Facebook je osmišljen 2004. godine, kako bi Zuckerberg mogao komunicirati s prijateljima s Harvarda. Danas ga koristimo u raznim područjima života, od trgovanja, učenja, zabavnih sadržaja, ali i poslovnog života. Gotovo da i nema tvrtke ili poduzetnika koji ga ne koristi, jer nas uistinu par klikova dijeli od cilja. Društvena mreža osmišljena za čavrljanje i dijeljenje fotografija, u samo godinu dana ostvarila je pet milijuna korisnika. Prema stranici koja mjeri statistike na društvenim mrežama, u lipnju 2018. godine, zabilježeno je preko 2,2 milijardi mjesečno aktivnih korisnika. Od njih, oko 307 milijuna korisnika je iz Europe. Zavidan broj korisnika lako može prestrašiti u postavljanju dobre strategije. Iako se na početku čini kao mnogo mogućnosti i potencijalnih klijenata, pri određivanju cilja i plana, strahovi se racionaliziraju. Odakle krenuti? Kako? Čime ih privući?
Proces uspješno postavljene strategije počinje od planiranja. Da biste mogli planirati, postavite cilj vašeg oglašavanja, a zatim odredite koga želite privući. Pri istraživanju, obratite pozornost na spol, dob, lokaciju i slično. Važno je da se pozicionirate na onaj feed na čijemu trebate i želite biti. Rezultati demografskog istraživanja u travnju 2018. godine, pokazala su da su muškarci između 25 – 34 godina najbrojniji korisnici Facebooka. Da biste mogli pratiti i prema tome planirati sadržaje, možete u svakom trenutku provjeriti statistike koje će vam pokazati tko, kada i kako vas je tražio, kao i spol i godine pratitelja. Isto tako, možete vidjeti kojim danima i u kojim razdobljima dana ste traženi, što također utječe na raspored objava. Neovisno o tome želite li prodati određeni proizvod i uslugu ili poboljšati imidž tvrtke, nemojte se zadržati na likeovima i pratiteljima. Više savjeta o digitalnom marketingu pročitajte u blog postu.

Izvor: www.pexels.com
Kvaliteta sadržaja mora biti na prvom mjestu. Upravo zbog brojnih mogućnosti i načina oglašavanja na Facebooku, web stranice su pale u drugi plan. Facebook stranica će klijente privući i zadržati zbog interaktivnosti i prirodnosti. Ona mora biti usklađena i sadržavati točne informacije, a sadržaji trebaju biti privlačni, zabavni i edukacijski (ukoliko to želite). Svaka tvrtka i pojedinac imaju vlastiti način izražavanja i svoju viziju sadržaja. Statusi kao osnova izražavanja mogu ostaviti dobar dojam, u smislu postavljanja pitanja ili kratkih prijedloga i objašnjenja. Novost je pisanje statusa na šarenim pozadinama, kako bi se poruka istakla. Ipak u privlačenju klijenata, ništa se ne može mjeriti s vizualnim sadržajima visoke kvalitete. Predlažemo vam da objavite fotografije u 360 stupnjeva.
Što se tiče videa, mišljenja su podijeljena. Zanimljiv članak iz 2016. godine iznio je podatak da se samo 15% svih objavljenih videa gleda sa zvukom. Ipak, ako se odlučite na ovakvo oglašavanje, napravite kratke snimke s tekstom. Kao posljednje novosti, Facebook je uveo emitiranje uživo i priče. Svaki od ovih načina ima svoje prednosti, ali koju god metodu odabrali, sadržaje planirajte. Nemojte objavljivati bilo što, jer previše oglašavanja i promoviranja može izazvati kontraefekt. Predlažemo vam da početkom tjedna dogovorite raspored, a opcija schedule to olakšava.
Važna stvar pri održavanju Facebook stranice je komunikacija. Nemojte zaboraviti da je to osnova društvene mreže. Pogodna je za rasprave i prijedloge, s klijentima i onima koji će to tek postati. Uz komunikaciju, asocijacija koja se veže uz Facebook je samopromocija. Postavljajte pitanja i ankete, potaknite na priču. Isto tako, koristite Facebook kao prikaz unutarnjeg stanja vaše tvrtke, objavite novo zaposlenje ili promaknuće. Što se tiče plaćenog oglašavanja, važno je odlučiti koji su sadržaji vrijedni oglašavanja pred velikim brojem ljudi. Ono što taj oglas mora sadržavati je identitet (logo, poslovne boje), pogodnosti (popust, bonus sadržaj, promotivni proizvod), mora odražavati vaše ostale proizvode/usluge i poziv na kupnju call to action.
Jasno je kako se Facebook svakim danom razvija i uvodi nove stavke kako bi korisnicima bili zanimljivi i atraktivni. Marketinški stručnjaci ga smatraju bitnim dijelom strategije. Zanimljivo je vidjeti kako se studentska ideja o Facebooku kao načinu komunikacije s prijateljima pretvorila u platformu koja povezuje ljude i brandove čitavog svijeta.
Što vi mislite, kada objavljujete sadržaje? Pratite li statistike? Ako pratite, koji su rezultati?
0 Comments
Trackbacks/Pingbacks