Imam ideju! Što sad?

Autor članka: Laura Plantak Pul

Laura je osnivačica i vlasnica obrta Proprium koja uspješno doprinosi razvoju kulturnih i kreativnih industrija putem djelovanja u neprofitnim organizacijama. Kontinuirano ulaže u svoje znanje sudjelovanjem na konferencijama, seminarima i edukacijama. Njezin talent je upotrijebiti stečeno znanje i prenijeti ga drugima na jednostavan, pristupačan i praktičan način.

04.05.2018

Ideje se nalaze posvuda i prolaze naš unutarnji sustav odluke o tome koja ideja je dobra ili nije. Većinom sami odlučujemo koju ideju ćemo prenijeti našem užem krugu te u skladu s njom postupiti. Određen postotak takvih ideja prolazi kroz mogućnost povratne informacije koja ponekad ne bude jednaka onom početnom entuzijazmu osobe koja ju je smislila. Na tom koraku većina ljudi stane.  

Zgužvani plavi papir (izvor: pexels)

Izvor: www.pexels.com

Ako stanemo na prvom koraku i samo imamo ideju nećemo biti u mogućnosti ostvariti zamišljeno. Često se dogodi da nakon zapisa ideje i njezine skraćene razrade shvatimo što trebamo istražiti i koje znanje nam u ovom trenutku manjka. Ideja sama po sebi ne bi trebala dobiti procjenu dobre ili loše ideje već bi po njezinoj razradi trebali doći do zaključka je li isplativa ili ne. Isplativa u smislu vremena i uloženog truda, ne samo novca.

Kako bismo bili iskreni sami prema sebi potrebna je svjesnost prema manama i vrlinama, o čemu više možete pročitati u blog postu. Predlažem da svakako prvo učinite vlastitu SWOT analizu te potom kratku razradu svoje ideje.

Idući koraci su ključni u skraćenoj razradi:

ZAPISATI IDEJU I DODATI JEDNU REČENICU OBJAŠNJENJA

Ideju zapišite u obliku jedne rečenice ili nekoliko riječi koje ju opisuju. U početnoj fazi ideje još uvijek ne postoji finalni naziv koji će se koristiti pri njezinoj realizaciji, stoga je samo dovoljan opis. Ispod riječi o ideji napišite jednu rečenicu koja bi ju mogla opisati bilo kojoj osobi kojoj biste željeli prenijeti ideju.

Osoba piše po ploči (izvor: pexels)

Izvor: www.pexels.com

ZAPISATI ODGOVORE NA KLJUČNA PITANJA

Promotrite što ste napisali u prvom koraku i odgovorite na pitanja:

  • Zašto ovo treba biti ostvareno?
  • Tko će koristiti ovu ideju?
  • U kojem vremenskom razdoblju ona može biti ostvarena?
  • Koliko financijskih sredstava je potrebno za njezinu realizaciju? (navesti procjenu, ne točan iznos)
  • Gdje se ona može odviti?

Kako biste shvatili osnovne odrednice vlastite ideje bitno je razumjeti zašto ju želite ostvariti. Trebate razumjeti koju svrhu ispunjavate s njezinom realizacijom. S obzirom na to da ideja koju ste osmislili nije jedini zadatak s kojim se morate suočiti tijekom dana, važno je istaknuti očekivano vremensko trajanje u kojem smatrate da bi ideja mogla imati svoj ciklus od početka do kraja. U ovom trenutku nemate uvid u sve moguće troškove i broj sati koji bi trebao biti uložen kako biste ideju realizirali, no učinite procjenu na temelju dosadašnjeg iskustva. Za kraj, razmislite o prostoru u kojemu se ideja mora pripremiti ili realizirati i zapišite vaša zapažanja.

NAPRAVITI PROCJENU VLASTITOG ZNANJA O IZVEDBI IDEJE

Ovaj korak ne morate napraviti odmah nakon što ste učinili prethodni korak. Predlažemo da, pogotovo ako se radi o većoj ideji koja prerasta u projekt i ima dugogodišnje trajanje, drugi korak ponovite još minimalno dva puta kako biste dobili verziju na kojoj želite ići u daljnju razradu.  

U tom trenutku, zapišite što već posjedujete od vještina i znanja koje ideja zahtijeva pri realizaciji, a što još uvijek ne posjedujete. Dodajte na papir osobe koje posjeduju potrebna znanja i vještine. Za te osobe trebate biti sigurani da bi bili zainteresirani za sudjelovanje u realizaciji ideje.  

Potom sagledajte vještine i znanje koje vam je potrebno i navedite mjesta gdje ga možete steći. Znanje se nalazi posvuda oko nas i moguće je putem neformalnog obrazovanja (seminari, radionice, konferencije, webinari, knjige) naučiti većinu novih tehnologija i „mekih“ vještina koje vam mogu pomoći pri realizaciji. Odaberite alate koji će vama najviše koristiti i zapišite ih kao dio ove skice.  

Plave žarulje (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

ZAPISATI IDUĆE IDEJE

Nakon što je vaša ideja dobila mogućnost razrade, vjerujemo da se čini drukčije nego prvotna zamisao. Vrijeme je za odluku o korištenju ideje ili procesu pronalaska iduće. Ako ste nakon razrade odlučili zadržati ideju i sad ju razumijete više nego na samom početku, zapišite što želite učiniti iduće. Pogledajte ovu razradu još jednom i poboljšajte dijelove za koje ste dobili novu inspiraciju. Vaša ideja je tada spremna za istraživanje i pripremu pred realizaciju. Dodatni korak: razmislite o suradnji i pronalasku suradnika. Više o tome pročitajte u blog postu.

Podijelite s nama vaše iskustvo u komentaru.
Koji proces odluke prolaze vaše ideje? 

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kako pronaći suradnike (i zadržati ih)? - Proprium - […] biste pronašli kvalitetne suradnike, ključno je početi dobrim istraživanjem, ali i imati dobru ideju. Ako se vaš projekt ili…
  2. Što rješava SWOT analiza? - Proprium - […] biste saznali više o procesu razvijanja ideje, pročitajte Laurin blog post. Nakon što ste postavili ciljeve, formirajte četiri dijela…
  3. Planiranje – gubljenje vremena ili stvarna potreba? - Koordinacija - […] jednom od naših prvih blog postova pitali smo se što napraviti nakon što smislimo ideju. Možemo reći da nakon…
  4. Koji je vaš poslovni model? - Proprium - […] što nastane ideja, u koju ste sigurni, slijedi priprema za realizaciju i prikupljanje podataka. Ovaj postupak možete […]
  5. 18 knjiga koje su nas motivirale u 2018. i 5 glavnih lekcija koje smo naučili - […] smo se uvjerili kako je potrebno ostaviti svo planiranje po strani i jednostavno krenuti u rizik ostvarivanja ideje. Plan…
  6. Propriumovke: Osvrt na 2018. godinu - Proprium - […] klijent dođe s jasnom vizijom, ali ju ne zna realizirati tj., ne zna odakle bi krenuo i kako bi…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares