Misija i vizija kao temelj uspješnog poslovanja

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

04.02.2018

Vjerojatno ste se uvjerili više puta tijekom života koliko je važno misliti unaprijed i postaviti dobre temelje bilo kojeg posla. Bilo da se radi o poslu ili privatnom životu, imati određenu viziju kako nešto treba izgledati na kraju čini dobar dio posla, neovisno radi li se o privatnom ili poslovnom životu. Također, ako imamo smišljen način na koji želimo ostvariti cilj, lakše ćemo do njega doći. Danas pišemo o misiji i viziji organizacije.
 
Većina velikih brandova i tvrtki danas imaju navedenu misiju i viziju na internetskim stranicama. Slijedeći velike tvrtke i one manje sve se više odlučuju stvoriti nekoliko rečenica kojima će se voditi, ali i prikazati svojim potencijalnim klijentima što je to što ih vodi kroz poslovanje. Najčešće ovih par redaka misije i vizije pomaže i samim rukovoditeljima i zaposlenicima da se drže zacrtanog smjera organizacije.
Svaki poduzetnik prilikom pokretanja posla u glavi je imao sliku o tome kako želi da njegovo poduzeće izgleda za godinu, tri ili pet. Sliku o tome što želi postići se naziva vizija. Važno je sve što ste imali u glavi staviti na papir prilikom pokretanja posla. Iako možda mislite da ćete dosta stvari zapamtiti, nakon nekog vremena i velikog broja informacija, pogotovo ako ste novi poduzetnik, početne informacije zamijenit će nove, u tom trenu bitnije, stoga je odlična ideja sve zapisati, makar u kratkim crtama. Kasnije ćete sve to moći oblikovati u viziju kojom ćete zaista voditi svoje poslovanje. Osim toga, razlučit ćete što je bitno, a sa strane ostaviti nebitno. Ovu metodu možete koristiti i ako se ne bavite poslom poduzetnika. Nije loše imati svoju viziju savršenog posla ili života kakav biste vi htjeli. Možda vas život odvede u drugom smjeru, a ako imate zapisane vlastite ciljeve, vrlo brzo se možete vratiti na ono što ste zacrtali. Naravno, ako se zapisani ciljevi nisu promijenili.  
 

Žena drži rokovnik (izvor: pexels.com)

  

Što se vizijom postiže i kakva treba biti? 

Kratka, jasna i razumljiva

S obzirom na to da će vizija biti svojevrsna vodilja kako poduzetniku, tako i zaposlenicima, dobro je da bude kratka, a samim time i lako pamtljiva. Nemojte koristiti komplicirane i previše stručne izraze. Vizija odražava željeno stanje u budućih nekoliko godina. Postava zaposlenika s kojima radite može se promijeniti svakih nekoliko mjeseci, stoga imajte na umu da svakom tko bude dio vaše tvrtke vizija bude razumljiva.

Predviđati budućnost

Dosta je nezahvalno predvidjeti što će s vašom tvrtkom događati u idućih 5 godina, s obzirom na to da je toliko faktora koji utječu na promjene. Primjerice, vi ne možete znati kakvo će biti financijsko stanje tvrtke, kakvi zaposlenici će doći niti tko će vam biti klijent za toliko godina. Unatoč tome, pokušajte na osnovu sadašnjeg stanja predvidjeti buduće, ali i željeno stanje.    

Realna, ali izazovna

Nema prevelikog smisla pred tvrtku stavljati ciljeve koji nisu ostvarivi, barem ne u planiranom periodu. Morate biti realni. Koliko god željeli povećati broj zaposlenika s 10 na 100, ako planirate poslovanje u  razdoblju od godine dana, za očekivati je da se cilj ne ostvari. Najčešće nije problem u samom cilju koji ste zacrtali, već u planiranom vremenskom razdoblju u kojem očekujete da se ostvari. S druge strane, postavite ciljeve koji stavljaju pred izazov vas i vaše zaposlenike.  

Za misiju možemo jednostavno reći da je ona način na koji ćemo ostvariti viziju. Ako je vizija krajnji cilj, misiju čine koraci kojima će se taj cilj postići. Misija se može mijenjati, dok bi vizija trebala ostati ista. Različiti su koraci i načini na koje ljudi dolaze do ciljeva stoga će svatko prilagoditi misiju onako kako mu odgovara.  

Za tvrtku ili bilo koju drugu organizaciju važno je da ima misiju i viziju kao svojevrsni putokaz, kako za rukovoditelje, tako i za zaposlenike i sve ostale uključene u proces poslovanja. Ako svi oni na umu imaju par jednostavnih rečenica i ako se tih rečenica pridržavaju, poslovanje će zasigurno ostati stabilno. Povremeno podsjećanje na viziju i misiju u obliku sastanaka, bilo timskih ili skupnih, također nije loša ideja. Ujedno ih možete pretvoriti u teambuilding, što je svakako dodatan plus. Važno je samo da misija i vizija ne ostanu samo mrtvo slovo na papiru i par nevažnih rečenica kojima ćete popuniti kategoriju „o nama“ na službenim stranicama tvrtke.  

Mislite li da su misija i vizija potrebne tvrtkama? Što mislite, u kojoj mjeri ih se tvrtke zaista pridržavaju te jesu li potrebne?

 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares