Zašto je sadržajni marketing važan dio poslovanja?

Otvoren laptop s grafikonom.

Autor članka: Diana Kotrla

Diana je svoje iskustvo stekla volontiranjem na velikom broju događaja na području Slavonije. Putem studentskog rada produbila je svoje vještine komunikacije i naučila „meke“ vještine. Njezin talent je ukratko ispričati priču o kreativnosti na društvenim mrežama i povezati se s publikom na pristupačan način.

06.07.2018

Više smo puta dosad pisali o marketingu i njegovim sastavnicama putem web stranice i postova na društvenim mrežama. U prethodnim je blog postovima bilo riječi o ulaganju u marketing, kao i tome kako trebaju izgledati prvi marketinški koraci organizacije. Sve te objave dijelom su sadržajnog marketinga. 

Sav sadržaj koji tvrtka ili organizacija plasira prema potencijalnim i/ili postojećim klijentima i korisnicima svrstava se u sadržajni marketing (eng. content marketing). Zašto je važan? U namjeri da se tvrtka što bolje predstavi klijentima i onima koji će to postati, mora plasirati relevantan sadržaj koji će klijentima biti najbolja smjernica u odabiru usluge, a ujedno se i vizualno uklapati u marketinšku strategiju tvrtke. Kako je već spomenuto, sadržaj može biti plasiran putem web stranice i blog postova ili nekom od kanala društvenih mreža kao što su Facebook i Instagram, ali i neke manje poznate kao što su TwitterPinterestTumblr. U nastavku donosimo četiri relevantne karakteristike koje sadržajni marketing mora imati da bi privukao pažnju. 
 

Kombinacija tekstualnih i vizualnih elemenata

Jeste li se ikad susreli s blog postom koji nema niti jednu fotografiju ili vizual kojim bi tekst bio popraćen? Naravno, ako je blog post zanimljivog sadržaja koji nam drži pažnju, nećemo niti primijetiti da fotografija nedostaje, no svakako je potpunije ako odlomak razdvojimo ponekim vizualnim elementom, bilo da se radi o fotografiji, grafikonu ili jednostavnom vizualu koji može biti pripremljen u nekom od programa za grafičku obradu.
 

Redovno planiranje i plasiranje sadržaja

Prije nego krenete objavljivati sadržaj, napravite kratak i jednostavan marketing plan. Možete ga nacrtati u vaš rokovnik ili putem Excel tablice i nađite način koji vam najviše odgovara. Bitno je da u glavi imate plan objava koji ćete raspraviti s ostatkom tima. Tako ćete postići da uvijek znate barem dan prije je li u ponedjeljak, 17. prosinca na redu blog post, ažuriranje novosti na web stranici ili objava fotografije s božićnog domjenka na Instagramu. Bitno je imati plan i držati ga se jer u suprotnom se može dogoditi da u jednom tjednu imate nekoliko objava na svim društvenim mrežama i web stranici, a idućih tri tjedna niti jednu. S obzirom na to da je klijente potrebno često podsjećati na postojanje vaše tvrtke, nikako si nemojte dopustiti da tri tjedna ne objavite nikakav sadržaj.
 
Strategija marketinga (izvor: pexels.com)

Izvor: www.pexels.com

Istinit sadržaj

Mnogi u nastojanju da njihov sadržaj bude što redovitiji, ne troše puno vremena provjeravajući je li taj sadržaj uistinu do kraja točan. Objavljivanje informacija i činjenica za koje niste sigurni jesu li točne može narušiti vaš kredibilitet više nego da ga ne objavljujete uopće. Ovdje možemo spomenuti i navođenje izvora sadržaja. Ako ste određenu grafiku ili dio teksta pronašli na drugim blog postovima ili člancima na internetu i pomislili kako bi se izvrsno uklopio u vaš tekst, obavezno navedite izvor ili tražite dozvolu za objavu od autora.
 

Zanimljiv sadržaj

Od svih prethodno navedenih karakteristika kvalitetnog sadržajnog marketinga, zanimljivost je svakako pri vrhu. Zamislite da objavljujete sadržaj često, držite se plana, kombinirate elemente i trudite se, ali doseg objava i broj likeova jednostavno ne pokazuje da je publici sadržaj zanimljiv. U tom slučaju morate promijeniti pristup. Potrebno je istražiti koja je ciljana skupina za koju pripremate i objavljujete sadržaj. Isti sadržaj neće čitati studenti i ravnatelji kulturnih ustanova. Ton objava potrebno je prilagoditi ciljanoj skupini, ali i razmisliti o ponekom plaćenom oglasu kako biste bili sigurno da je sadržaj stigao do prave publike. Ako se u nekom trenu učini da stranica miruje i da se vaš trud ne isplati, samo nastavite s radom. Vaša kreativnost sigurno će u nekom trenu izaći na vidjelo, a i sav trud koji ulažete u pripremu sadržaja može se isplatiti pri nekim drugim zadatcima.
Neovisno o djelatnosti tvrtke, danas je rijetka ona koja nema barem neki oblik marketinga. Često se za tvrtku koja ne koristi marketing kako bi poboljšala poslovanje može reći da je nevidljiva. Zamislite situaciju u kojoj tražite uslugu organizacije poslovnog događaja koja uključuje i digitalni marketing, a od kolega iz druge tvrtke ste na preporuku dobili event management tvrtku koja se time bavi, ali ju dobri stari Google jednostavno ne pronalazi? Takva tvrtka ne ostavlja dojam kao da želi da joj se potencijalni klijenti jave, stoga mnogi odustaju od potrage i bacaju se u traženje neke druge tvrtke koja će ispuniti njihove zahtjeve. Nemojte dopustiti da se to dogodi i vašem poslovanju, a ako ste odlučili kreiranje kvalitetnog sadržaja prepustiti nekome drugome, javite se nama.
 

U kojoj mjeri koristite sadržajni marketing u svom poslovanju i mislite li da je važan? Jeste li koristili plaćene oglase na društvenim mrežama i koliko koristi su donijele vašem poslovanju?

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Imaju li influenceri zaista utjecaj? Pričajmo malo o influence marketingu - […] svakako čini zanimljivo, zabavno, ali i naporno. Kao i općenito kod sfere marketinga, konstantno učenje novih vještina prijeko je potrebno. Postoje…
  2. Četiri koraka internet marketinga na primjeru Propriuma - Proprium - […] O važnosti ovog dijela internetskog marketinga smo već pisali, stoga bacite oko i na taj post. Kako bi se tvrtka što…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares