Postavljanje ciljeva kao najvažniji korak do uspjeha

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

04.30.2018

Svima je jasno da su ciljevi neophodni za privatan, a i poslovni život. Većina nas nije svjesna da su gotovo sve naše odluke maleni ciljevi kojima se potičemo. Počevši od gubljenja kilograma, traženja povišice ili čitanjknjiga, sve su to ciljevi koje si zadajemo kako bismo postali zadovoljniji i sretniji. 

Za razliku od poslovnih, osobne ciljeve je lakše postaviti. Postavljamo ih sami, određujemo kojim tempom i kako ćemo ih ostvariti, ali i ako nam ne ide po planu, u bilo kojem trenutku možemo ih otkazati ili odgoditi. Poslovne ciljeve je teže odrediti, postaviti, ali i ne ostvariti. Pri određivanju menadžeri nailaze na poteškoće jer moraju znati potencijal svojih zaposlenika, budžet organizacije i rok projekta kako bi uspješno mogli postaviti ciljeve određenog projekta. Danas ćemo vam pisati kako izgledaju pogrešno postavljeni ciljevi i kako ih izbjeći. 

Postavite ostvarive ciljeve

Prvi i možda najčešće pogrešno postavljeni ciljevi su oni neostvarivi. Dobar menadžer u svojoj organizaciji barata svim brojkama, od ljudskih resursa do financija. Njemu nije teško postaviti ciljeve kada zna što se može ostvariti, na čemu se mora raditi i što se mora izbjeći. Ako se odlučite ispuniti cilj, budite kreativni i optimistični te iskoristite sav svoj potencijal! Jedna od najpouzdanijih metoda za realno definiranje ciljeva je zasigurno SMART metoda. Konzultant i bivši upravitelj uspješne organizacije, George T. Doran je objavio svoje istraživanje i objasnio ovu metodu. Ona se temelji na pet stavki koju svaki cilj mora imati da bi bio ostvaren. Cilj mora biti točno definiran, mjerljiv, namijenjen, realan i unutar zadanog roka. Prva slova tih riječi na engleskom jeziku tvore kraticu SMART (SpecificMeasurableAssignableRealistic, Time – related). 

Automobil na ružičasto-plavoj podlozi (izvor: www.pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Važan je način na koji postavite cilj

Greška za drugi cilj je više u postavljanju samog cilja, nego u ostvarenju. Većina nas teži boljem položaju, većoj plaći i mjesečnom bonusu. Koga god pitate, ovi ciljevi su prvi u poslovnom svijetu. Naša preporuka je da pokušate samo parafrazirati ove ciljeve. Usporedite rečenice „Moj cilj je dobiti veću plaću“ i „Moj cilj je naučiti, razviti i unaprijediti se i zaslužiti povišicu“. Lakše nam je ostvariti cilj ako se koncentriramo na pogodnosti. Isto tako, lako se dogodi da se zanesemo u postavljanju ciljeva, jer kada odredimo jedan cilj, čini nam se da možemo ostvariti još tri, četiri. Nećete se moći posvetiti jednom cilju, ako si ih zadate previše. Primjerice, ako je vaš tim zadužen za marketing, nemojte biti zaduženi za postizanje određenog broja pratitelja na društvenim mrežama, objavljivanje nekoliko fotografija tjedno i slanje e-mailova suradnicima. Bit ćete rastrgani i ciljevi (čak ako i uspijete), neće biti ostvareni u punom potencijalu. Zapamtite da je bitnija kvaliteta od kvantitete i nemojte žuriti s ciljevima! Kako pravilno postaviti organizacijske ciljeve, pisala je Laura.

Dodajte više vremena za ostvarivanje ciljeva od pretpostavljenog

Ukoliko ostvarivanje ciljeva ne ide po planiranom, proces uglavnom stane ili se značajno oduži. U trenutku kada proces zastane, teško je nastaviti i vratiti se na zadani plan. Takva situacija ili obeshrabri ili poljulja pojedinca u nakani da ostvari zadano. Ako naiđete na poteškoću, trebat će vam određeno vrijeme kako biste riješili problem i nastavili gdje ste stali. Preporučamo vam da na početku planiranja, dodate malo više vremena od pretpostavljenog, baš u ovakvom slučaju. Zna se dogoditi i da vam se čini da se ne pomičete od početne točke. Iz tog razloga je bitno odrediti manje ciljeve. Proslavite uspjeh svakog, pohvalite se (i/ili tim) i raspravljajte što vam treba za rješavanje idućeg manjeg cilja. Svakom malom proslavom, korak ste bliže ostvarenju glavnog cilja. Ipak, morate biti svjesni da nećete sve ciljeve ostvariti. Potpuno je normalno da nekad ne uspijete i da ne ispunite očekivanja (od nadređenog, suradnika ili vlastita). Iz svakog neuspjelog pokušaja izvucite najbolje, upamtite što vam je predstavljalo problem i nastavite dalje. 

Pri postavljanju ciljeva, konzultirajte se i ako je potrebno, usmjerite misliPomoći će vam mišljenje suradnika ili menadžera koji imaju neke informacije koje vama manjkaju. Držite se naših savjeta, pravilno odredite ciljeve, ustrajte i držite ih seUkoliko naiđete na prepreke, razgovarajte s kolegama i nadređenima i pokušajte što prije naći rješenje kako bi projekt nastavio po planiranom tijeku. 

Kako vi postavljate svoje ciljeve i kako se nosite s izazovima? 

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kako postaviti ciljeve organizacije? - Proprium - […] izravnim kontaktom sa zaposlenicima. Menadžeri u tom slučaju mogu pomoći zaposlenicima s izradom SMART ciljeva o kojima više piše […]
  2. Postavljanje i obilježja ciljeva - Koordinacija - Proprium - […] S obzirom na to da ciljevi čine važan dio poslovanja, svi zaposleni moraju biti upoznati sa svim segmentima planiranja…
  3. Marketinška kontrola - Proprium - […] o veličini tvrtke, veličini marketing tima i ciljevima koje tvrtka ima, marketinška kontrola može imati puno ciljeva. Danas ćemo…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares