Ideje se nalaze posvuda i prolaze naš unutarnji sustav odluke o tome koja ideja je dobra ili nije. Većinom sami odlučujemo koju ideju ćemo prenijeti našem užem krugu te u skladu s njom postupiti. Određen postotak takvih ideja prolazi kroz mogućnost povratne informacije koja ponekad ne bude jednaka onom početnom entuzijazmu osobe koja ju je smislila. Na tom koraku većina ljudi stane.
Ako stanemo na prvom koraku i samo imamo ideju nećemo biti u mogućnosti ostvariti zamišljeno. Često se dogodi da nakon zapisa ideje i njezine skraćene razrade shvatimo što trebamo istražiti i koje znanje nam u ovom trenutku manjka. Ideja sama po sebi ne bi trebala dobiti procjenu dobre ili loše ideje već bi po njezinoj razradi trebali doći do zaključka je li isplativa ili ne. Isplativa u smislu vremena i uloženog truda, ne samo novca. Kako bismo bili iskreni sami prema sebi potrebna je svjesnost prema manama i vrlinama, o čemu više možete pročitati u blog postu. Predlažem da svakako prvo učinite vlastitu SWOT analizu te potom kratku razradu svoje ideje.
Idući koraci su ključni u skraćenoj razradi: 1. Zapisati ideju i dodati jednu rečenicu objašnjenja
Ideju zapišite u obliku jedne rečenice ili nekoliko riječi koji ju opisuju. U početnoj fazi ideje još uvijek ne postoji finalni naziv koji će se koristiti pri njezinoj realizaciji, stoga je samo dovoljan opis. Ispod riječi o ideji napišite jednu rečenicu koja bi ju mogla opisati bilo kojoj osobi kojoj biste željeli prenijeti ideju.
2. Zapisati odgovore na ključna pitanja
Promotrite što ste napisali u prvom koraku i odgovorite na pitanja:
Zašto ovo treba biti ostvareno?
Tko će koristiti ovu ideju?
U kojem vremenskom razdoblju ona može biti ostvarena?
Koliko financijskih sredstava je potrebno za njezinu realizaciju? (navesti procjenu, ne točan iznos)
Gdje se ona može odviti?
Kako biste shvatili osnovne odrednice vlastite ideje bitno je razumjeti zašto ju želite ostvariti odnosno koju svrhu ispunjavate s njezinom realizacijom. S obzirom da ideja koju ste smislili nije jedini zadatak s kojim se morate suočiti tijekom dana, bitno je istaknuti očekivano vremensko trajanje u kojem smatrate da bi ideja mogla imati svoj ciklus od početka do kraja. U ovom trenutku nemate uvid u sve moguće troškove i broj sati koji bi trebao biti uložen kako biste ideju realizirali, no učinite procjenu na temelju dosadašnjeg iskustva. Za kraj, razmislite o prostoru u kojemu se ideja mora pripremiti ili realizirati i zapišite vaša zapažanja.
3. Napraviti procjenu vlastitog znanja o izvedbi ideje
Ovaj korak ne morate napraviti odmah nakon što ste učinili prethodni korak. Predlažemo da, pogotovo ako se radi o većoj ideji koja prerasta u projekt i ima dugogodišnje trajanje, drugi korak ponovite još minimalno dva puta kako biste dobili verziju na kojoj želite ići u daljnju razradu. U tom trenutku, zapišite što već posjedujete od vještina i znanja koje ideja zahtijeva pri realizaciji, a što još uvijek ne posjedujete. Dodajte na papir osobe koje posjeduju potrebna znanja i vještine i za koje ste sigurni da bi bili zainteresirani za sudjelovanje u realizaciji ideje. Potom sagledajte vještine i znanje koje vam je potrebno i navedite mjesta gdje ga možete steći. Znanje se nalazi svuda oko nas i moguće je putem neformalnog obrazovanja (seminari, radionice, konferencije, webinari, knjige) naučiti većinu novih tehnologija i „mekih“ vještina koje vam mogu pomoći pri realizaciji. Odaberite alate koji će vama najviše koristiti i zapišite ih kao dio ove skice.
4. Zapisati iduće korake
Nakon što je vaša ideja dobila mogućnost razrade, vjerujemo da se čini drukčije nego prvotna zamisao. Vrijeme je za odluku o korištenju ideje ili procesu pronalaska iduće. Ako ste nakon razrade odlučili zadržati ideju i sad ju razumijete više nego na samom početku, zapišite što želite učiniti iduće. Pogledajte ovu razradu još jednom i poboljšajte dijelove za koje ste dobili novu inspiraciju. Vaša ideja je tad spremna za istraživanje i pripremu pred realizaciju. Dodatni korak: razmislite o suradnji i pronalasku suradnika. Više o tome pročitajte u blog postu.
Podijelite s nama vaše iskustvo u komentaru.
Koji proces odluke prolaze vaše ideje?
Ako vam je potrebna pomoć u razradi ideje, obratite nam se za usluge savjetovanja. Dostupni smo za pružanje poduka u području menadžmenta i marketinga unutar vašeg prostora kreiranih za vaše potrebe.
Za dodatne informacije i besplatni uvodni termin od 30 minuta putem telefona, uživo ili Google Hangouta ispunite kontakt obrazac i pošaljite nam svoj upit.
Laura je osnivačica i vlasnica obrta Proprium koja uspješno doprinosi razvoju kulturnih i kreativnih industrija putem djelovanja u neprofitnim organizacijama. Kontinuirano ulaže u svoje znanje sudjelovanjem na konferencijama, seminarima i edukacijama. Njezin talent je upotrijebiti stečeno znanje i prenijeti ga drugima na jednostavan, pristupačan i praktičan način.
[…] biste pronašli kvalitetne suradnike, ključno je početi dobrim istraživanjem, ali i imati dobru ideju. Ako se vaš projekt ili posao nalaze u sferi kreativnih i kulturnih industrija, sasvim je logično […]
[…] biste saznali više o procesu razvijanja ideje, pročitajte Laurin blog post. Nakon što ste postavili ciljeve, formirajte četiri dijela i počnite popisivati snage kojih ste […]
[…] smo se uvjerili kako je potrebno ostaviti svo planiranje po strani i jednostavno krenuti u rizik ostvarivanja ideje. Plan treba služiti kao podloga i bitno je da što prije naučimo kako se planovi mijenjaju iz […]
[…] klijent dođe s jasnom vizijom, ali ju ne zna realizirati tj., ne zna odakle bi krenuo i kako bi realizirao ideju. Tada dolazimo do zajedničkog kompromisa, jer upravo iz tograzloga radimo što radimo. Na nama je […]
Naša stranica koristi kolačiće i druge tehnologije kako bismo Vas mi i naši partneri mogli zapamtiti i razumjeti kako Vi i drugi posjetioci koristite našu stranicu. Pročitajte više na Pravilima privatnostiPrihvaćam
Kako pronaći suradnike (i zadržati ih)? - Proprium
01/08/2018 @ 12:14
[…] biste pronašli kvalitetne suradnike, ključno je početi dobrim istraživanjem, ali i imati dobru ideju. Ako se vaš projekt ili posao nalaze u sferi kreativnih i kulturnih industrija, sasvim je logično […]
Što rješava SWOT analiza? - Proprium
02/08/2018 @ 08:35
[…] biste saznali više o procesu razvijanja ideje, pročitajte Laurin blog post. Nakon što ste postavili ciljeve, formirajte četiri dijela i počnite popisivati snage kojih ste […]
Planiranje – gubljenje vremena ili stvarna potreba? - Koordinacija
02/08/2018 @ 09:56
[…] jednom od naših prvih blog postova pitali smo se što napraviti nakon što smislimo ideju. Možemo reći da nakon ideje slijedi […]
Koji je vaš poslovni model? - Proprium
06/12/2018 @ 15:32
[…] što nastane ideja, u koju ste sigurni, slijedi priprema za realizaciju i prikupljanje podataka. Ovaj postupak možete […]
18 knjiga koje su nas motivirale u 2018. i 5 glavnih lekcija koje smo naučili
17/12/2018 @ 12:53
[…] smo se uvjerili kako je potrebno ostaviti svo planiranje po strani i jednostavno krenuti u rizik ostvarivanja ideje. Plan treba služiti kao podloga i bitno je da što prije naučimo kako se planovi mijenjaju iz […]
Propriumovke: Osvrt na 2018. godinu - Proprium
21/12/2018 @ 19:41
[…] klijent dođe s jasnom vizijom, ali ju ne zna realizirati tj., ne zna odakle bi krenuo i kako bi realizirao ideju. Tada dolazimo do zajedničkog kompromisa, jer upravo iz tograzloga radimo što radimo. Na nama je […]