Što čini dobrog kulturalnog menadžera?

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

02.15.2019

Kulturne i kreativne industrije sektor su koji je još uvijek u razvoju, a  svoj će rast nastaviti samo uz kvalitetne ljude i menadžere: „Najbolja stvar koju menadžer može napraviti u svojoj karijeri je zaposliti prave ljude, jer su oni jedina vrijednost“, riječi su najmlađeg predsjednika uprave General Electrica Jacka Welcha. Iako se ovaj njegov citat proteže kroz mnoge članke čija je tematika menadžment, ne možemo se ne složiti.

Ipak, danas nećemo pisati o menadžmentu kakvog ga zamišljamo gledajući strogo poslovne i ozbiljne zaposlenike velikih korporacija u odijelu, već o kulturalnim menadžerima. Pojam je to novijeg datuma i mnogi se još uvijek pitaju gdje osoba koja se naziva kulturalnim menadžerom može raditi i što sve njezin posao podrazumijeva.

Rukovanje poslovnih partnera (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

U jednom od prethodnih blog postova smo pisali o povezanosti industrije i kulture te kako još uvijek nije stvorena poveznica između te dvije riječi te postoje mišljenja da kultura ne bi trebala postati i biti nešto isključivo profitabilno. Da bi kulturne institucije poboljšale svoje sadržaje i došle do što većeg broja posjetitelja, određene radnje se ipak moraju napraviti. I za njih je potreban novac. Koje su to radnje i kako ih treba izvesti, zna osoba koja je po struci kulturalni menadžer, a kako studirati kulturu, donosi vam Maja

Pet stvari koje čine dobrog kulturalnog menadžera:

Kombinacija znanja iz različitih područja

Dosta područja, kao što su kulturalni studiji, jezici, antropologija, psihologija, ekonomija i drugi, daje naslutiti da kulturalni menadžer mora imati široko područje interesa i znanja. U kulturnim institucijama susrest će se s različitim profilima ljudi s kojima će surađivati tek povremeno ili raditi puno radno vrijeme. Primjerice, institucija u kojoj radi otvara novu izložbu. Osim komunikacije s kustosima i umjetnicima, kulturalni menadžer mora koordinirati marketing aktivnosti, komunicirati s medijima, pripremiti određene tehničke aktivnosti kao što su komunikacija s dobavljačima, smještaj stranih gostiju, koordinacija volontera, komunikacija sa svim zaposlenicima institucije. Dakle, pri svom poslu susreće se s raznim situacijama na koje mora biti spreman.

Kombinacija formalnog obrazovanja i iskustva

Iako je posjedovanje iskustva u području upravljanja poslovnih procesa u kulturi od velike važnosti, formalno obrazovanje prvi je korak. U Hrvatskoj postoji nekoliko obrazovnih institucija u kojima se možete obrazovati za navedeni posao. Interes, srećom, postoji. Formalno obrazovanje u području kulture daje dobar temelj i podlogu što kasnije olakšava snalaženje u raznim dinamičnim situacijama koje rad u kulturnim institucijama ili okruženju organizacija koje imaju potrebu za kulturalnim menadžmentom donosi.

Pisanje (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Kontinuirano učenje

Kao i poslovni procesi u tvrtkama orijentiranim isključivo na profit, kulturne institucije nisu iznimka kada se o promjenama radi. Promjene se događaju brzo i mogu donijeti i  veliku korist i veliku štetu, posebno ako zaposlenici na nju nisu spremni. Stoga je kontinuirano učenje za kulturalnog menadžera od velike važnosti jer s edukacijom brže i učinkovitije reagira. Edukacija treba biti shvaćena kao ulaganje, a ne kao trošak. Čitanje literature i slušanje tečajeva također može pridonijeti usvajanju znanja i obogaćivanju rječnika.

Kreativnost

Način na koji dobar kulturalni menadžer dolazi do rješenja problema jest kreativnost putem stvaranja novih ideja i pojmova te povezivanja rješenja i ideja može poboljšati menadžerske vještine u području kulture. U kulturi rad često zahtjeva smišljanje brzih i zanimljivih rješenja, posebno u radu s djecom. Rad s ljudima u kulturi općenito potiče kreativnost što je velika prednost zaposlenja u tom sektoru.

Osjećaj prema kulturi

Kulturalni menadžer je osoba koja kulturu shvaća svakodnevnu i želi taj osjećaj prenijeti svima u svom okruženju. Dobar kulturalni menadžer i sam potiče zaposlenike da prenose osjećaj važnosti kulture kroz svoj rad, a strastveno prenošenje tog osjećaja na okolinu itekako se vidi i osjeti.

Papirnati brodići na bijelog podlozi (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Navedeni popis od pet stvari koje čine kulturalnog menadžera i koje bi svaki (dobar) kulturalni menadžer trebao imati tek je vrh sante leda, a još je puno toga što osobe ovog profila trebaju imati. Naravno, sve te stvari stječu se radom i stjecanjem iskustva.

Trebate li kulturalnog menadžera za svoje projekte? Javite nam se.

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Što je kulturalni menadžment? - Proprium - […] Fokus područja našeg istraživanja su kulturne politike, interaktivni marketing kulture, upravljanje i financiranje u kulturi kao i kulturno poduzetništvo.…
  2. Tko su profesionalci u kreativnim i kulturnim industrijama? - Proprium - […] Kulturalni menadžment je jedno od rješenja koje nudi cjelinu alata menadžmenta i marketinga za upotrebu u kulturi i kreativnim…
  3. Kako studirati kulturu? - Proprium - […] Obrazovanjem i naposljetku, diplomom stječu se vještine, znanja i konkurentnost koje pojedincima pomažu da nađu svoje mjesto u menadžmentu…
  4. Menadžment u kulturi i umjetnosti: povezivanje umjetnosti s publikom - […] nekoliko mjeseci pisali smo o tome što čini dobrog kulturalnog menadžera i što je to bitno za naglasiti kad…
  5. Spoj tri vrste usluge s ciljem koordinacije kreativnosti - Proprium - […] „Koordiniramo kreativnost!“. I primjenjujemo ju svakodnevno, o čemu više donosimo putem blog posta o tome kako nam znanja iz…

Submit a Comment

Your email address will not be published.

Pin It on Pinterest

Shares