Kako ostati produktivan radeći od kuće?

Autor članka: Laura Plantak Pul

Laura je osnivačica i vlasnica obrta Proprium koja uspješno doprinosi razvoju kulturnih i kreativnih industrija putem djelovanja u neprofitnim organizacijama. Kontinuirano ulaže u svoje znanje sudjelovanjem na konferencijama, seminarima i edukacijama. Njezin talent je upotrijebiti stečeno znanje i prenijeti ga drugima na jednostavan, pristupačan i praktičan način.

06.10.2020

Bilo da tek krećete u razvoj poslovanja ili ste se odlučili biti freelancer, rad od kuće je neizostavan pojam vezan uz obje situacije. Neki sanjaju o radu od kuće dok drugi koji imaju priliku raditi od kuće razumiju i negativne strane ove mogućnosti. Za moderne profesionalce ovo može biti prednost koja se pojavljuje jednom ili dvaput tjedno unutar rada u tvrtkama, a za freelancere je ovo svakodnevica osim ako ne koriste mogućnosti coworking prostora ili unajmljuju ured.

Za one koji rade od kuće, sastavili smo nekoliko načina kojima savjetujemo povećanje produktivnosti.

Započnite rano

Kad radite u uredu, odnosno na lokaciji izvan kućanstva, imate priliku razbuditi se putem do radnog mjesta. U ovom slučaju, prijelaz iz toplog kreveta za hladni radni stol može biti puno teži. Jedan od načina za povećanje produktivnosti pri radu od kuće je započeti rad što prije i pregledati TO DO listu zadataka koju ste napravili prethodni dan. Ključ produktivnog dana je krenuti zadatak po zadatak kako biste mogli napredovati prema rješenjima izazova i aktivnosti tijekom dana.

Osoba sjedi na krevetu s kavom i laptopom (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Strukturirajte dan

Vi upravljate svojim danom i glavni ste menadžer svog rasporeda. Ako ne pratite određen raspored, postoji velika mogućnost da ćete doći u situaciju u kojoj ne stignete popratiti sve zahtjeve klijenata i vašeg poslovanja. Preporučamo Google kalendar kao besplatni alat za praćenje vašeg vremena koji možete podijeliti s klijentima, suradnicima ili ostatkom tima, u slučaju da radite kao dio virtualnog tima. Strukturiranjem dana i dijeljenjem zadataka vladate svojim vremenom i možete dati do znanja osobama s kojima surađujete kad ste dostupni za potencijalne sastanke ili poziv.

Označite svoj radni prostor

Vaš radni prostor mora biti posvećen samo tome. Bitno je da on bude odvojen, makar se sastojao od jednog stola za računalo i zidne police. Potrebno je da vaš prostor za rad bude samo vaš i da bude posvećen radu. Nastojte izbaciti različita mjesta unutar vašeg kućanstva koja su povezana s ostalim aktivnostima poput kuhinjskog stola, trosjeda u dnevnoj sobi ili drugog mjesta, osim ako jedno od tih mjesta nije isključivo vezano za rad zbog nedostatka prostora te ono postaje taj poseban radni prostor koji koristite na dnevnoj bazi.

Osoba drži mobitel u ruci i laptop u krilu (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Isključite “kradljivce vremena”

Društvene mreže su dizajnirane za lagani pristup i pri korištenju browsera tijekom rada vrlo lako vas mogu privući na otvaranje u jednom od tabova. Savjetujemo korištenje drugog browsera ili inkognito prozora u npr. Chrome browseru. Korištenjem takvog prozora, pretraživač vam neće davati sugestije pri traženju i nećete biti ulogirani u sve društvene mreže koje imate spremljene unutar normalnog prozora. Time smanjujete mogućnost korištenja pauza tijekom radnog dana na društvenim mrežama.

Iskomunicirajte očekivanja s ostalim ukućanima

Najteži dio rada od kuće je objasniti ostalim ukućanima da radite. Većina ljudi povezuje ostanak kod kuće kao mogućnost da uz rad obavite i kućanske poslove, pripremite ručak, obavite pranje rublja i ostale stvari koje biste činili izvan radnog vremena. Bitno je jasno iskomunicirati očekivanja unaprijed i ne pretpostaviti da ćete odmah na početku aktivnog rada od kuće naići na razumijevanje ovakvog načina rada osim ako nemate otvoreni dogovor i plan s ostatkom kućanstva kako će se freelancerski način života uklopiti u vaš suživot.

Osoba skrivena iza laptopa, vide se stopala (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Odaberite vrijeme završetka rada

Rad od kuće zna dovesti do pretjeranog rada, ako ne odlučujete o prioritetima i svom slobodnom vremenu. Savjetujemo vam da odaberete vrijeme završetka rada kako biste mogli odvojiti privatno i poslovno vrijeme te postići kvalitetan radni dan koji neće utjecati na ostalih nekoliko radnih dana u slučaju pretjeranog rada. Možete radno vrijeme označiti alarmom na mobitelu i time ćete neometano moći raditi na zadatcima, a zvuk će vam označiti vrijeme u kojem završavate s radom.

Nastojte se voditi ovim savjetima i postaviti vlastite prioritete kako vam rad od kuće ne bi preuzeo cjelokupno vrijeme i narušio vaše slobodno vrijeme i odnos s bliskim osobama.

Na koji način organizirate svoj dan u slučaju rada od kuće? Podijelite s nama u komentarima.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares