Etičke vrijednosti u organizaciji

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

04.04.2019

Kao što znamo, etika je set moralnih i etičkih vrijednosti. One se moraju shvatiti ozbiljno kako bi se prevladale ljudske slabosti, racionalizacije i osjećaji krivice. Kada se čini da nema povratka, uvijek imate vrijednosti kojima se vraćate. Slično je i u poslovanju. Radna etika u organizaciji je često spomenuta, ali ne dovoljno raspravljena. Ona se ne može uspostaviti, promijeniti ili poboljšati preko noći jer je za nju potrebno mnogo vremena, truda i živaca. Često se zna dogoditi da bude zanemarena zbog svakodnevnog poslovnog kaosa koji se proteže organizacijom. Važno je primijetiti da dobra radna etika odražava pametne poslovne poteze, a uglavnom je baš to ono što organizacija treba.
 
Po nama, najvažnije etičke vrijednosti u organizaciji su:
  • poštovanje
  • upornost
  • rezultati
  • rizik
  • požrtvovnost.
Ženska osoba skočila (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Poštovanje

Ako ste menadžer i razvijate svoju organizaciju, morate poštovati sebe i okružiti se ljudima koje možete poštovati. Upamtite, kada vas ljudi poštuju, ne znači da se možete opustiti. Iako možete pretpostaviti da će ljudi raditi svoj posao, oni i dalje trebaju upute, trening i coaching, ali poštovanje i povjerenje će pojednostaviti proces menadžmenta.
 
Nemojte zaposliti ili surađivati s ljudima koje ne poštujete ili koji vas ne poštuju. To su tipovi ljudi koji ne poštuju ni svoje kolege, klijente, dobavljače i na kraju, sebe. Dajte sve od sebe da izgradite obostrano poštovanje, a ako to nije moguće, otkažite suradnju. Kvalitetni zaposlenici su temelj dobre radne etike.  
 

Upornost

Zaposlenici u dobrim organizacijama imaju želju biti uporni. Oni će raditi i kada rezultati nisu onakvi kakvima su se nadali ili kada dođe do zastoja u poslovanju. Njihova upornost je povezana sa strasti za onim čime se bave i vjerom u članove tima i menadžera. Nisu zadovoljni dok ne ostvare ciljeve i rezultate koje su željeli.
 
Rokovnik s grafovima (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Rezultati

Organizacija ne posluje dobro ako nema klijente ili ako ne radi ono što ljudi trebaju, žele i za što plaćaju. Vaše odluke utječu na ljude, ulagače, partnere i klijente. Ne možete udovoljiti svima. Da biste bili dobar menadžer, morate biti orijentirani na rezultate i ciljeve organizacije. Ipak, nemojte juriti za ciljevima pod svaku cijenu. Radite na postizanju rezultata unutar vrijednosti organizacije. Upamtite, rezultati su više od brojeva, oni su lekcije za budućnost.
 

Rizik

Organizacije koje teže uspjehu, razvijaju se preuzimanjem rizika. One ne idu utabanim putem i ne drže se sigurnog. Uspješne organizacije često razmišljaju izvan okvira i isprobavaju nove stvari. Također, nagrađuju zaposlenike koji su spremni preuzeti rizik, potiču ih i podržavaju ih. Kada se rizik isplati, oni slave zajednički rad i uživaju u nagradama, a kada se ne isplati, znaju gdje su pogriješili i uče za idući put.
 
Zamka (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Požrtvovnost

Dobre organizacije su sačinjene od ljudi koji vole svoj posao i ono čime se bave. To su ljudi koji rade za organizaciju zbog uzbuđenja, izazova i osobnog razvoja, a ne samo zbog financija. Ako nema požrtvovnosti, zaposlenik ulaže minimalan trud, svaki mjesec dobije plaću i ide kući.
 
Nekoliko savjeta koje Proprium predlaže, uz malu asocijaciju na roditeljske savjete. Predlažemo vam da uvijek stojite iza svojih riječi. Kada ste pogriješili, priznajte i ispravite to. Ponašajte se prema drugima onako kako želite da se ponaša prema vama.
 
Kao menadžer, utrošit ćete puno vremena i truda kako biste našli zaposlenike koji vjeruju u vrijednosti vaše organizacije. Razgovarajte sa zaposlenicima o vrijednostima koje će tvoriti vašu strategiju, planove i odluke u organizaciji.  
 
Koje etičke vrijednosti krase vašu organizaciju? Morate li često podsjećati zaposlenike i suradnike na njih?
 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares