Tumblr kao društvena mreža za umjetnike

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

06.18.2018

Kad se Tumblr pojavio 2007. godine, što nam se sada čini kao davna prošlost, malo je korisnika znalo čemu služi i kako ga koristiti. Iz perspektive današnjeg razvoja društvenih mreža, 2007. godina zaista i jest prošlost. Ipak, u to vrijeme isticao se upravo zato što je nov, a i lakoća korištenja u odnosu na WordPress ili Bloger, nametnula ga je kao često korištenog. Prvotna ideja bila je plasiranje sadržaja koji nije „mainstream odnosno umjetničke slike, razgovori o temama koje ne možete naći baš na svakom forumu.  
 
 
Tumblr možemo nazvati mješavinom nekoliko društvenih mreža. Preko njega možete izraziti svoje misli putem blog postova, što ga čini inačicom već spomenutih WordPressa i Blogera. Možete citirati druge korisnike, odnosno prenijeti dio njihovih tekstova, opciju reblog, sličnu Twitterovom retweetanju. Ako vam se nečiji sadržaj sviđa, ali u tom trenutku ne želite dati komentar na isti, možete samo lajkati objavu, što činimo svakodnevno na Facebooku. Mnoštvo kreativnih fotografija i mogućnost praćenja korisnika nešto je što veže Tumblr s Instagramom.
 
Osnivač društvene platforme Tumblr je David Korb čija je osnovna zamisao bila da Tumblr služi za dijeljenje sadržaja: fotografija, blog postova, glazbe, citata. Komunikacija između korisnika i prostor za dijeljenje vlastitih sadržaja činio je u to vrijeme Tumblr idealnom društvenom mrežom za izražavanje interesa. Voditelji Tumblra, a i mnogi korisnici ponosili su se jednostavnošću korištenja i izrade korisničkog računa za koji je trebalo samo unijeti korisničko ime, e-mail adresu i lozinku. Nakon toga potrebno je odabrati temu odnosno predložak od kojih su neki besplatni, a neki se plaćaju. Naravno, moguće je izraditi i vlastitu temu, ali za to će vam trebali malo znanja iz područja HTML-a i CSS-a.

Mobitel na kojemu su prikazane ikone društvenih mreža (izvor: Pexels)

Izvor: www.pexels.com

Ako nekog od prijatelja danas pitate zna li što je Tumblr i ima li profil na toj društvenoj mreži, tek nekoliko njih će vam reći da zna što je, a još manji broj da ima profil koji redovno koristi. Kako Tumblr stoji u 2018. godini? Ovisno o području, odnosno državi još uvijek se koristi. Područje SAD-a više je rasprostranjeno korisnicima Twittera i Tumblra. NaravnoTumblr, kao i svaka društvena mreža, imala je i još uvijek ima svoju publiku. Kao što i svaka roba ima svog kupca, tako i svaka društvena mreža ima svoje korisnike. Neki korisnici koriste „manje poznate“ društvene mreže upravo iz razloga jer nju ne koriste svi i imaju određenu slobodu izražavanja i plasiranja sadržaja.
 
Osnovna zamisao da Tumblr služi za dijeljenje pretežito umjetničkih sadržaja još je uvijek aktualno. S obzirom na to da se društvene mreže kao Facebook i Instagram ne koriste za plasiranje umjetničkih sadržaja kao što su animacije i slikeTumblr se čini kao odlično rješenjeProblem koji često navode je da Tumblr nema dobru korisničku podršku. Kao i svaku društvenu mreži, koriste ih različiti profili ljudi. Ružne riječi i neugodne situacije uvijek su moguće, posebno na mjestima gdje ima puno različitih ljudi. Dodajmo tome činjenicu da se na društvenim mrežama nalazimo u virtualnom prostoru gdje se lako možemo sakriti iza nadimka (engl. nickname)Tumblru zamjeraju što se malo tko brinuo o govoru mržnje na toj društvenoj mreži. Primjerice, zbog ružnih riječi na Facebooku možete biti prijavljeni od strane drugih korisnika, a vaš komentar u kojem vrijeđate druge korisnike će biti obrisan u vrlo kratkom roku.  
 
Tumblr kao svojevrsna mješavina više društvenih mreža u jednoj se čini zbunjujuća korisnicima, što je još jedan od mogućih razloga nerasprostranjenosti.  Kada promotrimo druge aktualne društvene mreže, možemo zaključiti da korisnici vole jednostavnost u smislu sadržaja. Ako se želite izraziti fotografijama i kratkim videima, koristit ćete Instagram. Za kratke i sažete javne poruke, objavit ćete tweet. Za blog ipak ćete odabrati WordPress ili neku od specijaliziranim platformi za objavu blog postova. Jednostavno, svatko će za sebe odabrati ono što mu u tom trenu odgovara i što želi pratiti kod drugih korisnika. Ako su to blogovi, fotografije, statusi, audio-video sadržaji, poveznice na druge sadržaje i uz sve to, razmjenu poruka putem chata, društvena mreža Tumblr se čini kao odlično rješenje.

Koristite li Tumblr ili ste koristili? Kakva su vaša iskustva? Ako više niste korisnik, koji je razlog tomu?  

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Jeste li već otkrili Twitter? Ako niste, što čekate? - Proprium - […] ostale društvene mreže, kao što su Twitter, Tumblr, Snapchat i Pinterest.  Zbog čega kreativci više vole Tumblr, a koje su prednosti Pinteresta u…
  2. Pet stvari o Pinterestu koje mogu unaprijediti poslovanje - Proprium - […] Doseg koji ćete imati na Pinterestu se bitno razlikuje od dosega na Facebooku, Instagramu, Tumblru i Twitteru. Korisnici Pinteresta pristupaju platformi s marketinškim načinom razmišljanja,…
  3. Razlika između telemarketinga i teleprodaje - Proprium - […] i pisale o njima. U našim ranijim blog postovima pisale smo o funkcijama menadžmenta poput postavljanju ciljeva, motivacije, planiranja i delegiranja.  Također, pisale smo i o…
  4. Zašto je sadržajni marketing važan dio poslovanja? - Proprium - […] društvenih mreža kao što su Facebook i Instagram, ali i neke manje poznate: Twitter, Pinterest, Tumblr. U nastavku donosimo četiri…
  5. Mislite da vam LinkedIn profil nije potreban? - Proprium - […] činjenice koje su vam bile nove. Mogli ste čitati o Facebooku, Instagramu, Twitteru, Pinterestu i Tumblru, a danas je…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares