Novosti iz kreativne industrije za prvi kvartal 2020.

Autor članka: Proprium

03.30.2020

Uvijek bujan život kreativne industrije naglo je stao u ožujku zbog pandemije izazvane virusom COVID-19. Trenutno se nalazimo pred izazovom i čekamo kada i kako će kreativna industrija moći nastaviti, ali zasada možemo promotriti sve zanimljive događaje i novosti iz posljednja tri mjeseca te kako se kreativna industrija suočava s ovom situacijom bez presedana.

DOGAĐAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Međunarodna virtualna konferencija “Art Emergency Response Mechanisms: what can inspire us for the CC sector?’’ u kojoj se raspravljalo o problemima financiranja umjetnosti u ovim kriznim trenutcima održana je 20. ožujka. Raspravljalo se o mogućim inicijativama iz institucionalne perspektive, iz umjetničke i kulturne zajednica te iz privatnog sektora kako bi se kreativna industrija bolje mogla suočiti s ovom situacijom.

Hrvatski glazbeni zavod (HGZ) predstavio je aktualne i buduće aktivnosti. HGZ je u proteklih godinu dana pod novim vodstvom izašla iz financijske krize, realizirala djelomičnu obnovu zgrade i ostvarila značajne programske pomake, a nakon književnosti i kazališta, HGZ u 2020. najavljuje skok i u film. 

U Rijeci je održana Međunarodna konferencija ‘Proslava europske kulturne raznolikosti: lekcije europskih inicijativa o Bijeloj knjizi Vijeća Europe o interkulturalnom dijalogu’ a na njoj je sudjelovalo tridesetak sudionika iz europskih institucija i gradova sadašnjih i budućih nositelja titule Europske prijestolnice kulture. To je prva od pet konferencija u sklopu projekta financiranog iz programa Europa za građane, s ciljem što šireg aktiviranja građana u dijalog s političkim akterima. Jednodnevna konferencija u Rijeci bavila se temama poput proslave kulturne raznolikosti, Bijele knjige europskih inicijativa o interkulturnom dijalogu, migraciji te humanitarnoj krizi.

Kao i prethodnih godina, MEDIA je organizirao 24. veljače Europski filmski forum za vrijeme odvijanja Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu. Ovogodišnja je tema bila „Ekološki pašnjaci: put prema održivoj audiovizualnoj industriji”, a detaljan program možete pronaći u privitku.

Grad Beč odlučio je jednim malim korakom doprinijeti borbi protiv klimatskih promjena. Uveo je aplikaciju Vienna Kultur – Token koja će mjeriti količinu potrošenog ugljikova dioksida kako bi smanjio emisiju ugljikovog dioksida, a nakon uštede 20 kg CO2, korisnici aplikacije bit će nagrađeni žetonima koje mogu zamijeniti za besplatne ulaznice u galerije, muzeje i glazbena događanja. Cilj je potaknuti građane da štedljivo koriste osobne automobile.

NOVOSTI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Zajednički istraživački centar Europske komisije objavio je priručnik za izradu strategija održivog razvoja koji je namijenjen lokalnim vlastima i upravljačkim tijelima uključenima u procese održivog urbanog razvoja. Na poveznici možete pronaći više informacija o ciljevima priručnika te link za preuzimanje priručnika na engleskom jeziku. 

Na natječaju za sredstva EU fondova ‘Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima’ prošao je i projekt VukovART ‘Vukovar – luka umjetnosti’ koji će u 24 mjeseca dobiti 1,5 milijuna kuna. Projekt “Vukovar – luka umjetnosti” pokrenut je 2016. godine i preko njega je do sada na vukovarskim ulicama nastalo 18 velikih street art umjetnina čiji su autori neki od najpoznatijih svjetskih autora.

Ukoliko ste korisnik Adobe platformi, Adobe je ponudio besplatno korištenje Adobe Connect virtualnih soba u trajanju od 90 dana svima koji su zahvaćeni ograničenjima osobnih kontakata, konferencija i putovanja uslijed pandemije virusa COVID-19. Ova mjera se primjenjuje do 1. srpnja 2020. godine, a dostupna je za sve organizacije i pojedince koji trenutno nisu registrirani korisnici Adobe Connect sustava.

Pokrenuta je nova internetska platforma Croatian.film koja besplatno prikazuje hrvatske kratkometražne filmove. Nositelj projekta je Umjetnička organizacija Zagreb Film Festival, a na stranici je do sada prikupljeno više od 100 uradaka i niz popratnih tekstova. Očekuje se kako će portal s vremenom obuhvatiti sve filmske forme i znatno povećati broj filmova, a već i prije pandemije, početkom 2001. godine, pokrenut je projekt “Besplatne elektroničke knjige” na mrežnoj stranici elektronickeknjige.com gdje možete pronaći dvjestotinjak književnih naslova dostupnih za čitanje.

Institucija Paris Musées, koja je povezala 14 muzeja grada Pariza u jedinstvenu instituciju, na svojim stranicama objavila je zanosnu kolekciju od 321,178 fotografija umjetničkih djela, uključujući fotografije, slike, novčiće i grafike, od kojih njih čak 150 tisuća spada u kategoriju javnog dobra što znači da ih korisnici mogu potpuno besplatno preuzeti u velikoj rezoluciji. Fotografije je moguće koristiti u komercijalne svrhe bez ikakve financijske naknade jer je riječ o javnom dobru. Također je cijela zbirka slika, zvukova i videozapisa na stranici NASA – National Aeronautics and Space Administration dostupna javnosti za pretraživanje i preuzimanje, a u zbirci se nalazi preko 140 000 fotografija i ostalih materijala.

Većina muzeja trenutno su zatvoreni i nalaze se pred velikim izazovom, ali Muzej Mimara omogućio je virtualnu šetnju svojim muzejom. Online događaji trenutno nam pružaju zamjenu za stvarne događaje posjete, pa je Chatterpack.net složio popis besplatnih online kulturnih sadržaja uključujući virtualne posjete muzejima, glazbene koncerte, e-knjige i mnogo više.  Dječje Kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku također se priključilo online događaji pa su pokrenuli program „Ostani kući i kazalište uključi“ u kojemu na Osječkoj televiziji i online na službenoj Facebook stranici kazališta prikazuju svoje predstave. Program je započeo u nedjelju, 29. ožujka s predstavom “Nije me strah”, a predstave ćete moći gledati svake nedjelje u 10:30 h i reprizu subotom u 15:30 h sve dok Dječje kazalište ponovno ne otvori vrata za posjetitelje.

NATJEČAJI IZ KREATIVNE INDUSTRIJE

Creative Europe Desk – MEDIA Office Croatia objavio je poziv Međusektorskog potprograma Kreativne Europe – Digitalno povezivanje kultura i audiovizualnih sadržaja 2020. Cilj je podržati pilot-projekte koji istražuju potencijal međusektorske suradnje u kontekstu kreativno-inovativnih laboratorija, a prijave su otvorene do 14. svibnja.

Iako se programsko razdoblje 2014. – 2020. bliži kraju i već su uvelike počele pripreme za iduće razdoblje, do kraja godine očekuje se raspis još četiri EU natječaja za poduzetnike. Projekti koji se ugovore do kraja 2020. godine, mogu se provoditi do kraja 2023. godine. Među natječajima može se naći i onaj koji će dodijeliti 50 milijuna kuna MSP-ovima u kulturnim i kreativnim industrije.

Međusektorski potprogram Kreativne Europe objavio je novi poziv za potporu digitalnom povezivanju kulture i audiovizualnih sadržaja koji je namijenjen projektima na prijelazu između kulturnog i kreativnog sektora (uključujući audiovizualne industrije) s naglaskom na inovativnim tehnologijama. Prijedlozi se moraju podnijeti do 17:00 sati (po lokalnom vremenu u Bruxellesu) 14. svibnja na elektroničkom obrascu za podnošenje prijave.

Sve vijesti i natječaje iz kreativne industrije i dalje možete pratiti putem Facebook grupe “Mreža kreativne industrije: savjeti”.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares