Druga vrsta menadžmenta: glazbena industrija

Glazbeni instrumenti

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

11.25.2018

Nakon što smo objasnili poslove i funkcije menadžera u kulturi, idemo dalje. U današnjem blog postu želimo približiti menadžere u glazbenoj industriji. Gledajući filmove, dokumentarne filmove i isječke s turneja, svi smo barem jednom poželjeli biti menadžer neke zvijezde. Ako vas zanima koje su karakteristike dobrih glazbenih menadžera i kako izgleda ugovor menadžera i umjetnika, nastavite čitati.  

Dio gramofonske ploče (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Glazbena industrija danas se uvelike razlikuje od iste prije dvadesetak godina. Razvojem tehnologije, instrumenata i glazbe općenito, danas su mjerilo uspjeha rasprodane dvorane, broj downloadanih i shareanih pjesama i albuma. Za izvođače i umjetnike postoje i drugi prihodi, kao što su koncerti, nastupi, prodaja proizvoda (majica, bedževa, kapa) i autorska prava. Jasno je da menadžeri u ovoj vrsti industrije imaju pune ruke posla. 

Unatoč svim velikim promjena koje su se događale od početka 2000., jasna je uloga dobrog menadžera. Ukoliko umjetnik ima nekog u svom timu kojemu bezgranično vjeruje, na odličnom je putu prema uspjehu. Dobar menadžer je strpljiv, prepoznaje kreativnost i talent, organiziran je, sposoban donositi odluke i snositi odgovornost, cijeni jedinstvenost i potencijalnu vrijednost na tržištu. Također, menadžer je svjestan da nitko ne postaje poznat preko noći. U glazbenoj industriji se rokovi i rasporedi mijenjaju u trenutku. Gotovo sve se može promijeniti, od odlaska na turneje, objavljivanje pjesma ili snimanja spota.  

Mikseta (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Za razliku od nekih područja, menadžer u glazbi mora imati razvijenu i kreativnu stranu. Osim razvijenog poslovnog razmišljanja, on razumije kreativni proces stvaranja. Dogovaranje s producentima, održavanje audicija, zapošljavanje članova benda i biranje fotografa sastavni je dio njegova posla. Neovisno o količini talenta, ako umjetnik nema dobro postavljenu strategiju i tim koji radi za njega, karijera mu se može završiti. 

Osim ostalih umjetnika koji se bave vizualnim i scenskim elementima, njegov tim se sastoji od odvjetnika, menadžera, agenta i osobe za odnose s javnošću. Odvjetnik se bavi pravnim pitanjima, osoba za odnose s javnošću brine što o umjetniku izlazi u medije i na koji način, a agent dogovara nastupe (uživo, TV, Internet). Menadžer je zadužen i za turneje, iako osobno ne mora ići. Njegov posao je biti u kontaktu s promotorima i agentima kako bi dogovorio najbolje ponude, budžet i okupio tim. Možemo reći da je menadžer poveznica umjetnika i publike. U odnosu menadžera i umjetnika najvažnije je povjerenje. Menadžer mora staviti umjetnikove interese i želje ispred svojih. Ako se menadžer počne ponašati prema svojim interesima, brzo će doći do prekida suradnje.  

Osoba drži gitaru (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ugovor koji potpisuju umjetnik i menadžer je od iznimne važnosti, neovisno zarađuje li umjetnik tisuće ili milijune. Četiri najbitnije stavke ugovora su zajednički pristanak, protuusluga, sposobnost i zakonitost. Prva stavka zajedničkog pristanka su ponude i prihvaćanje obje stranke. Druga stavka protuusluge, kao što sama riječ kazuje, znači ako umjetnik napravi ovo, menadžer će napraviti ovo i obrnuto. Sposobnost je jasna stavka, govori da su obje stranke sposobne i volje iznijeti svoj dio ugovora. Zakonitost podrazumijeva pravnu svrhu.

Nakon utvrđivanja ove četiri stavke, stranke mogu pregovarati o različitim dodatcima, uključujući kompenzacije i punomoć. Kompenzacija ili provizija je menadžerov postotak od umjetnikova honorara. Ovisno o prihodima, obje strane se dogovaraju o postotku. Pravo punomoći bi značilo davanje punomoći menadžeru, u svrhu potpisivanja ugovora, zapošljavanja i otkazivanja suradnji članovima tima, unovčavanje čekova i slično. Ovo se preporuča umjetnicima i menadžerima koji dugo surađuju, koji se poznaju i koji si potpuno vjeruju. 

Danas menadžeri moraju smisliti potpuno nove načine kako bi promovirali svoje klijente, na način kako su ih prije promovirali nosači zvuka koje su potrošači vjerno kupovali. Dobar menadžer je važan za svakog umjetnika, neovisno o razini popularnosti, prihodima i stadiju karijere. Gledajući s menadžerove strane, nemoguće je znati kako će karijera klijenta napredovati, rasti i završiti.  

Smatrate li karijeru glazbenog producenta uzbudljivijom? Mislite li da je zahtjevna i naporna? 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares