Što je samopromocija?

Muškarac i žena idu na sastanak

Autor članka: Laura Plantak Pul

Laura je osnivačica i vlasnica obrta Proprium koja uspješno doprinosi razvoju kulturnih i kreativnih industrija putem djelovanja u neprofitnim organizacijama. Kontinuirano ulaže u svoje znanje sudjelovanjem na konferencijama, seminarima i edukacijama. Njezin talent je upotrijebiti stečeno znanje i prenijeti ga drugima na jednostavan, pristupačan i praktičan način.

12.09.2019

Samopromocija sa sobom kao asocijaciju nosi negativno mišljenje. No, samopromocija koju radi samosvjesna osoba i ima podlogu za sve što govori je istinita i autentična. Negativne konotacije su izazvane krivim pristupima samopromocije.  

Prvi korak pri shvaćanju vlastitih sposobnosti je vođenje bilješki o vlastitim postignućima. Ponekad je teško vidjeti što ste sve postigli unazad nekoliko godina, ako niste svjesno razmislili i zabilježili na određen način navedene uspjehe. U trenutku kad znate koja su vaša postignuća, možete iskoristiti priliku da se odvojite od konkurencije. Ta sposobnost vam može donijeti nove prilike, klijente, poslove ili poduzetničke pothvate. Sve dok ju primjenjujete autentično i iskreno prema drugim ljudima.  

Muškarac piše u rokovnik (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ova vještina vam pomaže na događajima koji potiču umrežavanje. Većina nas se ne voli hvaliti i time gube prilike u kojima su mogli reći nešto više o sebi i zasluženo dobiti priliku da pokažu vlastito znanje. Lakše nam dolazi preporučiti nekog drugog nego samog sebe.  

Nemogućnost pravilne samopromocije može dovesti do kočnice u karijeri. Zašto je toliko teško reći svoja postignuća? Svi smo imali susret s pretjeranom prodajom određenog prodavača u kojoj nam je želja za proizvodom posve nestala. Jedan od razloga zašto je samopromocija gledana negativno leži baš u takvim asocijacijama. Uz to, povezujemo ju s egom i narcisoidnošću. Učenje poniznosti i skromnosti su kritični za samopromociju. Poniznost održava vaše unutarnje razumijevanje vaših postignuća, u kombinaciji s prihvaćanjem, a skromnost je kako se odlučite izraziti to razumijevanje. Ukratko, stvar je pristupa.  

Vjerojatno ste čuli za izraz elevator pitch. Odnosi se na jednominutno predstavljanje u dizalu koje biste učinili u slučaju da se zateknete s investitorom, potencijalnim klijentom ili poslodavcem i imate samo minutu da ostavite dobar dojam. Većina ljudi se u tim situacijama zbuni i nisu sigurni što mogu reći ili učiniti kako bi ostavili dobar dojam. Zbog toga ili potrate priliku ili im elevator pitch ne uspije.  

Muškarac i žena gledaju u mobilni telefon (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Ovo je vještina koju se može uvježbati na isti način kao i javni nastup od kojega većina ljudi zazire.  

Vaša samopromocija nikad ne bi trebala uključivati negativne elemente. Sve razgovore trebate držati pozitivnim i proaktivnim. Cilj samopromocije nije učiniti da se netko drugi osjeća loše. Ključno je pokazati i uputiti sugovornika na vaše kvalitete, na umjeren i konkretan način. Zaslužujete pravo slaviti svoje uspjehe i time nećete ostaviti dojam narcisoidne osobe. Sve tvrdnje u koje vjerujete i koje imaju podlogu prethodnog događaja su autentične i lako ih je predstaviti na konkretan način.  

Najbolji primjer je razgovor za posao. Od nas se očekuje spremnost na samopromociju s kojom vjerojatno imamo malo ili nimalo iskustva tijekom studija. Osoba treba pokazati kompetentnost i pristupačnost uz jasno iskazane prethodne uspjehe kako bi osobi koja ju intervjuira dala do znanja da je vrijedan kandidat koji zaslužuje prihvaćanje na radno mjesto. Istovremeno, osoba koja je na intervjuu ne želi izgledati arogantno ili ostaviti negativan dojam.  

Žena pruža poklon prema drugoj ženi koja ima dlanove na očima (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Već smo spomenuli zapisivanje vlastitih uspjeha, a redovnim pregledom tog popisa možete doći do zaključka u čemu ste zaista dobri i te točke navesti kao glavne točke koje vas opisuju kao potencijalnog zaposlenika, poslodavca ili poduzetnika u kojeg vrijedi uložiti.  

Samopromocija je puno šira od samog razgovora u kojem objašnjavate vlastite uspjehe. Možete joj pristupiti kroz: pružanje pomoći drugima bez očekivanja povratne usluge, upoznavanje s ljudima s kojima biste mogli surađivati u budućnosti, pružanje informacija besplatno putem web stranice i društvenih mreža, obogaćivanje vlastitog znanja unutar svoje struke kako biste bili prvi izbor kolegama za nedoumice, dokaz vaših postignuća, specijalizaciju znanja, stjecanje vještine aktivnog slušanja sugovornika, traženje povratne informacije od kolega i nadređenih te molbom za preporuke od kolega i nadređenih. 

Samopromocija koja ne slijedi pravila autentičnosti i skromnosti ima negativan ishod. Zapamtite, samopromocija nije hvaljenje bez pokrića.  

Koja su vaša iskustva sa samopromocijom? Podijelite ih s nama u komentaru.  

 

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Facebook - Od Zuckerbergove ideje do marketinškog alata - Proprium - […] i onima koji će to tek postati. Uz komunikaciju, asocijacija koja se veže uz Facebook je samopromocija. Postavljajte pitanja…
  2. Prvi marketinški koraci za vašu organizaciju - Proprium - […] i mir. Za koju god se odlučili, budite kreativni i jedinstveni u moru organizacija. Više o samopromociji pisala je…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares