Kako komunicirati u timu?

Ružičasti telefon i bijeli mobitel

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

10.08.2018

Kako bi neka ideja uopće došla do točke promišljanja i provođenja, ona mora izrasti u projekt. Za planiranje projekta potrebno je određeno vrijeme, budžet i složan tim. Uglavnom se na vrijeme i budžet ne može utjecati, ali na tim može. Neovisno o broju ljudi, tim je skupina pojedinaca koji teže istom cilju. Tim vodi menadžer koji daje jasne upute, nove izazove, poznaje svoj tim i pretpostavlja prepreke kako bi ih zajedno izbjegli.
 
Ako vam se čini da je lako voditi projekt ili tim, pretpostavit ćemo da niste pokušali. U radu s ljudima, svaki dan može biti potpuno drukčiji, a raspoloženja i mišljenja se mogu mijenjati iz sata u sat. Iznimno je važno u svakom trenutku ostati pošten, iskren i otvoren. Različite su uloge pojedinaca u timu, od onih kreativnih, administrativnih do poticatelja, a svi su jednako bitni kako bi mogli razvijati svoje jake strane i učiti prihvatiti tuđe. Pri pokretanju projekta, pojedinac se upoznaje s vođom, članovima tima i projektom. Kako bismo objasnili koliko je bitna komunikacija u timu za uspješan projekt, pokušali smo ju podijeliti u tri kategorije.
 
Djevojka vodi bilješke. (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Slušajte, pišite, čitajte

Kao što sam već spomenuli, u skupini pojedinaca koji imaju istu misiju, viziju i cilj, neophodno je slušati članove tima i menadžera. Jasno je da, iako ciljevi mogu biti isti, sredstva kojima se pojedinac služi, način kojim govori, način ponašanja i razmišljanja ne mogu biti različitiji. Tim je dobra vježba za treniranje samokontrole. Za vježbu i koncentriranje, postavljajte pitanja i ne prekidajte. Imajte na umu da učite prihvaćati tuđe različitosti i razvijate svoje, vodite se izrekom „dobar slušatelj je dobar govornik“.
 
U skupini ljudi, ponekad je lako izgubiti se i „uhvatiti se“ da vam misli lete. Savjetujemo vam da zapisujete svoje misli, bilješke i planove. Kako biste bezbrižno uživali u vikendu, savjetujemo vam da nedjeljom pripremite odjeću za ponedjeljak, a dolaskom na posao počnite pisati listu prioritetnih zadataka za tjedan koji slijedi. Više o bezbrižnom planiranju obveza za početak tjedna pisala je naša Laura.
 
Ured (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Recite što mislite

Nakon što ste usvojili „slušanje“, budite svjesni da ste dio tima. Često se događa osjećaj nepripadnosti, neznanja ili da su ostali članovi iskusniji u određenoj temi. Iako to možda i je istina, nemojte se obeshrabriti. Nalazite se u timu iz određenog razloga, možda vam ne idu financije, ali zato vam zavide na pravnom znanju ili grafičkom dizajnu. Zna se dogoditi da se pojedinci ne znaju izraziti pa podignu ton u nedostatku argumenata, što svakako treba izbjegavati. Predlažemo vam da se držite određene teme, koristite riječi za koje znate značenje i budite jasni. Izbjegavajte nejasne poruke, razmislite prije no što progovorite. Isto tako, gledajte govornike u oči jer iznimno važan je i govor tijela.
 
Kada ste usuglasili ideju, važno je sagledati prednosti i nedostatke tima koji bi mogli utjecati na projekt. Rasporedite poslove i ljude, napravite SWOT analizu i recite što mislite. Svaki će menadžer odabrati svoj način planiranja i provedbe projekta. Bilo da je plan zapisan na papir ili usmeno iznesen članovima tima, realizacija tog plana bit će loša ako se koncept bude često mijenjao. Ne zaboravite biti samokritični, ali i čestitati timu i menadžeru nakon završenog projekta. Više o planiranju kao stvarnoj potrebi pisala je naša Diana.
 
Tim pojedinaca. (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ciljevi tima ispred ciljeva pojedinaca

Nakon slušanja i progovaranja, dolazimo do posljednje stavke, vježbe. Kada iznosite svoje mišljenje i stavove, pričajte polako i jasno, ne odgovarajte brzo na pitanja. Pišite bilješke, svoje i tuđe. Dobrom timu je važno razumijevanje što je moguće ostvariti kvalitetnom i efikasnom komunikacijom. U ranim fazama projekta zna se dogoditi da se članovi tima osjećaju moćnije i iskusnije nego što to i jesu što dovodi do prvih nesigurnosti i razočaranja. Kada menadžer otkloni sve sumnje, projekt dolazi u iduću fazu koja je u „prijateljskoj atmosferi“ i suradnju. U toj fazi više nema borbe za moći, nego je svaki član svjestan svojih sposobnosti i svoje uloge u timu. Raznolikost u timu potiče kreativnost pa ljudi različitih kultura i profesionalnih vrijednosti povećavaju vještine i znanja ostalih članova.
 
Za digitalnu komunikaciju, savjetujemo Google Drive i Google Hangout. Rad s određenim brojem ljudi iziskuje ogromne napore u slušanju, motiviranju i odlučivanju. Okružite se jakim, sposobnim timom i vodite se sloganom: „Ako vi potrošite nekoliko mjeseci na planiranje događaja, potrudite se da vaši sudionici o njemu pričaju godinama!“
 
Dobra komunikacija je ključ uspješnog projekta. Menadžer raspoređuje zadatke pojedincima unaprijed, imajući na umu svoje članove i njihove jake strane. Velika prednost tima je upravo ona koju smo naveli na početku, netko će znati baš ono u čemu vi niste odlični i obrnuto. Nekome će biti veliki problem napraviti nešto što ćete vi riješiti za petnaest minuta. Komunikacija pomaže održati efikasnost unutar određenih uvjeta i okolnosti.
 

Kako vi komunicirate u svom timu? Uspijevate li ili idete „dan po dan“? Podijelite s nama. 

 

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Poticanje i stimulacija djelatnika - Proprium - Blog - […] zaposlenike, neovisno radi li se o sastancima, telefonskim pozivima ili jednostavnom dijalogu. Pravilna komunikacija također potiče motiviranost i poboljšava […]

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares