Kao i svaki segment poslovanja, barem onaj na koji se određena organizacija ili firma fokusira kao bitan segment, mora se planirati. Bez obzira na koji vremenski period se planira, imati nit vodilju u obliku tablice ili čak napisano rukom zaista je korisno. Danas pišemo o planiranju marketinga. Što to proces planiranja sadrži, koliko je lakše kad imate plan i koji sve alati mogu biti od pomoći, donosimo u nastavku teksta.

Izvor: www.pexels.com
Marketing plan
Svi znamo koliko je život lakši kad znamo prema čemu idemo i kad odredimo neki cilj. Ako ste vlasnik poduzeća, toplo se nadamo da ste cilj odredili odavno. A kako bi vam put prema cilju bio lakši, napravite plan. Ne morate ga se slijepo držati, manja odstupanja su dopuštena, čak i poželjna. Odstupanja znače da ste u međuvremenu saznali neke informacije koje mogu poboljšati plan. Oblik plana dogovorite s vašim suradnicima u marketing timu. Neka to bude oblik koji će svima odgovarati i koji neće biti teško predstaviti novim zaposlenicima ako se u međuvremenu pojave.
Alati za planiranje objava na društvenim mrežama
Kada govorimo o digitalnom marketingu, znamo koliko to može biti velik obujam posla, posebno ako ste mala tvrtka koja nema čitav tim od deset marketinških stručnjaka. Već smo spominjali alate za olakšavanje posla, a postoji ih nekoliko koji olakšavaju i raspored objava na društvenim mrežama. Iako nisu svi besplatni, razmislite o potrebama vaše tvrtke i koliki će se ulaganje u ovakve alate isplatiti. Svakako možete odabrati i one besplatne. Facebook već ima opciju planiranja objava, što preporučujemo da koristite. Za druge društvene mreže probajte Hootsuite, Planoly, Buffer, Sprout Social, Viral Heat i drugi. Na vama je da odabere onaj koji najviše odgovara zahtjevima klijenata ili vašeg branda.

Izvor: www.pexels.com
Redovni sastanci marketing tima
Odaberite vrijeme tijekom radnog tjedna kad ćete sa zaposlenicima koji se bave marketingom porazgovarati o planiranom i ostvarenom. To može biti sam početak tjedna kad ćete u kavu raspraviti što vas sve taj tjedan očekuje ili sam kraj tjedna za raspravu o postignutom. Kako god odaberete, važno je pratiti tok posla svakog od zaposlenika, a time ćete i njima dati priliku za iznošenje svojih ideja za koje možda nemate vremena tijekom radnog tjedna. Ovakvi sastanci mogu se pretvoriti i u male teambuildinge u kojima dio vremena raspravljate o poslu, a dio vremena se opuštate.
Redovna analiza postignutog
Kako je već navedeno u prethodnom odlomku, jednaku važnost trebati pridavati i planiranju, ali i analizi onoga što je postignuto. Kako bi znali idemo li dobrim putem, važno je napraviti analizu onoga što smo prošli u prethodnom periodu. Nakon toga možemo nastaviti istim putem ako su rezultati dobri ili mijenjati način ako posao nije dao očekivan rezultat.

Izvor: www.pexels.com
Proces planiranja trebao bi imati svoj tok. Ovaj tok može se odnositi i na planiranje marketinga, ali i cjelokupnog poslovanja tvrtke. Obično ima sljedeće faze:
- Trenutno stanje – gdje je tvrtka u ovom trenutku, odgovara li trenutno stanje cilju.
- Cilj – krajnja točka postojanja tvrtke, gdje nas vodi trenutno poslovanje.
- Prognoza – okvirno stanje tvrtke, kako će ona izgledati dugoročno i gdje želimo biti nakon određenog vremena.
- Strategija – načini na koje će put prema zacrtanom cilju biti lakši i isplativ za sve dionike.
- Taktika – koje specifične alate ili akcije ćemo koristiti i poduzeti za lakši dolazak do cilja.
- Kontrola – koje parametre ćemo uzeti u obzir kod kontrole postizanja cilja vodeći će planovima koje smo na početku poslovanja odlučili imati.
Uzevši u obzir sve napisano, možemo zaključiti da bi malo što u životu i poslovanju funkcioniralo da nema plana. Svakako se jedan dio posla može odraditi „u hodu“, a za veće stvari koje uključuju tim ljudi, plan će uvelike olakšati sve.
Pravite li planove? Imate li neki svoj dugoročni cilj? Koristite li više Excel ili neke druge tablice ili ste klasičniji tip pa pribjegavate običnoj olovci i papiru?
0 Comments