Marketinški trendovi za 2019. godinu

Prijenosno računalo

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

01.23.2019

Zakoračili smo u 2019. godinu i donosimo vam kratak pregled promjena i trendova koje možemo očekivati kada se radi o području marketinga. Ovo je struka koja se mijenja svakodnevno. Čak i ako se marketingom ne bavite kao svakodnevnim dijelom svog posla već ste samo korisnik, primjerice digitalnog marketinga, sigurno možete nabrojiti barem tri promjene koje ste uočili tijekom posljednjih nekoliko godina. Primjerice, izgled Facebook naslovnice i profila se više puta mijenjao, Instagram je uveo priče, nakon njega i Facebook, označavanje tvrtki i osoba u predstavljaju Instagram profila, Instagram highlights i ostalo. Još je dosta sitnijih promjena koje možda niste uočili, a dogodile su se.  

Mobitel (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

U ovom postu osvrnut ćemo se na neke veće i važnije promjene koje su se možda već dogodile, a svoj rast nastavljaju u ovoj godini, kao i na promjene i trendove koje očekujemo. Vrlo brzo se trendovi mijenjaju, a niti marketing nije iznimka. Ono što je danas novo i u trendu, za nekoliko dana ili tjedana možda neće zaživjeti kod korisnika i postat će nevažno za njih. Dobar je primjer za to Facebook priče, koje su se pojavile nakon Instagramovih, ali nisu doživjele toliki uspjeh. Zanimljivost je da je, što ste vjerojatno znali od ranije, koncept priča preuzet od Snapchata, ali su na Instagramu doživjele najveći uspjeh u toj mjeri da ih poslovni profili koriste češće od regularnih postova u obliku fotografija na profilu.

Instagram priče 

Upravo spomenute priče ili češće korištena engleska verzija naziva story i dalje će biti trend u ovoj godini. Iako nam se format kratkih izvještaja, odnosno fotografija i videa s dodanom lokacijom, hashtagom, emojiem koji nestaju za 24 sata u početku činio čudan, danas su priče popularnije od samih objava. Naglasci ili highlights su ovdje ako ih želimo spremiti i biti sigurni da jednom objavljen story uvijek bude na profilu.  

Instagram (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Influencer marketing 

Tema o kojoj smo pisali već ranije. Iako nam se čini da se su razno razni influenceri pojavili odavno, tek je odnedavno sam koncept organizacije marketinške kampanje putem influencer marketinga zaživio u svom punom sjaju. Najčešće se ovaj vid promocije organizira putem Instagrama ili YouTubea, a koliko je učinkovit, prosudite sami. Ako se prosječan korisnik društvenih mreža, hoćete li prije kupiti novi serum za lice ako ste vidjeli reklamu na televiziji ili ako ga koristi djevojka vaših godina. Ne možemo osporiti da ima influencera koji će baš za svaki proizvod reći da je odličan, ali većina onih ozbiljnih danas zaista filtrira što će reći ili napisati te će se izdvojiti kvalitetnim fotografijama i sadržajem.  

Prijenosi uživo 

Koliko puta ste zbog određenog razloga propustili koncert omiljenog banda u vašem gradu, a neki vaši poznanici ili prijatelji su bili te su djelić atmosfere prenijeli putem Instagram ili Facebook prijenosa uživo. Naravno, nije isto kao biti fizički prisutan na željenom događaju, ali barem ste na koju minutu bili tamo. Prijenosi uživo postali su odličan način komunikacije influencera s publikom, pretežito putem Instagrama. Vjerujemo da će ovakav način prijenosa sadržaja samo nastaviti rasti.  

Facebook i laptop na stolu (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Video sadržaji 

YouTube je zaista uzeo maha. Do prije nekoliko godina imali smo svega nekoliko osoba koje su se u Hrvatskoj profesionalno bavili snimanjem sadržaja za YouTube, dok je danas postalo gotovo neisplativo (financijski, ali i vremenski) započeti kanal jer je došlo do zasićenosti. Ipak, i dalje dosta mladih odlučuje izraziti svoju kreativnost na ovaj način, što je odlično. Također, treba naglasiti kako su mnogi napustili blogove i prihvatili vlogove (video blogove) kao način stvaranja sadržaja. Ovaj trend svakako će se nastaviti širiti i poboljšavati.  

S obzirom na to da smo tek u prvom tromjesečju 2019. godine, vjerujemo kako nas puno trendova i promjena još očekuje. Nastavljamo pratiti hoće li se pojaviti neka nova društvena mreža, koja će od postojećih doživjeti pad korisnika, a kojoj će broj korisnika rasti. Kako god bilo, možemo zaključiti da je svijet marketinga zaista nepredvidiv, ali i zanimljiv.  

Koja su Vaša predviđanja vezana za marketing trendove? Smatrate li da će neke trenutno popularne društvene mreže doživjeti pad korisnika? 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares