Isplativost ulaganja u marketing

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

06.03.2018

Facebook, Instagram, plakati, letci, digitalni marketing, tradicionalni marketing, AdWords, sponzorirani postovi, ROI…? Vjerujemo da svatko, tko se susreo s marketinškim aktivnostima tijekom života, ima saznanja o prethodno nabrojanim pojmovima. Znate li kako se koriste i imaju li efekta u poslovanju? Iako se društvene mreže odavno ne koriste samo da bi se čuli s rodbinom iz Australije, predrasuda da je ulaganje u marketing bacanje novca u vjetar i da taj novac neće biti vraćen i dalje postoji. Nije dovoljno samo imati kvalitetan proizvod. Naravno, kvalitetnim proizvodom odrađena je većina posla jer čak i uz odličan marketing, loš proizvod i dalje je loš i kod potrošača će imati takvu reputaciju. 

U vremenu kad je tržište dinamično i mijenja se gotovo svakodnevno, svaka tvrtka mora odabrati način na koji će se istaknuti među potencijalnim potrošačima. Tradicionalni marketing obuhvaća slanje poruke potrošačima putem letaka, plakata, reklamnih olovaka, kapa i majica, vizitki te jumbo plakata. Ovakav način komunikacije je još uvijek u upotrebi jer se ne obraćamo uvijek mlađoj publici koja je naviknula na digitalne kanale oglašavanja. Tradicionalni marketing nešto je što se koristi desetljećima unazad i poznat je „teren“. Zbog toga je toliko raširen. Važno je znati kojoj publici se obraćamo i prema tome odlučiti hoćemo li ulagati u digitalni, tradicionalni marketing ili kombinirati oba. Nema prevelikog smisla plaćati reklame na televiziji ako su reklame namijenjene studentima, a znamo da ta dobna skupina više vremena provodi na Netflixu i/ili YouTubeu.

Digitalni marketing danas se koristi iz više razloga: 

  • mala ulaganja
  • dopire do velikog broja potencijalnih klijenata
  • jednostavan za korištenje
  • izravna komunikacija s publikom.
Tim poslovnih suradnika iz marketing odjela (izvor: pexels)

Izvor: www.pexels.com

Tvrtke koje danas nemaju Facebook stranicu rijetke su. Većina se odlučuje za barem još jednu društvenu mrežu putem koje će održavati komunikaciju s postojećim i potencijalnim klijentima. Mogućnosti su razne i potrebno je odlučiti koja je ciljana publika i tako vidjeti hoćemo li Facebooku pridružiti Instagram, Twitter, SnapchatPinterest ili sve navedeno. Međutim, za korištenje ovog vida marketinga potrebna je određena razina informatičkog znanja, što može predstavljati prepreku za osobe koje se dosad nisu susretale s digitalnim marketingom. Isto tako, mnoge se tvrtke odlučuju ne zaposliti osobu zaduženu samo za marketinške aktivnosti. Takva situacija znači da marketing obavlja zaposlenik koji mu se ne može posvetiti u potpunosti. 

POVRAT INVESTICIJE (engl. RETURN OF INVESTMENT)

Osim ranije navedenih prednosti digitalnog marketinga, još jedna važna prednost je i mogućnost praćenja i detaljnije analize uloženog. To otvara mogućnost poboljšavanja svake iduće kampanje u koju uložimo novac. Međutim, rezultat ulaganja u marketing ne vidi se odmah. Onda kada do toga dođe, možemo reći da je došlo do “Return of Investment”, odnosno povrata investicije. Mnogi vlasnici tvrtki ne odlučuju se na ulaganje u digitalne marketinške svrhe upravo jer ne daje trenutne rezultate koji se vide odmah i zbog kojih se povećavaju prihodi. Pribjegavaju više tradicionalnom marketingu jer je nešto opipljivo i vidljivo.

Ako su osobno dali vizitku ili vidjeli plakat izložen na reklamnom stupu usred grada, smatraju da to odmah znači i veću prodaju. Takve se predrasude daju lako razbiti edukacijama i seminarima na temu marketinga, ali i raznim tečajevima, o čemu smo pisali prošlog tjedna kad smo govorili o temi cjeloživotnog učenja.

Nakon što smo naveli nekoliko prednosti i mana kako tradicionalnog, tako i digitalnog marketinga, za zaključiti je da obje vrste daju određene rezultate, samo je važno da se koriste i da se koriste pravilno. Jer ulaganje u marketing upravo je to – ulaganje. Ulaganje koje će se isplatiti samo ako za njega redovito izdvajamo novac i gledamo na marketing kao vrlo koristan dio poslovanja.

U komentarima nam recite jeste li u posljednje vrijeme vidjeli neke dobre primjere marketinških kampanja, podijelite s nama. Što mislite o upotrebi marketinga, može li poboljšati poslovanje? 

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Facebook - Od Zuckerbergove ideje do marketinškog alata - Proprium - […] Proces uspješno postavljene strategije počinje od planiranja. Da biste mogli planirati, postavite cilj vašeg oglašavanja, a zatim odredite koga želite privući.…
  2. Menadžment u kulturi i umjetnosti: povezivanje umjetnosti s publikom - […] u sklopu kojeg vam donosimo koji su to prvi koraci koje trebate poduzeti na početku poslovanja te koliko se ulaganje…
  3. Zašto je sadržajni marketing važan dio poslovanja? - Proprium - […] putem web stranice i postova na društvenim mrežama. U prethodnim je blog postovima bilo riječi o ulaganju u marketing,…
  4. Važnost newslettera u svakodnevnoj komunikaciji s klijentima - Proprium - […] Newsletter je vrsta digitalnog marketinga o kojem smo već pisali, stoga bacite oko na blog post o ulaganju u…
  5. Prvi marketinški koraci za vašu organizaciju - Proprium - […] kojem mjestu te zbog izravne povezanosti i komunikacije s potencijalnim klijentima. O razlikama ove dvije vrste marketinga pisala je…
  6. Razlika između telemarketinga i teleprodaje - Proprium - […] i pisale o njima. U našim ranijim blog postovima pisale smo o funkcijama menadžmenta poput postavljanju ciljeva, motivacije, planiranja i delegiranja.  Također, pisale smo i o…
  7. Propriumovke: Osvrt na 2018. godinu - Proprium - […] Već smo više puta u našim blog postovima naglašavali važnost općenito marketinga, ali i digitalnog marketinga za poslovanje bilo…
  8. Uvod u svakodnevicu putem fotografije: prednosti Instagrama - Proprium - […] story, naglasci, fotografije, emotikoni i opisi. Tko god aktivno koristi društvene mreže posljednjih nekoliko godina, zna uz koju su društvenu mrežu…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares