Marketinška kontrola

Marketinška kontrola

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

04.22.2019

Svako poduzeće, organizacija, tvrtka ili agencija imaju poslovni cilj koji je određen najčešće pri samom otvaranju poslovnog subjekta. U današnjem blog postu pišemo o marketinškim ciljevima. Ciljevi se mogu mijenjati tijekom vremena, mnoge tvrtke odluče nakon nekog vremena poslovanja krenuti drugačijim putem iz raznih razloga. Iz kojeg razloga su donijeli takvu odluku, pitanje je na koje odgovor mogu dati samo rukovodeći ljudi te tvrtke. Dokument na temelju kojeg je odluka donesena najčešće nastao kao rezultat kontrole. Takav dokument svaki poslovni subjekt naziva drugačije i dio je interne kulture. Svakako bi trebao postojati jer će olakšati mnoge odluke u kasnijem poslovanju.

Post it na zidu (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Kontrola je, nakon planiranja, organiziranja, ljudskih resursa i vođenja, peta funkcija menadžmenta. Kako u menadžmentu, kontrola je važna i za marketing. Ako marketing od samih početaka nije kontroliran na pravi način, može se dogoditi da nešto krene po krivu, a marketing tim neće znati gdje je točno korijen problema. Zacrtani ciljevi mogu se ostvariti samo ako se ostvareni rezultati neprestano vrednuju i kontroliraju. 

Ovisno o veličini tvrtke, veličini marketing tima i ciljevima koje tvrtka ima, marketinška kontrola može imati puno ciljeva. Danas ćemo izdvojiti tri koja mi smatramo bitnima. Kontrola marketinških aktivnosti može: 

Dati temelj budućim poslovnim odlukama

Svaka, pa i najmanja odluka, kasnije može utjecati na daljnji tijek poslovanja. Može da dogoditi da jedna pogrešna odluka kasnije bude temelj za puno dobrih, zato što se na vrijeme uvidjelo da je ta odluka loša i da za poslovanje neće imati povoljan učinak.   

Sastanak za stolom (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Otkriti koje su dobre, a koje loše odluke donosene vezane za marketing 

Iz tog je razloga kontrola zadnji korak. Dani, tjedni ili mjeseci tijekom kojih su se odvijale određene marketinške aktivnosti moraju se prekontrolirati kako bi znali što je od tih aktivnosti dalo dobre, a što loše rezultate. Nakon toga, potrebno je odlučiti s kojim odlukama ćemo nastaviti. Logično je da će one loše biti sasvim odbačene. 

Rukovoditelji imaju kontrolu nad poslovanjem 

Većina menadžera, posebno onih kojima je marketing jedna od glavnih djelatnosti, timove ne vode sami već za taj posao imaju posebnu osobu. S obzirom na obujam posla menadžera, taj je potez sasvim opravdan i normalan. Ako se marketinške aktivnosti kontroliraju redovno, nema straha za menadžera da nakon nekog vremena neće biti upoznat s aktivnostima njegovog marketing tima. 

Rokovnik, kemijska i naočale (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Temelj za kontrolu su dobro postavljeni i mjerljivi marketinški ciljevi. Stoga se u periodu donošenja odluka o ciljevima mora isplanirati i način kontroliranja istih. Hoće li to biti putem tjednih sastanaka uživo (što svakako preporučujemo) ili Skypeom, svaki tim će odabrati za sebe. Razne su metode kojima kontrola može biti izvršena. Kontrolirati se može temeljem praćenja aktivnosti, zatim temeljem prognoza i kasnijom usporedbom sa stvarnim stanjem ili kontrola temeljem usporedbe s prethodnim razdobljem. Ne postoji propisan način, stoga svaka tvrtka može za sebe odlučiti koji im je način najpovoljniji.  

Dobro odrađena marketinška kontrola može biti od velike koristi za bilo koji poslovni subjekt, bez obzira na veličinu i broj zaposlenika odjela. Koliko ste puta bili u situaciji da ste, kako na poslu, tako i privatno, kontrolirali sami sebe u raznim situacijama i naišli na grešku. Popis za kupovinu namirnica ili izvještaj za važnog klijenta, sve je podložno kontroli. Greške i loše odluke dio su života. Zašto ih ne iskontrolirati i samim time, ako ne potpuno izbaciti, barem svesti na minimum.

Smatrate li kontroliranje korisnim dijelom poslovanja? U kojoj mjeri? Možete li nam preporučiti neke vaše metode koje su se pokazale uspješnima? Čekamo vas u komentarima. 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares