Poticanje i stimulacija djelatnika

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

03.22.2019

Svaka organizacija ima svoja mjerila uspjeha. Dok je u većini to rast prihoda i broj klijenata, sve više današnjih organizacija pazi i na svoje djelatnike. U ranijem blog postu smo pisali o menadžmentu ljudskih resursa, objasnili smo što oni rade i koja su njihova zaduženja. Osim rješavanja pitanja olakšica, godišnjih odmora i međuljudskih odnosa, važno je djelatnike potaknuti i stimulirati kako bi posao obavljali brže i efikasnije. 

Menadžeru je važan odnos sa svakim zaposlenikom i razvijanje kvalitetne organizacijske kulture koja čini trećinu dana zaposlenika. Trebaju se osjećati vrijedno i dostojanstveno, svjesni svojih prava i obveza te ni u jednom trenutku ne trebaju pomisliti da se s njima upravlja ili naređuje. Oni moraju znati misiju, viziju i ciljeve da bi se mogli kretati prema ostvarivanju istih. Menadžeri moraju poticati zaposlenike da komuniciraju pristojno i profesionalno, da u svakom trenutku znaju što se događa u organizaciji i da prezentiraju svoje mišljenje na konstruktivan način u cilju porasta kvalitete organizacijske kulture. 

Sastanak (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Svima koji su radili ili rade u timovima, poznato je da zaposlenici i kolege mogu biti različiti. Usredotočit ćemo se na osobine i ponašanje. Pojedinci koji rade u timovima su uglavnom zatvoreni i nesigurni, ali ih se potiče na otvorenost i suradnju. Različite vrste nesigurnosti i nervoze utječu loše na kolege. Da bi ih spriječio, menadžer treba pohvaliti zaposlenike po zaslugama i pomoći kada je potrebno. Također, menadžeri brinu o potrebama i željama zaposlenika. Najčešća pitanja su oko plaća, osiguranja i uvjeta rada, a ako ta pitanja nisu jasna, zaposlenici se mogu osjećati neupućeno što može uzrokovati nesuglasice i rasprave. Nakon rješavanja osnovnih potreba, postiže se zadovoljstvo zaposlenika. Tada se menadžeri koncentriraju na osobni razvoj i cjeloživotno učenje
 
Svaki zaposlenik se mora osjećati vrijednim i da doprinosi organizaciji svojim radom, razmišljanjem i idejama. Osjećajem vrijednosti, zaposlenik postaje ponosan na sebe. Osim komunikacije, u timu je iznimno važno slušati. Menadžer mora slušati svoje zaposlenike i otvorenom komunikacijom poticati motiviranost i poboljšanje uvjeta rada. Pravilna komunikacija također potiče motiviranost i poboljšava organizaciju.  
 
Poslovna osoba (izvor: pexels.com)

Izvor. www.pexels.com

Na spomen riječi menadžer, pomislimo na ženu ili muškarca u poslovnom odjelu, strogog pogleda, zatvorenih u velikom uredu. Često su menadžeri, zatrpani vlastitim poslom, nedodirljivi i zauzeti. Ako možete, pokušajte imati otvorena vrata ureda kako bi se zaposlenici osjećali slobodno obratiti vam se. Također, pridružite im se za vrijeme ručka ili organizirajte teambuildinge kako bi se povezali. Informirajte zaposlenike o novostima, promjenama u strateškom planu i dajte što više informacije o njihovim zaduženjima i obvezama. Kada je zaposlenicima jasno što se od njih očekuje, neće biti nervoze, nepotrebnih pitanja i upitnika nad glavama. 
 
Isto tako, kada ste u mogućnosti, određene odluke donesite zajedno s timom. Iako ćete na kraju vi kao menadžer, donijeti odluku, timom će se provući osjećaj pripadnosti i vrijednosti. Potičite zaposlenike da se izraze, prezentiraju i da vam daju kvalitetnu povratnu informaciju. Donošenje manjih odluka svakako prepustite timovima, kako biste postigli osjećaj samouvjerenosti. Pri mjerenjima i vrednovanjima zaposlenika, pobrinite se da rezultati budu pozitivni. Ukoliko smatrate da sa određenim zaposlenikom trebate poraditi, u razgovoru s njim prvo navedite pozitivno, a zatim krenite na probleme. 
 
Ovo su savjeti kojih se mi držimo u Propriumu, a na vama je da pronađete način kako poboljšati motivaciju u svom timu i organizaciji. Upamtite da je i zaposlenicima u cilju da se osjećaju što ugodnije na poslu i da žele biti produktivniji i efikasniji, a ako se oni dobro osjećaju, nema prepreka do cilja!
 
Imate li za nas neke savjete koji su učinkoviti u vašem timu? Kako se nosite s nesuglasicama?  
 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares