Što se vizijom postiže i kakva treba biti?
Kratka, jasna i razumljiva
S obzirom na to da će vizija biti svojevrsna vodilja kako poduzetniku, tako i zaposlenicima, dobro je da bude kratka, a samim time i lako pamtljiva. Nemojte koristiti komplicirane i previše stručne izraze. Vizija odražava željeno stanje u budućih nekoliko godina. Postava zaposlenika s kojima radite može se promijeniti svakih nekoliko mjeseci, stoga imajte na umu da svakom tko bude dio vaše tvrtke vizija bude razumljiva.
Predviđati budućnost
Dosta je nezahvalno predvidjeti što će s vašom tvrtkom događati u idućih 5 godina, s obzirom na to da je toliko faktora koji utječu na promjene. Primjerice, vi ne možete znati kakvo će biti financijsko stanje tvrtke, kakvi zaposlenici će doći niti tko će vam biti klijent za toliko godina. Unatoč tome, pokušajte na osnovu sadašnjeg stanja predvidjeti buduće, ali i željeno stanje.
Realna, ali izazovna
Nema prevelikog smisla pred tvrtku stavljati ciljeve koji nisu ostvarivi, barem ne u planiranom periodu. Morate biti realni. Koliko god željeli povećati broj zaposlenika s 10 na 100, ako planirate poslovanje u razdoblju od godine dana, za očekivati je da se cilj ne ostvari. Najčešće nije problem u samom cilju koji ste zacrtali, već u planiranom vremenskom razdoblju u kojem očekujete da se ostvari. S druge strane, postavite ciljeve koji stavljaju pred izazov vas i vaše zaposlenike.
Za misiju možemo jednostavno reći da je ona način na koji ćemo ostvariti viziju. Ako je vizija krajnji cilj, misiju čine koraci kojima će se taj cilj postići. Misija se može mijenjati, dok bi vizija trebala ostati ista. Različiti su koraci i načini na koje ljudi dolaze do ciljeva stoga će svatko prilagoditi misiju onako kako mu odgovara.
Za tvrtku ili bilo koju drugu organizaciju važno je da ima misiju i viziju kao svojevrsni putokaz, kako za rukovoditelje, tako i za zaposlenike i sve ostale uključene u proces poslovanja. Ako svi oni na umu imaju par jednostavnih rečenica i ako se tih rečenica pridržavaju, poslovanje će zasigurno ostati stabilno. Povremeno podsjećanje na viziju i misiju u obliku sastanaka, bilo timskih ili skupnih, također nije loša ideja. Ujedno ih možete pretvoriti u teambuilding, što je svakako dodatan plus. Važno je samo da misija i vizija ne ostanu samo mrtvo slovo na papiru i par nevažnih rečenica kojima ćete popuniti kategoriju „o nama“ na službenim stranicama tvrtke.
Mislite li da su misija i vizija potrebne tvrtkama? Što mislite, u kojoj mjeri ih se tvrtke zaista pridržavaju te jesu li potrebne?
0 Comments