavila je sedam najugroženijih lokaliteta u 2020. godini. Popis se objavljuje kako bi se ukazalo na ugrožene spomenike i lokalitete te potaknulo javne i privatne partnere u omogućavanju njihove održive budućnosti.

Vrlo važno u ovom neizvjesnom vremenu, Europska komisija pokrenula je novu mrežnu stranicu “Borba protiv dezinformacije” kako bi se spriječilo širenje lažnih vijesti u zdravstvu, a osobito o pandemiji koronavirusa

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Ako ste samostalni umjetnik kojemu su okolnosti uvjetovane koronavirusom bitno otežale obavljanje umjetničke djelatnosti, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske omogućit će isplatu potpore iz proračuna Republike Hrvatske. Potpora se odnosi na razdoblje od 15. ožujka do 15. lipnja, a na poveznici možete pronaći e-prijavnicu za prijavu.

Prijave za Cartoon Forum 2020. otvorene su do 6. svibnja, a riječ je forumu namijenjenom prezentaciji europskih animiranih projekata u razvoju. Središnje je događanje Foruma predstavljanje (pitching-sesije) izabranih projekata, putem kojih autori i producenti imaju mogućnost pronalaska međunarodnih partnera, financijskih aranžmana za dovršavanje projekata, dogovaranja kupnje projekata, pregovaranja s distributerima i drugo. Forum će se održati od 14. do 17. rujna u Toulouseu (Francuska).

SVJETSKI DANI OBILJEŽENI U KREATIVNOJ INDUSTRIJI

Međunarodna umjetnička udruga (IAA) proglasila je 15. travnja Svjetski dan umjetnosti u svrhu promicanja svijesti o kreativnim aktivnostima širom svijeta, a obilježava se od 2012. godine. Ovaj datum odabran je u čast rođendana Leonarda da Vincija, a prošle je godine UNESCO priznao njegovo obilježavanje. Koronavirus je pružio izazove cijeloj umjetničkog industriji pa osim što slavimo umjetnost, iznimno je važno i razgovarati o mogućim posljedicama pandemije na umjetnost i njihovom sprječavanju.

Svjetski dan kulturne baštine obilježava se 18. travnja, a cilj obilježavanja je očuvanje ljudske baštine i uvažavanje napora svih organizacija koje rade na očuvanju ove baštine. Svake godine obilježavanje ovog dana ima posebnu temu, a ovogodišnja je “Zajednička kultura, zajednička baština i zajednička odgovornost.”

Svjetski dan kreativnosti i inovacija globalni je dan UN-a koji se obilježava 21. travnja kako bi se podigla svijest o važnosti kreativnosti i inovativnosti u rješavanju problema s obzirom na napredovanje ciljeva UN-ovog održivog razvoja, poznatih i kao “globalni ciljevi”.

Povodom obilježavanja Svjetskog dana knjige i autorskog prava 23. travnja, već devetu godinu zaredom u Gradskoj i sveučilišnoj knjižnici Osijek održava se Noć knjige, ali ovogodišnja Noć knjige održala se online uz brojne virtualne programe i sadržaje knjižnica, antikvarijata, osnovnih i srednjih škola, kazališta, ilustratora, prevoditelja, pisaca i drugih kreativaca.

Međunarodni dan plesa obilježava se od 1982. godine na inicijativu Međunarodnog plesnog odbora, a 29. travnja kao datum obilježavana odabran je u spomen začetnika modernog baleta i jednog od najvećih plesnih reformatora, Jeana Georgesa Noverrea. Povodom ovogodišnjeg Dana plesa, Plesni odbor Hrvatskog centra ITI zamolio je uglednog plesnog umjetnika Matiju Ferlina da napiše hrvatsku poruku. Autor međunarodne poruke je južnoafrički plesač i koreograf Gregory Vuyani Maqoma, a obje poruke možete pročitati na poveznici.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

 

Proprium je zaokružio dvije godine rada

Proprium je zaokružio dvije godine rada

Početak travnja za Proprium znači proslava rođendana i ove je godine to proslava druge obljetnice otvaranja. Kada se osvrnemo na naš rad u protekle dvije godine, možemo reći do smo doživjeli i uspone i padove, ali vjerujemo kako je to dio svakog poslovanja. Od početka rada, Proprium iza sebe ima niz klijenata i uspješnih suradnji, uključujući Hrvatski tamburaški savez u Osijeku, Centar za kulturu Đakovo, Plesni studio Shine i drugi. Svaka od suradnji nam je draga na svoj način i vrlo smo ponosni na svaku od njih.

Ove dvije godine pružile su nam mnoge izazove. Svaki novi početak je izazovan, a otvaranje novog posla jedno je od možda najstrašnijih koraka koje se može poduzeti. No u ove dvije godine otvorile su nam se mnoge prilike: ostvarili smo mnoštvo uspješnih suradnji i sudjelovali na mnogim projektima. Svako izazovno iskustvo na kraju donosi nešto dobro, a putem svakog od ovih projekata zaoštrili smo svoje radne sposobnosti i izašli spremni za sljedeću suradnju.

S tim stavom krenuli smo i u 2020. godinu. Iako smo bili prisiljeni prebaciti se na rad od kuće, vjerujemo da ćemo i ove godine ostvaritim mnoge uspjehe.

Nastavite pratiti naš rad putem naše web stranice, Facebook stranice, Instagram stranice, Twitter profila i LinkedIn profila, a u nastavku teksta donosimo kratki pregled nekoliko uspješnih suradnji koje smo ostvarili u prethodne dvije godine!

 

Hrvatski tamburaški savez u Osijeku: 42. međunarodni festival umjetničke tamburaške glazbe

 

 

Hrvatski tamburaški savez u Osijeku zajedno s Osječko-baranjskom županijom, Gradom Osijekom te Slavonskim tamburaškim društvom „Pajo Kolarić“ organizirao je 42. Međunarodni festival umjetničke tamburaške glazbe od 30. svibnja do 2. lipnja 2019. godine u četiri slavonska grada – Osijeku, Našicama, Vukovaru i Đakovu. Cilj koji ovaj festival u svojoj izvedbi nastoji ostvariti su poticaj i njegovanje tamburaške glazbe okupljanjem skladatelja, dirigenata, glazbenih stručnjaka, pedagoga i mladih glazbenika tamburaša na jednome mjestu za razmjenu znanja i umijeća. Tijekom četiri večeri, u natjecateljskom i revijalnom programu, ljubiteljima orkestralne tamburaške glazbe predstavila su se 23 tamburaška orkestra i komorna ansambla s preko 500 glazbenica i glazbenika tamburaške glazbe iz Hrvatske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine.

Proprium je u organizaciju bio uključen kroz promociju festivala na društvenim mrežama i najavu festivala u medijima te kroz objavljivanje sadržaja uživo tijekom održavanja festivala.

 

Konferencija Women in Data Science 2019.

 

 

Zajedno s ambasadoricama Stefani Majić i Matejom Hržicom, sudjelovali smo u organizaciji Women in Dana Science Croatia, jednodnevne konferencije kojoj je cilj proširiti znanje o najnovijim tehnologijama i istraživanjima vezanima za obradu i korištenje podataka u raznim domenama. Konferencija želi pokazati kako se znanost o podatcima može pretvoriti u vrijedan resurs pri kreiraju poslovnih i IT strategija.

Ciljevi konferencije WiDS Croatia su okupiti vodeće znanstvenike i poduzeća u Hrvatskoj koji se bave ovom tematikom, povezati ljude sličnih interesa te prikazati interdisciplinarnost podatkovne znanosti na konkretnim primjerima iz poslovnog svijeta i svakodnevnog života. Konferencija je održana 8. ožujka 2019. godine u Arheološkom muzeju u Osijeku.

 

SAKUD Đakovštine: Radionica “Kako napisati i prijaviti projekt na natječaj?”

 

 

Članovi Saveza kulturno-umjetničkih društava Đakovštine izrazili su želju za proširivanjem znanja o projektima i natječajima te su pozvali Proprium da održi edukaciju pod nazivom „Kako napisati i prijaviti projekt na natječaj“. Edukacija je održana u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Đakovu. 

S obzirom na svoje desetogodišnje iskustvo kada su u pitanju natječaji i prijava projekata na natječaje, Laura je u edukaciju uključila mnogo primjera iz prakse različitih projekata.

 

Centar za kulturu Đakovo

 

 

Centar za kulturu Đakovo ustanova je u kulturi koja je osnovana 1994. godine u Đakovu. Zadužen je za realizaciju filmskog programa, scenskog programa koji uključuje dramske, folklorne i druge pripredbe te likovne izložbe, a u dvorani Centra se održavaju i programi kako bi se obilježili značajni datumi za grad Đakovo, osnovne i srednje škole. Osim toga, održavaju se predstavljanja knjiga, stručna predavanja, političke tribine i slično.

Ove godine započeli smo suradnju s Centrom koja se bazira na digitalnom marketingu. Glavni cilj je povećanje vidljivosti sadržaja koji pruža Centar za kulturu Đakovo putem objava na Facebook stranici Centra i njihovoj službenoj web stranici.

Novosti iz kreativne industrije za prvi kvartal 2020.

Novosti iz kreativne industrije za prvi kvartal 2020.

Uvijek bujan život kreativne industrije naglo je stao u ožujku zbog pandemije izazvane virusom COVID-19. Trenutno se nalazimo pred izazovom i čekamo kada i kako će kreativna industrija moći nastaviti, ali zasada možemo promotriti sve zanimljive događaje i novosti iz posljednja tri mjeseca te kako se kreativna industrija suočava s ovom situacijom bez presedana.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Međunarodna virtualna konferencija “Art Emergency Response Mechanisms: what can inspire us for the CC sector?’’ u kojoj se raspravljalo o problemima financiranja umjetnosti u ovim kriznim trenutcima održana je 20. ožujka. Raspravljalo se o mogućim inicijativama iz institucionalne perspektive, iz umjetničke i kulturne zajednica te iz privatnog sektora kako bi se kreativna industrija bolje mogla suočiti s ovom situacijom.

Hrvatski glazbeni zavod (HGZ) predstavio je aktualne i buduće aktivnosti. HGZ je u proteklih godinu dana pod novim vodstvom izašla iz financijske krize, realizirala djelomičnu obnovu zgrade i ostvarila značajne programske pomake, a nakon književnosti i kazališta, HGZ u 2020. najavljuje skok i u film. 

U Rijeci je održana Međunarodna konferencija ‘Proslava europske kulturne raznolikosti: lekcije europskih inicijativa o Bijeloj knjizi Vijeća Europe o interkulturalnom dijalogu’ a na njoj je sudjelovalo tridesetak sudionika iz europskih institucija i gradova sadašnjih i budućih nositelja titule Europske prijestolnice kulture. To je prva od pet konferencija u sklopu projekta financiranog iz programa Europa za građane, s ciljem što šireg aktiviranja građana u dijalog s političkim akterima. Jednodnevna konferencija u Rijeci bavila se temama poput proslave kulturne raznolikosti, Bijele knjige europskih inicijativa o interkulturnom dijalogu, migraciji te humanitarnoj krizi.

Kao i prethodnih godina, MEDIA je organizirao 24. veljače Europski filmski forum za vrijeme odvijanja Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu. Ovogodišnja je tema bila „Ekološki pašnjaci: put prema održivoj audiovizualnoj industriji”, a detaljan program možete pronaći u privitku.

Grad Beč odlučio je jednim malim korakom doprinijeti borbi protiv klimatskih promjena. Uveo je aplikaciju Vienna Kultur – Token koja će mjeriti količinu potrošenog ugljikova dioksida kako bi smanjio emisiju ugljikovog dioksida, a nakon uštede 20 kg CO2, korisnici aplikacije bit će nagrađeni žetonima koje mogu zamijeniti za besplatne ulaznice u galerije, muzeje i glazbena događanja. Cilj je potaknuti građane da štedljivo koriste osobne automobile.

NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Zajednički istraživački centar Europske komisije objavio je priručnik za izradu strategija održivog razvoja koji je namijenjen lokalnim vlastima i upravljačkim tijelima uključenima u procese održivog urbanog razvoja. Na poveznici možete pronaći više informacija o ciljevima priručnika te link za preuzimanje priručnika na engleskom jeziku. 

Na natječaju za sredstva EU fondova ‘Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima’ prošao je i projekt VukovART ‘Vukovar – luka umjetnosti’ koji će u 24 mjeseca dobiti 1,5 milijuna kuna. Projekt “Vukovar – luka umjetnosti” pokrenut je 2016. godine i preko njega je do sada na vukovarskim ulicama nastalo 18 velikih street art umjetnina čiji su autori neki od najpoznatijih svjetskih autora.

Ukoliko ste korisnik Adobe platformi, Adobe je ponudio besplatno korištenje Adobe Connect virtualnih soba u trajanju od 90 dana svima koji su zahvaćeni ograničenjima osobnih kontakata, konferencija i putovanja uslijed pandemije virusa COVID-19. Ova mjera se primjenjuje do 1. srpnja 2020. godine, a dostupna je za sve organizacije i pojedince koji trenutno nisu registrirani korisnici Adobe Connect sustava.

Pokrenuta je nova internetska platforma Croatian.film koja besplatno prikazuje hrvatske kratkometražne filmove. Nositelj projekta je Umjetnička organizacija Zagreb Film Festival, a na stranici je do sada prikupljeno više od 100 uradaka i niz popratnih tekstova. Očekuje se kako će portal s vremenom obuhvatiti sve filmske forme i znatno povećati broj filmova, a već i prije pandemije, početkom 2001. godine, pokrenut je projekt “Besplatne elektroničke knjige” na mrežnoj stranici elektronickeknjige.com gdje možete pronaći dvjestotinjak književnih naslova dostupnih za čitanje.

Institucija Paris Musées, koja je povezala 14 muzeja grada Pariza u jedinstvenu instituciju, na svojim stranicama objavila je zanosnu kolekciju od 321,178 fotografija umjetničkih djela, uključujući fotografije, slike, novčiće i grafike, od kojih njih čak 150 tisuća spada u kategoriju javnog dobra što znači da ih korisnici mogu potpuno besplatno preuzeti u velikoj rezoluciji. Fotografije je moguće koristiti u komercijalne svrhe bez ikakve financijske naknade jer je riječ o javnom dobru. Također je cijela zbirka slika, zvukova i videozapisa na stranici NASA – National Aeronautics and Space Administration dostupna javnosti za pretraživanje i preuzimanje, a u zbirci se nalazi preko 140 000 fotografija i ostalih materijala.

Većina muzeja trenutno su zatvoreni i nalaze se pred velikim izazovom, ali Muzej Mimara omogućio je virtualnu šetnju svojim muzejom. Online događaji trenutno nam pružaju zamjenu za stvarne događaje posjete, pa je Chatterpack.net složio popis besplatnih online kulturnih sadržaja uključujući virtualne posjete muzejima, glazbene koncerte, e-knjige i mnogo više.  Dječje Kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku također se priključilo online događaji pa su pokrenuli program „Ostani kući i kazalište uključi“ u kojemu na Osječkoj televiziji i online na službenoj Facebook stranici kazališta prikazuju svoje predstave. Program je započeo u nedjelju, 29. ožujka s predstavom “Nije me strah”, a predstave ćete moći gledati svake nedjelje u 10:30 h i reprizu subotom u 15:30 h sve dok Dječje kazalište ponovno ne otvori vrata za posjetitelje.

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Creative Europe Desk – MEDIA Office Croatia objavio je poziv Međusektorskog potprograma Kreativne Europe – Digitalno povezivanje kultura i audiovizualnih sadržaja 2020. Cilj je podržati pilot-projekte koji istražuju potencijal međusektorske suradnje u kontekstu kreativno-inovativnih laboratorija, a prijave su otvorene do 14. svibnja.

Iako se programsko razdoblje 2014. – 2020. bliži kraju i već su uvelike počele pripreme za iduće razdoblje, do kraja godine očekuje se raspis još četiri EU natječaja za poduzetnike. Projekti koji se ugovore do kraja 2020. godine, mogu se provoditi do kraja 2023. godine. Među natječajima može se naći i onaj koji će dodijeliti 50 milijuna kuna MSP-ovima u kulturnim i kreativnim industrije.

Međusektorski potprogram Kreativne Europe objavio je novi poziv za potporu digitalnom povezivanju kulture i audiovizualnih sadržaja koji je namijenjen projektima na prijelazu između kulturnog i kreativnog sektora (uključujući audiovizualne industrije) s naglaskom na inovativnim tehnologijama. Prijedlozi se moraju podnijeti do 17:00 sati (po lokalnom vremenu u Bruxellesu) 14. svibnja na elektroničkom obrascu za podnošenje prijave.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

Proprium privremeno radi od kuće

Proprium privremeno radi od kuće

S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, a nastavno na preporuke nacionalnog i lokalnog Stožera civilne zaštite, Proprium u nadolazećem razdoblju organizira rad od kuće kako bismo zaštitili sebe i sve oko sebe. Ovim putem vas obavještavamo kako smo i dalje dostupni online, putem email adrese laura@proprium.hr i kontakt broja te alata za video sastanke kako bismo dogovorili pružanje usluga koje nastavljamo raditi putem Interneta. Dostupni smo i za nove upite i nove suradnje putem ovih kanala.

Rad Propriuma i dalje možete pratiti putem naše web stranice, Facebook stranice, Instagram stranice, Twitter profila i LinkedIn profila.

Detaljnije upute i preporuke Stožera za civilnu zaštitu RH pronađite na poveznici. Nadamo se kako će se situacija ubrzo popraviti, a do tada ostajemo doma i štitimo sebe i druge.

Osvrt na poslovanje u 2019. godini

Osvrt na poslovanje u 2019. godini

Polako idemo prema novoj, 2020. godini, a prije nego što ovu zaključimo, želimo se osvrnuti na naš rad u 2019. godini. Ova godina donijela nam je vrlo uspješne suradnje, a ovdje ćemo ih izdvojiti nekoliko. Nadamo se da ćete u daljnjem tekstu uživati u projektima koje smo provele, kao što smo mi uživali provodeći ih.

Početak godine obilježio nam je pripremu i održavanje konferencije „Women in Data Science“ na kojoj smo sudjelovali kao suorganizatori konferencije. Riječ je o jednodnevnoj konferenciji koja za cilj ima proširiti znanje o najnovijim tehnologijama i istraživanjima vezanima za obradu i korištenje podataka u raznim domenama. Konferencija je održana na Međunarodni dan žena, 8. ožujka u Arheološkom muzeju u Osijeku i oko 150 posjetitelja je imalo prilike poslušati osam predavanja različitih tema i panel raspravu na temu “Podatkovne znanosti u primjeni”. Vrlo smo ponosni što smo bili dio organizacije ovako kvalitetne konferencije.

Glazbenih festivala ne manjka u Osijeku i okolici, a mi smo ove godine imali priliku biti dio 42. Međunarodnog festivala umjetničke tamburaške glazbe koji je tijekom četiri dana u četiri slavonska grada ugostio 23 tamburaška orkestra i komorna ansambla s preko 500 glazbenica i glazbenika tamburaške glazbe iz Hrvatske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine. Festival je održan u Osijeku, Našicama, Vukovaru i Đakovu. Iznimno nam je drago što smo sudjelovali u medijskoj promociji festivala, a veselimo se i suradnjama u budućnosti.

Edukacije su dio Propriumovog poslovanja i s članovima Saveza kulturno-umjetničkih društava Đakovštine odradili smo edukaciju pod nazivom „Kako napisati i prijaviti projekt na natječaj?koju je vodila naša Laura. S obzirom na Laurino iskustvo kada su u pitanju natječaji i prijava projekata na iste, edukacija je sadržavala mnogo primjera iz prakse različitih projekata s nekoliko različitih udruga tijekom prijašnjih nekoliko godina. Na edukaciji se okupilo 10 članova.

Imali smo priliku sudjelovati i na ovogodišnjoj Kreativnoj riznici kao predavači s radionicom “Ciklus organizacije događaja”. Prisjetili smo se konferencije “Women in Data Science” na čijem je primjeru Laura pojasnila kako izgleda proces organizacije te koje su poteškoće pri organizaciji događaja.

Ova nam je godina donijela puno novih zanimljivih suradnji i poznanstava, a nadamo se da će i iduća biti tako uspješna. Kroz cijeli naš rad i projekte želimo poticati kreativnost, razvijati ju i širiti te osvijestiti sve u zajednici da kreativnost i njezini produkti zaslužuju veliko mjesto u našem društvu.

Zahvaljujemo se svim našim suradnicima, klijentima i svima koji pratite i podržavate naš rad. Veselimo se izazovima koje nam donosi 2020. godina.

——————————————————————————————————————————————————– 

Proprium tim vam želi ugodne i kvalitetno provedene blagdane s najbližima te uspješnu novu 2020. godinu!

Radujemo se novim suradnjama i pozivamo vas da nam se javite s vašim upitima kako bismo dogovorili sastanak početkom godine.

Što je samopromocija?

Što je samopromocija?

Samopromocija sa sobom kao asocijaciju nosi negativno mišljenje. No, samopromocija koju radi samosvjesna osoba i ima podlogu za sve što govori je istinita i autentična. Negativne konotacije su izazvane krivim pristupima samopromocije.  

Prvi korak pri shvaćanju vlastitih sposobnosti je vođenje bilješki o vlastitim postignućima. Ponekad je teško vidjeti što ste sve postigli unazad nekoliko godina, ako niste svjesno razmislili i zabilježili na određen način navedene uspjehe. U trenutku kad znate koja su vaša postignuća, možete iskoristiti priliku da se odvojite od konkurencije. Ta sposobnost vam može donijeti nove prilike, klijente, poslove ili poduzetničke pothvate. Sve dok ju primjenjujete autentično i iskreno prema drugim ljudima.  

Muškarac piše u rokovnik (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ova vještina vam pomaže na događajima koji potiču umrežavanje. Većina nas se ne voli hvaliti i time gube prilike u kojima su mogli reći nešto više o sebi i zasluženo dobiti priliku da pokažu vlastito znanje. Lakše nam dolazi preporučiti nekog drugog nego samog sebe.  

Nemogućnost pravilne samopromocije može dovesti do kočnice u karijeri. Zašto je toliko teško reći svoja postignuća? Svi smo imali susret s pretjeranom prodajom određenog prodavača u kojoj nam je želja za proizvodom posve nestala. Jedan od razloga zašto je samopromocija gledana negativno leži baš u takvim asocijacijama. Uz to, povezujemo ju s egom i narcisoidnošću. Učenje poniznosti i skromnosti su kritični za samopromociju. Poniznost održava vaše unutarnje razumijevanje vaših postignuća, u kombinaciji s prihvaćanjem, a skromnost je kako se odlučite izraziti to razumijevanje. Ukratko, stvar je pristupa.  

Vjerojatno ste čuli za izraz elevator pitch. Odnosi se na jednominutno predstavljanje u dizalu koje biste učinili u slučaju da se zateknete s investitorom, potencijalnim klijentom ili poslodavcem i imate samo minutu da ostavite dobar dojam. Većina ljudi se u tim situacijama zbuni i nisu sigurni što mogu reći ili učiniti kako bi ostavili dobar dojam. Zbog toga ili potrate priliku ili im elevator pitch ne uspije.  

Muškarac i žena gledaju u mobilni telefon (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ovo je vještina koju se može uvježbati na isti način kao i javni nastup od kojega većina ljudi zazire.  

Vaša samopromocija nikad ne bi trebala uključivati negativne elemente. Sve razgovore trebate držati pozitivnim i proaktivnim. Cilj samopromocije nije učiniti da se netko drugi osjeća loše. Ključno je pokazati i uputiti sugovornika na vaše kvalitete, na umjeren i konkretan način. Zaslužujete pravo slaviti svoje uspjehe i time nećete ostaviti dojam narcisoidne osobe. Sve tvrdnje u koje vjerujete i koje imaju podlogu prethodnog događaja su autentične i lako ih je predstaviti na konkretan način.  

Najbolji primjer je razgovor za posao. Od nas se očekuje spremnost na samopromociju s kojom vjerojatno imamo malo ili nimalo iskustva tijekom studija. Osoba treba pokazati kompetentnost i pristupačnost uz jasno iskazane prethodne uspjehe kako bi osobi koja ju intervjuira dala do znanja da je vrijedan kandidat koji zaslužuje prihvaćanje na radno mjesto. Istovremeno, osoba koja je na intervjuu ne želi izgledati arogantno ili ostaviti negativan dojam.  

Žena pruža poklon prema drugoj ženi koja ima dlanove na očima (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Već smo spomenuli zapisivanje vlastitih uspjeha, a redovnim pregledom tog popisa možete doći do zaključka u čemu ste zaista dobri i te točke navesti kao glavne točke koje vas opisuju kao potencijalnog zaposlenika, poslodavca ili poduzetnika u kojeg vrijedi uložiti.  

Samopromocija je puno šira od samog razgovora u kojem objašnjavate vlastite uspjehe. Možete joj pristupiti kroz: pružanje pomoći drugima bez očekivanja povratne usluge, upoznavanje s ljudima s kojima biste mogli surađivati u budućnosti, pružanje informacija besplatno putem web stranice i društvenih mreža, obogaćivanje vlastitog znanja unutar svoje struke kako biste bili prvi izbor kolegama za nedoumice, dokaz vaših postignuća, specijalizaciju znanja, stjecanje vještine aktivnog slušanja sugovornika, traženje povratne informacije od kolega i nadređenih te molbom za preporuke od kolega i nadređenih. 

Samopromocija koja ne slijedi pravila autentičnosti i skromnosti ima negativan ishod. Zapamtite, samopromocija nije hvaljenje bez pokrića.  

Koja su vaša iskustva sa samopromocijom? Podijelite ih s nama u komentaru.  

 

Sedam korisnih i besplatnih alata za organizaciju posla

Sedam korisnih i besplatnih alata za organizaciju posla

Odabrali smo sedam alata koje smo isprobali unutar naše organizacije zadataka kako bismo vam pomogli u pretrazi alata koji mogu koristiti vama i vašem poslovanju. Možete ih koristiti i tijekom izrade vašeg poslovnog modela, o čemu je pisala Laura u blog postu.
 

Sedam alata koje smo odabrali:

  1. Trello
  2. Podio
  3. Flock
  4. Airtable 
  5. Canva
  6. Coggle 
  7. Google Drive
Za sve poslove koji zahtijevaju vašu koncentraciju i koji više ne stanu u rokovnik te na papire koje slažete po stolu kako biste uspjeli posložiti sve informacije koje vam pristižu tijekom radnog dana predlažemo vam korištenje ovih nekoliko alata. U kombinaciji mogu ponuditi različiti pristup vašim zadatcima i suradnji unutar tima, no i samim odabirom samo jednog od navedenih već ćete steći bolju organizaciju.
 
Žene koriste računalo (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Kao tim, uvijek stremimo rješenjima softwarea koji nam mogu olakšati međusobnu komunikaciju i praćenje zadataka. Svaki od navedenih alata nam je pomogao u određenoj fazi poslovanja tijekom ove godine i nastojat ćemo svaki predstaviti iz svoje perspektive kako biste mogli odlučiti sviđa li vam se navedeni alat ili ćete potražiti njegovu alternativu.
 

Trello

S Trellom smo započeli svoje prve zadatke unutar Propriuma i svidio nam se dovoljno za korištenje i u privatne svrhe. Trello možete koristiti putem web stranice, aplikacije za Windows 10 i aplikacije za mobitel. On je aplikacija za upravljanje projektima i zadatcima koja se bazira na kanban principu. Kanban ploča omogućuje lakši vizualni prikaz zadataka i time ubrzava rad timova.
 
Trello je besplatan za korištenje za neograničen broj korisnika i neograničen broj ploča. Neke od mogućnosti se naplaćuju, no to možete sami odabrati i za početak poslovanja ili početak organiziranja poslovanja malih timova, besplatna verzija je više nego dovoljna. Nakon što steknete naviku korištenja Trella vjerujemo da bi vam se mogli svidjeti brojni tipkovnički prečaci koji ubrzavaju njegovo korištenje. Osim toga, svi zadatci koje unesete unutar lista su u potpunosti fleksibilni i možete ih micati u jednom potezu miša.
 

Podio

Podio je software koji vam omogućava upravljanje cijelom tvrtkom, institucijom ili udrugom. Možete podijeliti komunikaciju na određene odjele (npr. Marketing workspace, HR workspace i sl.) ili na određene projekte. Unutar vaših odjela ili projekata dodajete aplikacije koje vam poboljšavaju učinkovitost i daju vam mogućnost kompletne personalizacije radnog tijeka. Podio je besplatan za do pet osoba koje ga koriste unutar jedne organizacije, nakon toga se plaća mjesečno ili godišnje ovisno o opciji koju odaberete. Ovo ga čini idealnim za male timove.
 

Flock

Flock je alternativa Slacku, koji je poznati alat za komunikaciju unutar organizacija. Flock se sastoji od kanala za komunikaciju putem kojih možete povezati različite aplikacije (kao npr. Trello koji je gore spomenut na listi) putem kojih možete izravno komunicirati o tome što se treba učiniti i pratiti ih na jednom mjestu. Putem Flocka možete obavljati i videopozive sa svojim timom, u slučaju da radite udaljeni jedni od drugih.
 
Djevojka koristi računalo (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Airtable

Airtable je kombinacija tablice i baze podataka koja vam pruža mogućnost praćenja unosa putem obrazaca ili putem baze podataka koju sami sastavljate na temelju vaših potreba. Najbolja opcija je mogućnost povezivanja podataka unutar baze podataka koja se sastoji od tablica koje se također mogu prenijeti u kanban ploču (poput Trella) ili u ostale načine pregleda poput kalendarskog pregleda. Airtable vam omogućava praćenje organizacije događaja, projekta ili timskih aktivnosti na brz, efikasan i pregledan način. Njihova stranica nudi različite unaprijed pripremljene baze na temelju kojih možete izmijeniti podatke i unijeti svoje te dobiti gotovu bazu koja vam omogućava praćenje alata digitalnog marketinga, organizacije događaja, popisa opreme unutar vaše organizacije ili praćenja prodaje. Airtable je također besplatan, posebne značajke se plaćaju.
 

Canva

Canva je alat za grafički dizajn koja pruža mogućnost izrade kvalitetnih vizualnih rješenja za osobe koje nemaju iskustva s naprednim alatima poput Photoshopa ili Illustratora. Nakon registracije na njihovoj web stranici imate mogućnost pristupa različitim unaprijed složenim ilustracijama koje možete mijenjati kako biste ih prilagodili onome što vam je potrebno. Možete izraditi različite vizuale od infografika do Facebook objava. Alat je besplatan uz određen broj besplatnih predložaka, a naplaćuju se predlošci po $1 ili više ovisno o unaprijed postavljenoj cijeni.
 

Coggle

S ciljem da zamijenimo bilješke i umne mape koje smo radili u rokovniku, a čime nisu bile dostupne svima, pronašli smo Coggle. Coggle je besplatna web aplikacija koja omogućava izradu umnih mapa s različitim mogućnostima. U potpunosti je besplatna, s mogućnošću kupnje dodatnih značajki koje vam povećavaju mogućnosti unutar same aplikacije. Kao i sve dosad nabrojane aplikacije, za male timove je sasvim dovoljna besplatna verzija.
 

Google Drive

Vjerujemo da su manje-više svi čuli za Google Drive, no dodajemo ga na ovu listu iz razloga što je kvalitetan besplatni alat za sve korisnike Gmail računa i omogućava vam kvalitetan rad putem svojih besplatnih alata poput: Google Sheets, Forms, Slides, Docs i sl. Posebne verzije koje se plaćaju imaju puno drugih mogućnosti koje su potrebne organizacijama, udrugama i tvrtkama, no za početak i prvih nekoliko projekata vjerujemo da je besplatna verzija više nego dovoljna.
 
Ovim alatom možete dijeliti dokumente s volonterima ili klijentima, ovisno o vašim potrebama kao udruga, institucija ili tvrtka. Ako ste pojedinac koji tek započinje svoju karijeru ili samostalan posao, Google Drive je odlična aplikacija za besplatno korištenje i početak rada.
 
Djevojka gleda monitore (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Koja su vaša iskustva s navedenim aplikacijama? Jesmo li vam otkrili aplikaciju za koju dosad niste čuli? Recite nam u komentarima.

Pin It on Pinterest