Mislite da vam LinkedIn profil nije potreban? Razmislite još jednom

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

06.20.2018

U našim prijašnjim blog postovima pokrili smo gotove sve važne društvene mreže te koje su im značajke. Vjerujemo da ste pročitali dosta toga što ste već znali, ali i neke činjenice koje su vam bile nove. Mogli ste čitati o Facebooku, Instagramu, Twitteru, Pinterestu i Tumblru, a danas je na redu društvena mreža koja je potpuno drugačija od prethodno nabrojanih. Jedna od svrha društvenih mreža je zabava, no LinkedIn ima malo ozbiljniju i edukativniju priču. Zamišljen je kao profesionalna društvena mreža koja na jedno mjesto okuplja poslodavce, vlasnike firmi, organizacija, udruga, menadžere, predsjednike i stručnjake koji traže posao ili samo inspiraciju i nove informacije.
Ova društvena mreža postoji od 2002. godine i trenutno ju koristi više od pola milijarde ljudi. Jednako je korisna i za poslodavca i za osobu koja traži posao.  Ako ste u skorije vrijeme bili u potrazi za poslom, možete potvrditi kako sve više poslodavaca, uz obavezno slanje životopisa i zamolbe, traži i motivacijsko pismo, najčešće na engleskom jeziku te pregledava imate li profil na LinkedInu. Možda vam se čini suvišno imati i životopis i LinkedIn profil jer ionako na oba mjesta nalaze iste informacije. No, u slučaju da poslodavac uvidi da mu se povećao opseg posla i želi nekoga zaposliti, umjesto objavljivanja oglasa i čekanja da mu se potencijalni zaposlenik javi, jednostavno pretraži LinkedIn bazu osoba koje se nalaze u sferi poslovanja koje poslodavac treba i javi mu se putem e-maila ili poruke.
 
Mnogi poslodavci za oglašavanje radnih mjesta više ne koriste konvencionalne metode te poslove oglašavanju na LinkedInu, stoga potencijalni zaposlenici svakog dana dobivaju nove oglase. Dakle, osim korisnih linkova, vijesti, međusobnog povezivanja koje otvara mogućnost za suradnje, LinkedIn služi i kao svojevrsna burza poslova. Isto tako, tvrtka može koristiti Company Page koji služi kao Facebook stranica na kojoj može ispuniti podatke o tvrtki. Kako bi trebao izgledati jedan dobar LinkedIn profil? More je savjeta na internetu, a mi vam donosimo nekoliko najbitnijih. Postepeno ćete izgraditi dobar profil, a ako tek otvarate svoj profil ili želite ažurirati postojeći, nastavite čitati.
 

Informacije moraju biti točne i uredno sortirane po stavkama

Isto kao i kod pisanja životopisa koji planirate isprintati i slati, tako i na LinkedIn profilu sve informacije koje o sebi navedete moraju biti točne. Možete napisati da pričate francuski i da ste stažirali u Europskom parlamentu ukoliko je to zaista točno. S obzirom da LinkedIn ima napredne opcije pretraživanja, potencijalni poslodavac može do vas doći preko referenci koje nisu točne, a vi ćete ispasti neprofesionalni kad se otkrije da niste bili iskreni. Radije stavite volontiranje u kvartovskom KUD-u gdje ste zaista stekli neka poznanstva i vještine, barem ćete imati što reći na razgovoru za posao. LinkedIn ima sekcije poput volontiranje, certifikati, projekti, jezici pa svakako obratite pažnju na to da svoje iskustvo sortirate po ponuđenim sekcijama.
 
Kolege na pauzi (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Profilna fotografija je obavezna

Profili koji nemaju fotografiju smatraju se neozbiljnima i neprofesionalnima. Čak i kod društvenih mreža koje nam služe isključivo za zabavu poželjno je imati svoju fotogafiju. Također, treba razmisliti o izboru fotografije. Osim što na fotografiji treba biti osoba kojoj pripada profil, treba se jasno vidjeti lice, stoga koliko god mislite da ste dobro ispali na selfie fotografiji iz kluba prošle subote, takva fotografija ipak nije za društvenu mrežu poput LinkedIna.
 

Sažetak je obavezan

Bez obzira na iskustvo navedeno na profilu, LinkedIn nudi opciju kratkog sažetka ispod profilne fotografije gdje ćete u nekoliko riječi sažeti vaše iskustvo. Važno je da je sažetak napisan u trećem licu i da je zaista sažet. Osim toga, to je prva stvar koju ljudi vide kad dođu na vaš profil, potrudite se da ostavite dobar prvi dojam.
 

Kreiranje personalizirane URL mreže

S obzirom da link LinkedIn profila možete stavljati na druge društvene mreže i na razna druga mjesta na internetu, dobro je imati link profila koji će sadržavati vaše ime i prezime. Primjerice, umjesto  https://www.linkedin.com/in/imeprezime09dhwhivnkl9fh/ kreirajte personalizirani link koji će sadržavati samo ime i prezime: https://www.linkedin.com/in/imeprezime.
Iako ste možda mišljenja kako vam zaista nije potrebna još jedna društvena mreža, uz ostale koje već imate, razmislite još jednom. LinkedIn nije kao ostale društvene mreže. Ako ga pravilo koristite i potrudite se da tamo imate što za napisati i podijeliti, može vam donijeti puno. Osim raznih suradnji i poznanstava, tko zna, možda vas nekoliko neobaveznih klikova dijeli od vašeg posla iz snova. Dajte šansu LinkedInu, nikad ne znate što vam može donijeti.
 

Imate li LinkedIn profil? Ako da, koliko dugo i koliko ga često ažurirate? Imate li neke dodatne savjete vezane za ovu, prilično specifičnu društvenu mrežu?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares