Sedam razloga zašto trebate početi pratiti podcaste

Autor članka: Laura Plantak Pul

Laura je osnivačica i vlasnica obrta Proprium koja uspješno doprinosi razvoju kulturnih i kreativnih industrija putem djelovanja u neprofitnim organizacijama. Kontinuirano ulaže u svoje znanje sudjelovanjem na konferencijama, seminarima i edukacijama. Njezin talent je upotrijebiti stečeno znanje i prenijeti ga drugima na jednostavan, pristupačan i praktičan način.

11.02.2020

Podcast je digitalna datoteka koja sadržava audio ili audio-video zapis koji se distribuira na Internetu, a namijenjen je slušanju ili gledanju na računalu, digitalnom prijenosnom uređaju ili televiziji. Riječ podcast je složenica riječi POD (engl. Playable on Demand) i riječi prijenos (engl. Broadcast). (Izvor)

Slušanje podcasta je navika koja nam je pomogla pri informiranju i motivaciji dok slušamo teme koje su nam zanimljive. Dobro osmišljeni podcasti su učinkovit, prenosiv, prikladan i osoban način isporuke sadržaja koji služi za izgradnju trajnih odnosa s publikom, klijentima, zaposlenicima i suradnicima. 

Podcasti su se pojavili prije više od 15 godina, a u zadnjih nekoliko godina su došli na vrhunac popularnosti. Trenutno postoji nekoliko milijuna različitih podcasta u svijetu. 

U nastavku vam donosimo razloge zbog kojih smatramo da i vi trebate početi pratiti podcaste ili nastaviti pratiti.

1. Sadržaj dolazi izravno od stručnjaka

Stručnjaci u određenim područjima putem podcasta mogu pričati o temama u kojima su razvili iskustvo i znanje te time doprinijeti vašoj informiranosti i novim načinima učenja. Osim toga, dio njih ima i vlastite emisije kojima pružaju informacije o temama kojima se bave. U podcastima gdje gostuju postiže se isti efekt. Sam interes za određenu temu je već dovoljan razlog za pokretanje podcasta, a osoba ne mora nužno biti stručnjak već može učiti i razvijati svoje vlastito znanje kroz kreiranje ovog formata. Ovdje želimo naglasiti da sadržaj dolazi izravno od stručnjaka u temama u kojima oni gostuju ili kreiraju svoj sadržaj. 

Ako ste osoba koja želi pokrenuti svoju vlastitu tvrtku, možete pronaći sadržaj osoba koje su već prošle kroz taj ciklus i time naučiti što vam je potrebno. Ako ste osoba koja želi naučiti više o traženju novog posla, također možete pronaći sličan sadržaj. Ako vam je potrebna zabava, meditacija ili želite saznati više o aktualnim događajima u intervjuima sa stručnjacima koji pričaju o tome, također možete pronaći velik broj ovakvih sadržaja u različitim podcastima. 

Sadržaj podcasta unosi raznolikost u razinama znanja i informiranosti te u temama koje se nude. Format je duži od kratkih vijesti koje imate priliku pogledati putem drugih kanala i formira se na komunikaciji. 

2. Visoka vrijednost unutar neproduktivnog vremena 

Za razliku od čitanja blogova ili knjiga te gledanja videozapisa, za slušanje podcasta je dovoljno imati slušalice/zvučnik i uređaj koji već posjedujete poput mobitela, tableta ili računala. Mogućnošću korištenja prijenosnog uređaja, imate priliku koristiti neproduktivno vrijeme za nove informacije. 

U neproduktivno vrijeme spadaju: put s posla i na posao, vježbanje, šetnja, čekanje u redu, vožnja javnim prijevozom, obavljanje kućanskih poslova i sl. Ovim putem si možete olakšati dio vremena koji svi posvećujemo zadatcima uz koje ne možemo raditi stvari koje bi nam donosile rezultate u poslovnom smislu. 

Podcast možete ponijeti bilo gdje i u bilo kojem trenutku možete biti nadahnuti novim idejama i iskustvima govornika. Ovaj oblik zabave i informiranja olakšava ova opterećenja gore navedenih zadataka i daje vam mogućnost da ulažete u sebe i svoje znanje u ležernom obliku. 

3. Lak pristup sadržaju

Većina podcasta je besplatna i dostupna svim korisnicima Interneta. Bitno je odabrati kvalitetnu platformu na kojoj se nalaze podcasti s temama koje vas zanimaju i možete im pristupiti putem svojih uređaja. 

Podcast je tehnologija na zahtjev koja vam daje mogućnost da birate što želite čuti, kad i u kojem trajanju. Osim što je besplatan, vama zadaje minimalne troškove jer učite o temama o kojima biste morali u nekom drugom formatu učiti na drugi način uz financijske troškove. Podcasti su optimizirani i za glasovno pretraživanje, što olakšava pronalazak emisija. Nakon pretplate na određeni podcast, nove emisije vam automatski stižu unutar aplikacije ili platforme na kojoj ste označili pretplatu. Možete poslušati nove emisije kad god ste u mogućnosti. 

4. Sadržaj podcasta je osobniji 

Sadržaj podcasta se većinom formira na razgovorima s gostima gdje voditelj i gost pokušavaju riješiti određen problem i dati svoj pogled i komentar na temu. Teme o kojima je riječ imaju ciljanu publiku s istim interesima te time mogu stvarati i zajednice oko podcasta unutar kojih je lakše i postići umrežavanje. 

Pri slušanju podcasta, stječete dojam da je sadržaj izravno komuniciran vama, bilo to samo audio snimkom ili audio-video snimkom. Ovo je puno prisniji način dobivanja informacija od čitanja email poruka ili dokumenata. 

Većina podcasta se sluša kod kuće, putujući javnim ili privatnim prijevozom te u šetnji i pri vježbanju. Ovaj način informiranja i zabave ulazi u vaše slobodno vrijeme i uklapa se u vaše obveze. 

5. Teme podcasta su aktualne 

Teme podcasta su aktualne i vežu se na kategorije koje vas zanimaju te se stalno obnavljaju. Za razliku od audioknjiga, podcast se sastoji od razgovora između dvije ili više osoba. Dinamika njihovog razgovora se veže na aktualnost tema i novosti u područjima koja vas zanimaju te gradi tu temu na razgovoru. Time je slušanje nepredvidljivo i zanimljivo. Epizoda podcasta vam drži pažnju i ne zaokuplja potpuni fokus tako da ostavlja dovoljno prostora za paralelne radnje, poput onih navedenih u razlogu broj dva ovog bloga. 

6. Možete birati između raznolikih sadržaja 

Postoji velik broj emisija i na hrvatskom tržištu i na globalnoj sceni koje vam mogu ponuditi raznolik sadržaj od umjetnosti do znanosti, od komedije do motivacije i komentara na trenutna događanja. 

Vrlo je vjerojatno da ćete uspjeti pronaći nešto što vas zanima i na taj način ćete moći učiti i slušati nove informacije. Podcasteri pripremaju emisije i goste kako bi sadržaj bio što kvalitetniji i iznose najnovije i najbolje znanje u svojim emisijama. Većina dijeli i resurse i alate za unapređivanje vještina u području o kojem je riječ. 

Sadržaj emisija ima temelj u pripovijedanju (engl. storytelling) i umjetnosti razgovora te time sav raznoliki sadržaj prikazuje na efektivan način. 

Najzanimljivije kategorije podcasta u 2020. godini (Izvor) su društvo i kultura, posao, komedija, zdravstvo, vijesti i politika. 

7. Podcasti nemaju prekid reklama ili drugog sadržaja 

Podcasti su odlična alternativa radiju, ako se radi o tome da ne volite reklame ili želite imati veći nadzor nad izborom emisija koje slušate. Neki podcasteri promoviraju određene proizvode, no u pravilu je u ovom formatu podcast bez prekida promotivnih poruka. 

Koje podcaste ste pratili dosad? Na kojoj platformi najviše slušate podcaste?
Podijelite s nama u komentarima! 

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares