Menadžment ljudskih resursa je zanimljivo područje koje obuhvaća poslovanje organizacije i psihologiju zaposlenika. Spaja zaposlenike i poslodavce, mjeri njihov odnos i vrijednosti. Menadžeri svakodnevno naglašavaju da je motivacija zaposlenika, teambuilding i suradnja sa zaposlenicima od ključne važnosti za uspjeh svake organizacije.
Ljudski resursi obuhvaćaju zapošljavanje i osposobljavanje, kompenzacije i olakšice, obuke i edukacije, međuljudske odnose i razvoj organizacije. Osim toga, brinu o osobnim pravima zaposlenika, napredovanju i usavršavanju, uvođenju novih programa, discipliniranju zaposlenika, ozljedama i nesrećama na radu. Od samog biranja, intervjua i zapošljavanja pojedinaca, menadžer ljudskih resursa je uz njih, do prestanka rada.

Menadžment ljudskih resursa obuhvaća programe i aplikacije osmišljene za veću efikasnost organizacije i poslovanja. U njega pripada čitav spektar kreiranja, upravljanja i očuvanje međuljudskih odnosa:
1) potrebe i brige zaposlenika – menadžer ljudskih resursa brine o povlasticama, plaći, mirovini i edukaciji zaposlenika. Također, ovaj sektor brine o odnosima zaposlenika i njihovim odnosima s poslodavcima
2) novi zaposlenici – sektor brine o zapošljavanju novih pojedinaca, intervjuiranju, detaljnim provjerama i usmjeravanju
3) prekid suradnje – za svaki prekid suradnje postoji određen tijek radnji. Ako je pojedinac otpušten ili da otkaz, menadžer priprema potrebne dokumente kako bi suradnja završila legalno i pravilno. Također, s njim se pregovara u slučaju otpremnine
4) poboljšanje morala – efektivni menadžer potiče pojedince da se razvijaju i usavršavaju što utječe na cjelokupni uspjeh organizacije. Uključuje nagrađivanje i discipliniranje pojedinaca

Prema Forbesovom članku, menadžer ljudskih resursa se koncentrira na pet važnih područja:
Definiranje svrhe organizacije
Zaposlenicima organizacije mora biti jasno zašto organizacija postoji, koja je njezina svrha i ciljevi. Također, naglasak je na suradnji i povezivanju.
Prezentiranje organizacije u javnosti
Lažni marketing i zablude mogu biti razlog lošeg odnosa poslodavca i zaposlenik. Organizacije moraju stvoriti, promovirati i oglašavati prave vrijednosti kako ne bi stvorili krivu sliku potencijalnim klijentima.
Snage zaposlenika
Organizacije i menadžeri se moraju potruditi kako bi utvrdili snage i prednosti svojih zaposlenika u svrhu pravilnog delegiranja zadataka za korištenje punog potencijala.
Sklad organizacije
Postignuća moraju biti u skladu s ciljevima kako bi se izgradila uspješna i održiva organizacija.
Točno mjerenje i vrednovanje
Svi odjeli i zaposlenici moraju imati jednaka vrednovanja kako bi stanje organizacije bilo transparentno.

Riječ koja nas asocira na ljudske resurse je uglavnom motivacija. O motivaciji na poslu smo već pisali pa možete pročitati u blog postovima. Pravilno motiviranje povećava produktivnost i jača međuljudske odnose. Naš savjet je uvođenje teambuildinga, a na menadžerima je da odluče u kojem obliku.
Sljedeći dio je komunikacija unutar tima, o kojoj smo također pisali. Komunikacija je iznimno važna, bila ona poslovna, s klijentima, poslodavcem ili kolegama. Na menadžerima je da unaprijede poslovnu komunikaciju, uče kako bolje prezentirati, pružati bolju povratnu informaciju i koristiti neverbalnu komunikaciju.
Organizacijska kultura je kultura ponašanja u organizaciji. Ona je spoj znanja, iskustva, vrijednosti i vjerovanja zaposlenika, poslodavaca i osnivača. Na menadžeru je da stvori kulturu koja će obuhvatiti sve navedeno i voditi poslovanje prema postignuću ciljeva. Također, na njima je da pronađu resurse za razvoj, mjerenje i praćenje organizacijske kulture.
Odnosi između zaposlenika moraju biti profesionalni, pozitivni, puni podrške i poštovanja. Na menadžerima je da potiču rasprave oko ideja, planova i ciljeva. Konstruktivne rasprave su važne za efektivno rješavanje problema, ali one su i temelj zdrave i uspješne organizacije. Pripazite, rasprave o ponašanju, razmišljanju i sukobu interesa nisu dobre. Menadžer se mora umiješati kada rasprave prerastu u nešto više, kako bi spriječili daljnje sukobe.
Kako bi zaposlenicima u svakom trenutku mogao prenijeti novosti i važne informacije, menadžer mora pratiti trenutne zakone. Također, menadžer brine o pitanjima multikulturalnosti, diskriminacije, pravilniku oblačenja i disciplinarnim akcijama.
U Hrvatskoj menadžment ljudskih resursa zasad nije toliko razvijen, ali u razvijenijim državama postoje različiti stupnjevi menadžera ove vrste: specijalist za povlastice i olakšice, specijalist za obuke zaposlenika, specijalist analize poslovanja i slično.
——————————————————————————————————————–
Ako vam je potrebna pomoć u motivaciji, komunikaciji i ljudskim resursima, obratite nam se za usluge savjetovanja. Dostupni smo za pružanje poduka u području menadžmenta i marketinga unutar vašeg prostora kreiranih za vaše potrebe.
Za dodatne informacije i besplatni uvodni termin od 30 minuta putem telefona, uživo ili Google Hangouta ispunite kontakt obrazac i pošaljite nam svoj upit.