Prvi marketinški koraci za vašu organizaciju

Prikaz radnog stola

Autor članka: Maja Bogdan

Maja je uz kulturne događaje volontirala i na sportskim te putem prethodnih iskustava u radu s klijentima naučila kako primijeniti asertivnu komunikaciju i pravilno planirati. Njezin talent je razumjeti pojedinca i pristupiti s prijedlogom koji rješava njegov izazov ili izazov organizacije.

08.22.2018

Ako ste menadžer ili odgovorna osoba tvrtke ili udruge, nema potrebe objašnjavati vam koliko je marketing važan i ključan za budućnost vaše organizacije. Čak i ako ste početnici u ovim vodama, znate da on ne znači isključivo prodaju. Marketing informira, privlači potencijalne klijente, prodaje, ali i održava. Njega možete promatrati kao hranu vaše organizacije, što ga više konzumirate i koristite, to ste jači i veći!
 
Rokovnik otvoren na planiranju (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Nakon što ste prošli sve zakonske regulative i dobili sve potrebne papire, možete započeti s radom. Iako osmišljavanje imena, loga, slogana i boja može biti zanimljivo, imajte na umu da će ime branda klijenti najviše spominjati i po čemu će vas (na početku) pamtiti. Preporučamo da koristite ime osnivača, opišete čime se bavite, opišete osjećaj ili doživljaj koji će vaš klijent dobiti nakon suradnje s vama ili budite kreativni pa izmislite vašu riječ. Zanimljiv članak iz Forbesa iznosi podatke da 80% klijenata smatra boje branda jako važnima i povećava prepoznavanje branda. Pri biranju boja i loga, vodite se time da crvena boja uglavnom odaje hrabrost i mladost. Narančasta boja je prijateljska, vesela i pouzdana, dok žuta boja budi optimizam i toplinu. Organizacije koje imaju slogan zelene boje predstavljaju mir, zdravlje i rast, a plava boja podsjeća na iskrenost, ovisnost i snagu. Ljubičasta boja je boja kreativnosti i mudrosti. Korištenje crne i bijele boje znači uravnoteženost, neutralnost i mir. Za koju god se odlučili, budite kreativni i jedinstveni u moru organizacija. Više o samopromociji pisala je Laura u blog postu.
 
Šarene boje (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

U osnivanju organizacije, menadžer mora imati pripremljene strateške dokumente. Uz poslovni, financijski i strateški plan, danas je sve češći i marketinški plan. Iako se može činiti kao nepotrebno gubljenje vremena, marketinški plan je zapravo ulaganje u budućnost vaše organizacije. Vjerojatno vam se čini da je vođenje marketinga lak posao, objavite neku fotografiju na društvene mreže i to je to? Varate se. Tu posao tek počinje. Kako biste se istaknuli ne možete u par klikova objaviti fotografiju jer ona mora biti pažljivo uređena uz kratak i privlačan opis te dio šire slike koju ste unaprijed odredili.
 
Nakon što se menadžer odluči koje će se društvene mreže koristiti, počinje planiranje. Facebook je najraširenija društvena mreža za koju se podrazumijeva da ju koriste gotovo svi. Više o ovoj društvenoj mreži pročitajte u blog postu.
 

Postoje tri mogućnosti marketinga na ovoj društvenoj mreži:

  • Facebook profil, što nikako ne savjetujemo, jer ostavljate dojam zatvorenosti.
  • Facebook grupa, što je odlična mogućnost, ako imate veliki broj pratitelja i publike koja će sudjelovati u vašim postavljenim raspravama i odgovarati na vaša pitanja.
  • Facebook stranica, što je svakako naša preporuka. Stranica je svima dostupna i vidljiva, što ostavlja dojam lake suradnje, dostupnosti i profesionalnosti. 
Instagram je društvena mreža za organizacije koje se mogu predstaviti vizualno, što je posljedično povezano s mlađom publikom. Logično je da će na njemu više zasjati slikari, fotografi i umjetnici, nego bankari i odvjetnici. LinkedIn je svakako odlična društvena mreža za poslovni svijet, lako povezivanje i networking. Za koju god društvenu mrežu se odlučili, važan je plan privlačenja i zadržavanja potencijalnih klijenata. Nemojte se voditi brojem pratitelja i „lajkova“, neka vam u fokusu bude kvaliteta sadržaja kako bi se netko od pratitelja odlučio za sastanak i suradnju s vama. Pazite da vam sadržaj uvijek bude gramatički ispravan i prikladan.
 
Mobitel, šalica kave, naočale, biljka i tipkovnica (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Kada se spominje tradicionalni marketing, pomislimo na televizijske i radio reklame, vizitke, plakate, što nas odmah asocira na veća ulaganja novca i vremena. Tradicionalni marketing je bio prvi oblik marketinga i bez njega ne bi bilo digitalnog. Ipak, on je pao u drugi plan jer osim trošenja sredstava i vremena, nije dostupan svima u bilo kojem trenutku. Ljudi manje čitaju novine, slušaju radio, manje skupljaju vizitke, a digitalni marketing cvjeta upravo zbog njegove prisutnosti u medijima u bilo kojem trenutku i bilo kojem mjestu te zbog izravne povezanosti i komunikacije s potencijalnim klijentima. O razlikama ove dvije vrste marketinga pisala je Diana u svom blog postu.
 
Prednosti digitalnog marketinga su svakako veće i mjerljive, no nemojte potpuno odbaciti tradicionalni marketing. Preporuke su i danas od velike važnosti jer ćete uvijek više povjerovati svom prijatelju, kolegi, nego najoriginalnijem oglasu ili reklami. Idealna bi bila mješavina tradicionalnog i digitalnog marketinga, ovisno o potrebama, planovima i mogućnostima organizacije.
 

Kako vi vodite društvene mreže? Koji oblik marketinga vam je draži, tradicionalni ili digitalni? Zašto?

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Menadžment u kulturi i umjetnosti: povezivanje umjetnosti s publikom - […] Spomenute vještine mogu biti: upravljanje, marketing, u sklopu kojeg vam donosimo koji su to prvi koraci koje trebate poduzeti…
  2. Razlika između telemarketinga i teleprodaje - Proprium - […] i pisale o njima. U našim ranijim blog postovima pisale smo o funkcijama menadžmenta poput postavljanju ciljeva, motivacije, planiranja i delegiranja.  Također, pisale smo i o…
  3. Zašto je sadržajni marketing važan dio poslovanja? - Proprium - […] prethodnim je blog postovima bilo riječi o ulaganju u marketing, kao i tome kako trebaju izgledati prvi marketinški koraci…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares