Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.
Koliko puta ste se „upecali“ na ovakav naslov? Koliko puta ste, već kliknuvši, shvatili da ste ponovno nasjeli i naljutili se na novinara, na sebe i vašu lakovjernost? Priznajemo, svima se događa, svi volimo senzacionalizam, upitnike i uskličnike u naslovu koji će nas naučiti nečemu novome ili iznenaditi. Možda ipak neće.
Clickbait je tekst koji ima naslov i opis osmišljene kako bi privukle osobu da klikne i vidi cijeli tekst. Ovakva vrsta oglasa idealna je za društvene mreže, zbog slike, privlačnog naslova i par rečenica opisa ispod naslova. Svaki klik na takav naslov i tekst stvara određeni prihod, više klikova rezultira većim prihodom. Upravo iz ovog razloga su pisani takvi naslovi, bez smjernica i kvalitetnih izvora istraživanja. Neki članci sadrže veliki broj fotografija, slika ili snimki kako bi dodatno povećali broj klikova. Osim teksta i audio-vizualnih sadržaja, vidljivi su i brojni oglasi.
U clickbait tekstovima, naslov ima najvažniju ulogu. Novinar koji ga piše, može izazvati različite emocije, od sreće, ljutnje, šokiranja, znatiželje, ali može i provocirati. Neki od primjera su „Nećete vjerovati kakva je jutarnja rutina ovog menadžera!“ ili „Jeste li znali kako se morate odijevati da biste postali uspješni u svom poslu?“ Poznato je da najviše interesa izazivaju naslovi i sadržaji koji su ekstremni, pozitivni ili negativni. Gotovo uvijek, sadržaj teksta nije vrijedan čitanja i ispod svakog očekivanja. Nakon čitanja ovakvog teksta, čitatelj postane svjestan potrošenog vremena.
Clickbaitovi koji privlače najveći broj ljudi su o aktualnim temama i popularni „cliffhangeri“. Cliffhangeri su kratki naslovi koji završavaju na djelu koji će vam otkriti bit tog naslova ili sadržaja. Oni vas privlače da kliknete, jer želite znati više i želite čuti završetak. Bilo koji novinar koji piše određeni tekst ili članak, zna da je naslov prilično nezahvalna stavka za osmišljavanje. Kako smisliti naslov koji je zanimljiv, a nije clickbait? Može se dogoditi da je naslov senzacionalistički, što bi ga odmah moglo povezati s nekvalitetnim sadržajem, a sadržaj je kvalitetan i pisan danima. Naslov mora biti privlačan, bez prepoznatljivog privlačenja i manipulacije osjećajima.
Izvor: www.pexels.com
Zanimljiv je utjecaj clickbaita na digitalni marketing. Ovisno o organizaciji, neki ga nameću, a neki ne žele priznati. Ipak, čitajući neke dnevne novine, može se zaključiti da je većina članaka upravo takva, senzacionalistička s privlačnim naslovom. Osim određenog iznosa koji zarade klikom, cilj im je povećati svoje čitatelje. Ipak, postavlja se pitanje profesionalnosti i etike novinara.
Online oglasi trebaju biti alat pružanja informacija za organizaciju. Oni privlače nove klijente ili korisnike kako bi probali njihove proizvode i usluge čime bi zadovoljili njihove želje i potrebe. Oglašavanje nije jeftino pa menadžeri često ciljaju potencijalne klijente kako bi oglas došao do pravog para očiju. Svima je poznato da se oglasi pojavljuju u tražilicama prema onome što se traži i čita. Kako bi menadžeri smanjili troškove ne mogu si dopustiti privlačenje pogrešnih i nezainteresiranih potencijalnih klijenata.
Clickbaitnovinarstvo se razvija usporedno s rastom društvenih mreža. One bi trebale biti mjesto dijeljenja ideja i širenja poznanstava. Novinari trebaju pisati kvalitetne sadržaje koji informiraju, motiviraju i nadahnjuju čitatelje. Sve više influencera ih koriste u svom marketingu kako bi privukli više gledatelja, slušatelja i čitatelja. Nažalost, u želji da ih privuku i povećaju prodaju, zna se dogoditi da je nedostatak kvalitetnog sadržaja očit.
Koliko često kliknete na clickbait naslove? Kakvo je vaše mišljenje o njima?
Želite li saznati više o ovim temama? Pretplatite se na naš newsletter, putem ovog linka.
Ako trebate pomoć s izazovom s kojim se Vi ili Vaša organizacija suočavate, stojimo na raspolaganju.
Voljeli bismo čuti više o tome kako bismo mogli dogovoriti sastanak. Javite nam se na putem kontakt obrasca ili izravno na proprium@proprium.hr. Radujemo se Vašim upitima i nastavljamo pripremati novi sadržaj.
molio bih besplatnu uvodni termin od 30 minuta
Poštovani,
javili smo Vam se na Vašu e-mail adresu.
Ugodan dan i lijep pozdrav.